Jalkojen välistä siis löytyy ABS-jarrullinen K100RS 4V vm. -90. Käytiin tuossa reissulla ja totesin kotiin tullessa että takaiskari on entinen. Onhan tuo kyllä alkuperäinen joten hyvinhän tuo on tänne asti kestänyt. Huollettavaa mallia kun ei vakio ole, niin minkäslaista tilalle? Ebaysta löytyy mm. Wilbersia, YSS:sää (?), Bituboa ja Hyperprota. Mikä olisi nimenomaan pitkälle tielle ja raskaalle kuormalle hyvä ja onko joku merkki tunnetusti huono? Öhlins lienee paras mutta hintakin varmaan moninkertainen.
Kun nyt takapään virittää uudelleen, mitä kannattaa samalla tehdä etupäälle? Sielläkin varmasti orggiskamaa joten jousten vaihto lienee paikallaan? Kuinkas öljyt, SAE kympit vaihdoin kun stefat laitoin pari kesää takaperin, mutta onko jokin parempi?
Entäs vaihteistoöljyt, onko jotain hyväksi todettua merkkiä olemassa? Laitoin mobilin öljyt tuossa keväällä ja laatikko on toiminut niillä pykälän huonommin kuin aiemmilla, punaista oli vanha väriltään, en tiedä mitä.
Satulalle myös pitäisi jotain tehdä, saumat ratkeilleet ja alkaa olla aika kova. Päällystääkö/täyttääkö joku niitä jossain uudelleen vai pitääkö hommata uusi?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Sitten ajoasento. Aika etunojahan se on pidemmille matkoille, saako esim. jostain lukemallani K75:n tangolla tarpeeksi ylös/lähemmäs että saisi edes hiukan pystympään asentoa?
Viimeisenä yksi hiljan esilletullut ääni. Kun kytkimen nostaa tuntumaan, juuri ennen liikkeellelähtöä kuuluu vaimea kloks-ääni perän/vaihteiston seudulta. Ilmeni nyt viime reissulla. Onko vaivan arvoinen selvittää minne on tullut välystä vai onko tyypillistä ja vaaratonta?
Näihin jos saisi hyvät vastaukset niin sen pari tonttua voisi tuohon pyörään kiinni vielä laittaa, pikkuraha jos miettii mitä maksaisi vaihtaa alle uudempi ja tuota merkittävästi parempi mopo.