R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
En ole vielä tälle suvelle ajokautta avannu. Sen verran viileät ilmat mukamasten ollu, ja ei vapuksikkaan oikeen hyviä ajokelejä Pekka tänne luvannu. Mutta ehkäpä huomenna töitten jälkeen....
T.Rauno
T.Rauno
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
- Moottoripyörän malli: R1150 GS
- Paikkakunta: Hattula
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
N.400 km ilman lastua kausi avattu pari viikkoa sitten.
Kertulla paremmat sää tiedotukset
Odotellaan parempia kelejä
Kertulla paremmat sää tiedotukset
Odotellaan parempia kelejä
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
n. 900km ilman lastua ja vain kahdella venttiilillä per/sylinteri
Hyvää vappua kaikille
Hyvää vappua kaikille
pertsa
R 1200 R
R 80 R
R 1200 R
R 80 R
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
Ny on ajokausi avattu 200km Kaikenlaista tietä, moottoritiestä kylätihen tuli pärtsäiltyä.
Hyvin pelitti ja olen tyytyväinen koska värinät ainakin väheni, mutta en voi varmuudella sanoa onko lastun ansiota, kun tuli tehtyä muutakin säätöä. Aikaisemmin (viime ajokaudella) empi kun tyhjäkäynnin huitteilla ajeli, mutta ei enää. Menee tasaseen kaikilla kierroksilla ja lähtee kun käskee.
Kerron lisää kokemuksista kunhan kilometrejä kertyy.
Hyvää vappua kaikille
T. Rauno
Hyvin pelitti ja olen tyytyväinen koska värinät ainakin väheni, mutta en voi varmuudella sanoa onko lastun ansiota, kun tuli tehtyä muutakin säätöä. Aikaisemmin (viime ajokaudella) empi kun tyhjäkäynnin huitteilla ajeli, mutta ei enää. Menee tasaseen kaikilla kierroksilla ja lähtee kun käskee.
Kerron lisää kokemuksista kunhan kilometrejä kertyy.
Hyvää vappua kaikille
T. Rauno
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
Muutama sata kilometriä ajeltu lastun kanssa. Ei aikaisempaa kokemusta ilman lastua, mutta usein puhuttua nykimistä en ole havainnut ollenkaan. Vetää alakierroksilla ja lähtee hyvin käyntiin. Käy tasaisesti tyhjäkäyntiä. Olen ainaskin tyytyväinen lastun hankkimiseen.
jouni
jouni
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
Moi!
Onko tästä aiheesta lisää päivitystä/ kokemusta?
Tuliko tehoa ja käyttömukavuutta käytännössä? Ja tuliko ongelmia?
Pikku piristys boxeriin tekisi hyvää, häviäsi vaihtokuume.
Onko tästä aiheesta lisää päivitystä/ kokemusta?
Tuliko tehoa ja käyttömukavuutta käytännössä? Ja tuliko ongelmia?
Pikku piristys boxeriin tekisi hyvää, häviäsi vaihtokuume.
R1100RT
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: 30 Heinä 2010 11:53
- Moottoripyörän malli: R1150 GS
- Paikkakunta: Hattula
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
Tänään vaihdoin omaani. Kävin toissa viikolla lapissa ajettiin 2500 km, mutta en halunnut lähteä sille reissulle lastu vaihdettuna.
Nyt voi koeajoa suorittaa tässä kotikulmilla. Tiistaina tosin työt kutsuu, niin tulee ajoihin viikon tauko.
Mielenkiinnolla odotan koeajoa
Nyt voi koeajoa suorittaa tässä kotikulmilla. Tiistaina tosin työt kutsuu, niin tulee ajoihin viikon tauko.
Mielenkiinnolla odotan koeajoa
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
n.5500km ajettu tänä kesänä, ei ainakaan luotettavuusongelmia ole ollu. Mm. Saksan autobaanoja n. 1600km takana sen kummempia huomiota, no ainakaan värinät ei pahemmin kiusannu isommillakaan nopeuksilla. Toisaalta on alavääntöäkin, totesin tämän mieleen painuvilla alppiteillä mm. Crossglockner ja Stelvio pass.
Pitäisi penkittää että voisi todentaa tehot/väännön
T.Rauno
Pitäisi penkittää että voisi todentaa tehot/väännön
T.Rauno
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
Taidat olla joku insinööri tai jotain, kun oikein penkittää pitää. Eikö tuon jo kahvassa ja perseessä tunne mitä se vaikuttaa.rauran kirjoitti: Pitäisi penkittää että voisi todentaa tehot/väännön
T.Rauno
Pekka
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
Taidat olla joku insinööri tai jotain, kun oikein penkittää pitää. Eikö tuon jo kahvassa ja perseessä tunne mitä se vaikuttaa.Pekkavee kirjoitti:rauran kirjoitti: Pitäisi penkittää että voisi todentaa tehot/väännön
T.Rauno
Pekka
Ehkä ei ainakaan dramaattista muutosta kannata odotella. Laitoin lastun talvella ja läppärungot säädettiin samalla. Jos vain lastu olisi vaihdettu ja heti olisi päässyt testaamaan niin vaikutuksen olisi ehkä huomannut paremmin, mutta kun yli puoli vuotta väliä..
Olet oikeassa, insinöörihän se mie...
T. Rauno
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
saariju kirjoitti:Moi.
On tärkeää antaa Johnille tarkat tiedot pyörästäsi. Pyöräsi malli, onko katalysaattori, mikä cat code plug käytössä, onko orkkis putki ja putsari, jne. Oikeilla tiedoilla saat oikean lastun. Ainakin minun kohdallani homma hoitui hienosti.
Mistä tietää onko kattia tai mikä on tuo cat code plug? Itsella R1100RT vm 2000 ja mielestäni ihan orggis kokoonpano.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19 Helmi 2015 16:40
- Moottoripyörän malli: R 1100 RT
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
En varmaankaan ole pätevin vastaamaan kysymykseesi, mutta katalysaattorin olemassaolon voinet varmistaa tarkistamalla onko pakoputkessa lambda-anturia. Mikäli ei ole, pyörässä tuskin on katalysaattoriakaan. En usko että 2000 mallisessa moista olisi.
CCP on taasen "releen näköinen" ja kuva löytyy oheiselta sivulta http://advrider.com/index.php?threads/t ... ge.960510/ kun rullaat sivua reilusti alas. CCP:n poistoa ei siellä suositella. Omastani se oli jo lähtenyt pois ennen mopon minulle päätymistä. Kokeilin hyppylangoilla eri vaihtoehtoja, mutta eipä nuo paremmaksi juuri muuttuneet. Kaasun vääntely on muistettava netin mukaan hyppylankojen vaihtelun välissä. Eniten itselläni surgingiin auttoi tuo nostokahvan etupuolella olevan potikan säätö, josta katalysaattorittoman mopon moottorin seosta saa säädettyä. Vie mopo jonnekin nurkkakorjaamolle jolla on pakokaasutesteri ja katso koneen käydessä CO päästöjä ja ruuvvaa seosta rikkaamalle.
Korjatkoon joku mikäli olen väärässä. Nimimerkeistä päätellen täällä on kovinkin perehtynyttä väkeä jotka ovat aiheesta aiemmin kirjoitelleet niin täällä kuin motot.org sivustoilla.
CCP on taasen "releen näköinen" ja kuva löytyy oheiselta sivulta http://advrider.com/index.php?threads/t ... ge.960510/ kun rullaat sivua reilusti alas. CCP:n poistoa ei siellä suositella. Omastani se oli jo lähtenyt pois ennen mopon minulle päätymistä. Kokeilin hyppylangoilla eri vaihtoehtoja, mutta eipä nuo paremmaksi juuri muuttuneet. Kaasun vääntely on muistettava netin mukaan hyppylankojen vaihtelun välissä. Eniten itselläni surgingiin auttoi tuo nostokahvan etupuolella olevan potikan säätö, josta katalysaattorittoman mopon moottorin seosta saa säädettyä. Vie mopo jonnekin nurkkakorjaamolle jolla on pakokaasutesteri ja katso koneen käydessä CO päästöjä ja ruuvvaa seosta rikkaamalle.
Korjatkoon joku mikäli olen väärässä. Nimimerkeistä päätellen täällä on kovinkin perehtynyttä väkeä jotka ovat aiheesta aiemmin kirjoitelleet niin täällä kuin motot.org sivustoilla.
R1100RT vm.2001
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 16:09
- Moottoripyörän malli: R1200RT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
Hommasin pyörääni (R1200RT vuodelta 2005) Booster Plugin http://www.boosterplug.com/shop/frontpage.html. Vehje tuli kolmen päivän kuluttua tilauksesta, maksoi noin 140 e.
Itse laitteen asennukseen kului ehkä kaksi minuuttia, katteiden purku ja uudelleen kokoaminen veikin sitten vähän enemmän aikaa. Teknisessä mielessä siis plug-and-play.
Pyörän käytös parani noin perstuntumalla melkoisesti. Käynti on jotenkin pehmeämmän tuntuinen ja veto varsinkin pienillä kierroksilla on selvästi parempi. Tätä olin juuri hakemassakin. Polttoaineenkulutus ei muuttunut ainakaan merkittävästi; noin tuhannen kilometrin lenkillä ajotietokone näytti 4,8 litraa satasella, aiempi lukema oli 4,7. Nyt mentiin kaksi päällä, kun aiemmassa lukemassa valtaosa on ajeltu yksin.
Ihmetellä täytyy, miksi pyörä ei tule tehtaalta valmiiksi tällaisena. Kummallista, että noinkin kallista ja hienoa saksalaista laitetta ylipäätään voi parannella jonkun tanskalaisen nyrkkipajan tuotteilla.
Itse laitteen asennukseen kului ehkä kaksi minuuttia, katteiden purku ja uudelleen kokoaminen veikin sitten vähän enemmän aikaa. Teknisessä mielessä siis plug-and-play.
Pyörän käytös parani noin perstuntumalla melkoisesti. Käynti on jotenkin pehmeämmän tuntuinen ja veto varsinkin pienillä kierroksilla on selvästi parempi. Tätä olin juuri hakemassakin. Polttoaineenkulutus ei muuttunut ainakaan merkittävästi; noin tuhannen kilometrin lenkillä ajotietokone näytti 4,8 litraa satasella, aiempi lukema oli 4,7. Nyt mentiin kaksi päällä, kun aiemmassa lukemassa valtaosa on ajeltu yksin.
Ihmetellä täytyy, miksi pyörä ei tule tehtaalta valmiiksi tällaisena. Kummallista, että noinkin kallista ja hienoa saksalaista laitetta ylipäätään voi parannella jonkun tanskalaisen nyrkkipajan tuotteilla.
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
Johtuu ihan siitä että päästöarvojen rajat on niin tiukat että pyörät joudutaan säätämään tosi laihalle seokselle. Tätä voi sitten jälkeenpäin korjailla esim just tällä.booster plugilla. Sehän vain huijjaa ecun saamaa imuilman lämpötilaa jolloin saadaan seosta rikastettua.
Re: R1100/1150/1200 ja JohnGS1100 Tuning Chip
No niin nyt on uusi chippi tilattu, kuulemma stage 7, eli entisestään viilattu parempaan suuntaan. Riittääkö RT:ssä että ottaa oikeanpuoleisen katteen irti vai pitääkö riisua koko mopo?