R 100gs kaasarien säätö
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 06 Marras 2015 08:41
- Moottoripyörän malli: R 100gs PD
R 100gs kaasarien säätö
Nyt kaivattais apuja R 100gs kaasareiden ja sytkän säätöön! Mitä voi kotikonstein tehdä? Ajoituslamppu on sytkän säätöön , mutta kaasareiden säätöön ei ole vempaimia!
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19 Helmi 2015 16:40
- Moottoripyörän malli: R 1100 RT
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: R 100gs kaasarien säätö
Tässä yksi vaihtoehto.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3832780 ... 4-mittaria
Edullisempi versio:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830787 ... 4-mittaria
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3832780 ... 4-mittaria
Edullisempi versio:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830787 ... 4-mittaria
R1100RT vm.2001
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: R 100gs kaasarien säätö
Vuosikaudet olen kaasarit säätänyt noin kolmen...neljän metrin letkulla: Toinen pää toiseen ja toinen toiseen kaasuttimeen, letkussa hieman jäykkää öljyä.
Letkuille olen rakentanut telineen niin, että ne ovat "keskeltä" korkeammalla ettei öljy horahda kaasariin (tekee helposti näin jos eivät ole balanssissa)
Kun kaasarit ovat säädöissä, niin letkussa olevan öljyn pinnat pysyvät tasan tyhjäkäynnillä että kierroksilla.
Letkuille olen rakentanut telineen niin, että ne ovat "keskeltä" korkeammalla ettei öljy horahda kaasariin (tekee helposti näin jos eivät ole balanssissa)
Kun kaasarit ovat säädöissä, niin letkussa olevan öljyn pinnat pysyvät tasan tyhjäkäynnillä että kierroksilla.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: R 100gs kaasarien säätö
Tämä on pätevin keino. Mulla oli joskus vuonna kivi ja keppi meksikolainen DI hommissa ja hän ei muuhun värkkeihin luottanut!Mikki kirjoitti:Vuosikaudet olen kaasarit säätänyt noin kolmen...neljän metrin letkulla: Toinen pää toiseen ja toinen toiseen kaasuttimeen, letkussa hieman jäykkää öljyä.
Letkuille olen rakentanut telineen niin, että ne ovat "keskeltä" korkeammalla ettei öljy horahda kaasariin (tekee helposti näin jos eivät ole balanssissa)
Kun kaasarit ovat säädöissä, niin letkussa olevan öljyn pinnat pysyvät tasan tyhjäkäynnillä että kierroksilla.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: R 100gs kaasarien säätö
Yksinkertainen on kaunista, eli homma luonnistuu kyllä korvakuuloltakin, eli jos on nuottikorvaa, letku laitetaan korvakäytävän suulle ja kas, kun kaasarit ovat synkassa, jokainen viheltää samalla tavalla. 1950-luvulla esim. Ferrarin F 1-mekaanikot laittoivat jopa 12-pyttyiset balanssiin tällä tavalla.