Kankeeta on.....
Re: Kankeeta on.....
Moro Spaddu ja tervetuloa BMW:n maailmaan.
Yhtä hyvin meillä tee-se-itse miehilläkin menee. Vuoden vaihteeseen asti varaosiin liittyvät hommat toimivat Kokkolan kokoisessa paikassa vielä hyvin. Varaosien numerot on mahdollista etsiä netistä Real-Oem palvelusta. Sen jälkeen soitto tai käynti paikalliselle pienelle Mitsubishi-BMW korjaamolle joka tilasi halutut osat Ruotsista tai Saksasta ja antoi hinnasta vielä "jäsenalennusta". En kyllä oo minkään lafkan jäsen mutta jonku prosentin niistä aina sai pois. Ja toimitus oli nopeaa ja varmaa.
Vuoden vaihteen jälkeen prätkien varaosia saavat myydä pelkästään BMW- moottoripyöräliikeet eli lähimpänä Kokkolaa ovat Vaasa ja Oulu.
Näin BMW pitää huolen asiakkaistaan ja hyvästä palvelusta!
-Ile-
Yhtä hyvin meillä tee-se-itse miehilläkin menee. Vuoden vaihteeseen asti varaosiin liittyvät hommat toimivat Kokkolan kokoisessa paikassa vielä hyvin. Varaosien numerot on mahdollista etsiä netistä Real-Oem palvelusta. Sen jälkeen soitto tai käynti paikalliselle pienelle Mitsubishi-BMW korjaamolle joka tilasi halutut osat Ruotsista tai Saksasta ja antoi hinnasta vielä "jäsenalennusta". En kyllä oo minkään lafkan jäsen mutta jonku prosentin niistä aina sai pois. Ja toimitus oli nopeaa ja varmaa.
Vuoden vaihteen jälkeen prätkien varaosia saavat myydä pelkästään BMW- moottoripyöräliikeet eli lähimpänä Kokkolaa ovat Vaasa ja Oulu.
Näin BMW pitää huolen asiakkaistaan ja hyvästä palvelusta!
-Ile-
Re: Kankeeta on.....
Huolto ei voi ottaa vastuuta siitä, että joku on ehkä huoltanut pyöränsä. Markkinoilta löytyy värkkejä, jolla saa huoltomuistutuksen kuitattua. Outoa kiukuttelua.
Re: Kankeeta on.....
Aivan samaa olen itsekin ihmetellyt, samaa kokkolalaista liikettä aiemmin varaosien hankinnassa käyttäneenä. Tämä uusi määräyshän on kotoisin BMW AG:ltä, joten suomalaiset varaosamyyjät eivät ole tähän mitenkään "syyllisiä".ilmari kirjoitti:Moro Spaddu ja tervetuloa BMW:n maailmaan.
Yhtä hyvin meillä tee-se-itse miehilläkin menee. Vuoden vaihteeseen asti varaosiin liittyvät hommat toimivat Kokkolan kokoisessa paikassa vielä hyvin. Varaosien numerot on mahdollista etsiä netistä Real-Oem palvelusta. Sen jälkeen soitto tai käynti paikalliselle pienelle Mitsubishi-BMW korjaamolle joka tilasi halutut osat Ruotsista tai Saksasta ja antoi hinnasta vielä "jäsenalennusta". En kyllä oo minkään lafkan jäsen mutta jonku prosentin niistä aina sai pois. Ja toimitus oli nopeaa ja varmaa.
Vuoden vaihteen jälkeen prätkien varaosia saavat myydä pelkästään BMW- moottoripyöräliikeet eli lähimpänä Kokkolaa ovat Vaasa ja Oulu.
Näin BMW pitää huolen asiakkaistaan ja hyvästä palvelusta!
-Ile-
Vaasan Käyttöautosta jo kokemuksia tämän vuoden puolelta, ja pelkästään positiivisia. Suosittelen lämpimästi!
BMW K1200S -08
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
- Moottoripyörän malli: K 1200 S
Re: Kankeeta on.....
Näinhän nämä asiat menee kun huoltopisteitä on vain muutama koko maassa ja itärajan luona ei oikeasti olenkaan niin ei kai niitä varaosia siellä tarvita kun ei ole huoltajaakaan, paljon puhuvat
BMW Suomessa vaan asiakkaiden palvelipisteet vaan harvenee.
BMW Suomessa vaan asiakkaiden palvelipisteet vaan harvenee.
KELA Racing Club
Hangaround51
Hangaround51
Re: Kankeeta on.....
Ei taida toi K1600*-sarja olla vielä GS911:n tukema. Tuolla työkalullahan vanhemman liiton bemareihin nuo temput tehdään...
P.S Onneksi LT vielä kuuluu "teen itse - siis säästän ja saan taatusti hyvän huollon" -luokkaan.
P.P.S Ehkä jonain päivänä vielä on rahaa investoida kuustoistasataseen, mutta LoTjasta en luovu ikinä Tallissa pitää olla jotain, jonka voi itse ylläpitää ja jonka kanssa voi liata kätensä. Se on melkein yhtä hauskaa kuin ajaminen...
P.S Onneksi LT vielä kuuluu "teen itse - siis säästän ja saan taatusti hyvän huollon" -luokkaan.
P.P.S Ehkä jonain päivänä vielä on rahaa investoida kuustoistasataseen, mutta LoTjasta en luovu ikinä Tallissa pitää olla jotain, jonka voi itse ylläpitää ja jonka kanssa voi liata kätensä. Se on melkein yhtä hauskaa kuin ajaminen...
Re: Kankeeta on.....
Joo, nuo vanhat voi aina "huoltaa" vaikka tienpäällä!C-A-D kirjoitti:Ei taida toi K1600*-sarja olla vielä GS911:n tukema. Tuolla työkalullahan vanhemman liiton bemareihin nuo temput tehdään...
P.S Onneksi LT vielä kuuluu "teen itse - siis säästän ja saan taatusti hyvän huollon" -luokkaan.
P.P.S Ehkä jonain päivänä vielä on rahaa investoida kuustoistasataseen, mutta LoTjasta en luovu ikinä Tallissa pitää olla jotain, jonka voi itse ylläpitää ja jonka kanssa voi liata kätensä. Se on melkein yhtä hauskaa kuin ajaminen...
Ymmärrän tuon BMW:n huollon strategian: kaikki hullot rekisteröidään huoltoliikkeen tietojärjestelmään, joka päivittyy pääkonttorin tietojärjestelmään.
Näin mittareiden "tirmmaainen" voidaan helposti paljastaa BMW:n huoltopisteiden kautta riippimatta mistä autoa ollaan ostamassa.
Sama lienee tarkoitus pyörien suhteen.
Mutta tuo huoltopisteiden harventuminen täällä raukoilla rajoilla on tietysti onglema, joka kohta näkyy myös pyörien myynnissä! Mutta onko sekään pääkonttorille mikään päänsärky, Suomen myyntimäärät on pieniä.
R1150GS
R100RT
R60/2
R35
R100RT
R60/2
R35
Re: Kankeeta on.....
Kannattaa toki välttää tukemasta Suomalaisia huoltoja - hyvä tapa varmistaa täkäläisten pyöräliikkeiden kuolema. Ihan kaikille ei ole mukava asioida joka asiassa ulkomailla. Oli kyse uuden ostosta tai vanhan huollattamisesta.
Seppo
Seppo
Re: Kankeeta on.....
^ Juurikin näin, suomalian puimurihuolloissa vielä Brezhneviläinen asenne.
Ihan huoltoliikkeiden oma vika jos porukka alkaa huollattamaan ulkomaan reissuilla, itse ainakin teen niin.
Ihan huoltoliikkeiden oma vika jos porukka alkaa huollattamaan ulkomaan reissuilla, itse ainakin teen niin.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
Re: Kankeeta on.....
Eri asiat ovat eri ihmisille tärkeitä. Jos tuo huoltovalo niiin paljon häiritsee, etkä sitä tarvitse, niin olisiko joka kantilta helpoin ratkaisu ruuvata polttimo irti?
Edit: Äh-eiku... Onhan tuo K1600 tuettu GS 911:n tukema. Eli no worries - hankit vaan tuon työkalun ja jo nollaat itse tuon huoltovalon vaikka joka päivä.
Edit: Äh-eiku... Onhan tuo K1600 tuettu GS 911:n tukema. Eli no worries - hankit vaan tuon työkalun ja jo nollaat itse tuon huoltovalon vaikka joka päivä.
Re: Kankeeta on.....
Miten tuo teipattuna ajaminen eroaa siitä, että se "väkisin" pimennetään ohjelmallisesti?Spaddu kirjoitti:Joo, on minullakin ollut Warthburg ja Ural, joten puupalikka rautalanka ja jesseteippi viritykset on tuttuja. Mutta kun ei haluttaisi kuulua ns. itäeurooppaan. Vaikka se suomalaisilla syvissä tunnoissa tuntuu olevankin, niin ei lentokonekaan lennä ja huomiovalot teipattuna, toivottavasti?
Mutta kuten tuossa totesin - hanki GS911-työkalu ja sen jälkeen voit itse tuon sammuttaa vilkuttelemasta - saati muutenkin tsekata mitä pyörälle kuuluu aina kun siltä tuntuu. Eikä tartte maksaa euron latia Suomalaiselle tai muunkaan maalaiselle huollolle tuosta.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
- Moottoripyörän malli: K 1200 S
Re: Kankeeta on.....
Voi hyvät hyssykät pitääkö hultojen tehdä kaikkea vain sen takia kun joku jotakin haluaa, eiköhän siinä huollossa tehdä muutakin kuin pelkät öljyn vaihdot, autoissa on vuosia ollut moinen näyttö enkä ole kuullut kenenkään valittavan moisesta asiasta vain pelkän valon takia. Kysyppä samalla Saksan herroilta jota leimaisivatko huoltokirjankin samalla vaikka onkin vähän vajaa huolto tehty ja sitten maristaan kun jotakin tapahtuu kun ei tiedetty mitä huoltoon kuului. Suosittelen että viet pyörän Serpiaan siellä huollot ei maksa kuin viides osan meidän hinnoista kokemusta siitä on ja huolto päiväys siirtyi ilman erillistä kyselyä ja takuukin pelasi tehtaan ohjeiden mukaan, eikä tarvinnut selitellä myydessä kuka noita huoltoja on roveltanut ja millä ammattitaidolla, minun pyörät huoltaa Suomalainen huoltopiste koska jos matkalla ilmaantuu jokin häiriö on helpompi kysyä tutulta huoltajalta jatko toimenpiteitä vaikka vain minne se pitää viedä jotta taas pelittää.Mitä kerhon ja BMW Suomen väleihin tulee eipä kerholla taida olla mitään sanomista heidän päätöksiin tai ohjeistuksiin.Onhan se kivaa kun on noita vaihtoehtoja kukin tehkööt tavallaan ollakseen tyytväinen tai tyytymätön. Hauskaa Juhannusta ja ogelmattomia kilometrejä kaikille.
KELA Racing Club
Hangaround51
Hangaround51
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
- Moottoripyörän malli: K 1200 S
Re: Kankeeta on.....
Kerro ihmeessä ne kerhot joilla jatakin vaikutusvaltaa on vakuutusyhtiöihin ei se Smotokaan jossa on noin 15 kertaa enemmän jäseniä saanut seisontavakuutusta pidettyä mopoissa tartti vakuutusyhtiöiden itse tajuta semmoinen tarve, joillakin kun on noita museopyöriäkin, täytyypä toivoa että joku kauppias hinnoittelee jotta saadaan huoltovalo päivitettyä seuraavaan huoltoon kävisikö esim 100:- eiköhän sillä joku sen jo tekisi, tosin ilmaiseksi ei mikään liikeyritys hommiaan voi pyörittää, vaan Uralista ja itäpyöristä en tiedä kun heidän aate on vähän vieras.
KELA Racing Club
Hangaround51
Hangaround51
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: Kankeeta on.....
Olemme kerhona sitoutuneet pitämään jäsenrekisterimme ja kerholaisten yhteystiedot suojassa, eli emme jaa jäsentietoja vakuutusyhtiöille, rättikaupoille, matkatoimistoille, jne.
Vakuutusyhtiöiden kanssa olemme neuvotelleet mahdollisesta alennuksesta jäsenistöllemme mutta merkityksettömästä vakuutusalennuksesta, jonka jokainen muutenkin saa neuvottelemalla, joutuisimme luovuttamaan jäsenrekisterimme kaikki tiedot vakuutusuyhtiölle. Jäsenistö onkin ilmaissut että jäsentietoja ei saa luovuttaa eteenpäin vaan ne on tarkoitettu ainoastaan kerhon sisäiseen tiedottamiseen.
Vakuutusyhtiöiden kanssa olemme neuvotelleet mahdollisesta alennuksesta jäsenistöllemme mutta merkityksettömästä vakuutusalennuksesta, jonka jokainen muutenkin saa neuvottelemalla, joutuisimme luovuttamaan jäsenrekisterimme kaikki tiedot vakuutusuyhtiölle. Jäsenistö onkin ilmaissut että jäsentietoja ei saa luovuttaa eteenpäin vaan ne on tarkoitettu ainoastaan kerhon sisäiseen tiedottamiseen.
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: Kankeeta on.....
Miten tuo tilastollisesti vähemmän riskin kuljettajia todistettiin vakuutusyhtiölle? Jäsenistö suorittanut EAK kurssin/koulutuksen?Spaddu kirjoitti: .... Jäsenmäärä 50, mutta potentiaalisesti keskimäärin vähemmän riskin kuljettajia tilastollisesti. Hyvä kohde vakuutusyhtiölle...
Kerhomme tarjoaa ajokoulutusta mutta tämä ei ole ollut riittävä peruste vakuutusyhtiöille alennuksen saamiselle yli tuhannelle kuskille ja vakuutettuja pyöriähän jäsenistöllä tuota jäsenmäärää enemmän.
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: Kankeeta on.....
Ok, tässä puhutaan sitten hieman eri kokoluokan "sopimuksesta". Tuo 50 on jotain 4% kerhon jäsenistöstä.
Ehkä voisimme lähestyä vakuutusyhtiötä siten että ne jäsenet jotka ovat käyneet EAK kurssin olisivat oikeutettuja saamaan tietyn alennuksen pyörien vakuutuksista, tällainen sopimus on ainakin Satakunnassa yhdellä moottoripyöräkerholla vakuutusyhtiön kanssa. Silti kyseisen alennuksen kanssa vakuutuksen hinta ei aina ole kilpailukykyinen koska vakuutusyhtiöt painottavat eri tavalla eri pyörämallien "tapaturmaindeksiä".
Meillä tietty ammattikuntaa on laidasta laitaan emmekä ole yli tuhannelta jäseneltä ammattia alkaneet kyselemään, eikä kenenkään ammatti ole kerholaisen jäsenyyden peruste. Mikä mahtaa muuten olla se ammatti joka tekee motoristista turvallisemman tuolla liikenteessä?
Myös pyöräkanta on hyvinkin laaja, crossipyöristä matkasohviin eikä mikään yhtiö pysty näin laajasti antamaan kilpailukykyistä tarjousta kerholaisille, yleistä alennusprosenttia olemme yrittäneet vakuutusyhtiöistä saada mutta siinä onnistumatta. Ei ilmeisesti ole kauppamiehen vikaa
Itselläni on pyörät vakuutettuna eri yhtiöissä koska olen ne kilpailuttanut enkä yhdestäkään vakuutusyhtiöstä ole saanut eri typpisille pyörille kilpailukykyistä pakettihintaa.
Ikäjakauma kerholla alkaa kyllä olemaan siellä hieman varttuneempaa kuskia, onko se sitten sitä turvallisempaa ikää, en osaa sanoa
Ruotsissa BMW MC kerho on saanut sopimuksen erään vakuutusyhtiön kanssa mutta täällä idässä se tuntuu olevan tuskan takana (vakuutusyhtiö on Svedea mutta sielläkin on tietyt BMW pyörät, kuten HP2, HP4, S 1000 RR, alennuksen ulkopuolella). Ehkä voisimme lähestyä kauppamiehen elein tätä teidän kerhon vakuutusyhtiön edustajaa?
Ehkä voisimme lähestyä vakuutusyhtiötä siten että ne jäsenet jotka ovat käyneet EAK kurssin olisivat oikeutettuja saamaan tietyn alennuksen pyörien vakuutuksista, tällainen sopimus on ainakin Satakunnassa yhdellä moottoripyöräkerholla vakuutusyhtiön kanssa. Silti kyseisen alennuksen kanssa vakuutuksen hinta ei aina ole kilpailukykyinen koska vakuutusyhtiöt painottavat eri tavalla eri pyörämallien "tapaturmaindeksiä".
Meillä tietty ammattikuntaa on laidasta laitaan emmekä ole yli tuhannelta jäseneltä ammattia alkaneet kyselemään, eikä kenenkään ammatti ole kerholaisen jäsenyyden peruste. Mikä mahtaa muuten olla se ammatti joka tekee motoristista turvallisemman tuolla liikenteessä?
Myös pyöräkanta on hyvinkin laaja, crossipyöristä matkasohviin eikä mikään yhtiö pysty näin laajasti antamaan kilpailukykyistä tarjousta kerholaisille, yleistä alennusprosenttia olemme yrittäneet vakuutusyhtiöistä saada mutta siinä onnistumatta. Ei ilmeisesti ole kauppamiehen vikaa
Itselläni on pyörät vakuutettuna eri yhtiöissä koska olen ne kilpailuttanut enkä yhdestäkään vakuutusyhtiöstä ole saanut eri typpisille pyörille kilpailukykyistä pakettihintaa.
Ikäjakauma kerholla alkaa kyllä olemaan siellä hieman varttuneempaa kuskia, onko se sitten sitä turvallisempaa ikää, en osaa sanoa
Ruotsissa BMW MC kerho on saanut sopimuksen erään vakuutusyhtiön kanssa mutta täällä idässä se tuntuu olevan tuskan takana (vakuutusyhtiö on Svedea mutta sielläkin on tietyt BMW pyörät, kuten HP2, HP4, S 1000 RR, alennuksen ulkopuolella). Ehkä voisimme lähestyä kauppamiehen elein tätä teidän kerhon vakuutusyhtiön edustajaa?