Elikkäs pientä ongelmaa pikkugessussa. Käynnistyy hienosti eikä anna mitään merkkejä ongelmista.
Ongelmat alkavat ajossa kun kiihdyttää kunnolla pätkii moottori välillä (ongelma ei siis ole päällä aina kiihdyttäessä) ja tällöin myös moottori helposti sammuu kun päästää kaasusta (eli jos tulee esim risteykseen niin moottori sammuu heti kun päästään tyhjäkäynnille). Lähtee kyllä uudestaan heti ihan hyvin käyntiin eikä ongelmaa tuntusi olevan. Tuntuisi myös että ongelma pahempi heti sen jälkeen kun pyörä on pesty, eli vettä päässyt johonkin väärään paikkaan. GS-911 ei anna minkäänlaista virhekoodia. Pyörässä LeoVincen "tehoputki".
Kuulostaako tutulta, onko ratkaisua samanlaiseen ongelmaan jollakin takataskussa?
Useampaa asiaa iltasella pohdittu mutta vielä ei ole tarkastukierrosta aloitettu, sen verran pikaisesti katsottiin että ilmaputsarin kotelosta tyhjennysletkun aukaisu tuotti aika paljon ruskeeta öljymäistä nestettä ihasteltavaksi.
Olisiko lisättävää tarkastuslistalle vai löytyyköhän tuolta listalta ongelma:
- Tulppa huono
- Tankin korvausilmaletku tukossa
- Akun liittimien kiinnitys (pyörässä uusi akku)
- Ruiskun liitin huonosti
- Seisontatuen anturi/tappokytkin huonosti/pakoputken lähellä
- Kaikki mahdolliset liittimet ja niiden hapettuminen
- Sähköt, regulaattori, generaattori, sytytyspuola,...
- Polttoaineen paineensäädin
Mites kannattaisi aloittaa selvitystyö? Apuna myös GS-911 analysaattori jos heti tulee mieleen mitä sillä kannattaisi tarkistaa?
F650GS -00 sammuilu ja tyhjäkäynnin pätkiminen
Re: F650GS -00 sammuilu ja tyhjäkäynnin pätkiminen
Mulla oli samat oireet R1150 GS:ssä.Vaihdoin tulpan johdot ja hatut sen jälkeen toiminut hyvin.Vanha viesti löytyy tuolta R osiosta "sammahtelee kuumana"
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: F650GS -00 sammuilu ja tyhjäkäynnin pätkiminen
Kyllä se käyntihäiriö vaan oli ne vanhat tutut akun liittimet. On se ihme että ei sitä meinaa uskoa mutta samalla tuli kyllä ilmaputsarin kotelo puhdistettua ja putsari vaihdettua, rusikujärjestelmä puhdistettua STP mömmöllä, jne...
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: F650GS -00 sammuilu ja tyhjäkäynnin pätkiminen
Puhdista kampiakselin asennon ja nopeuden tunnistin metallihipuista.
Se löytyy koneen oikealta puolelta, öljyssä olevan laturin kohdalta.
Erillinen, klipsin alla oleva magneetti kerää öljystä metallihippuja ja aiheuttaa sytytyshäiriöitä ja lopulta stopin.
Se löytyy koneen oikealta puolelta, öljyssä olevan laturin kohdalta.
Erillinen, klipsin alla oleva magneetti kerää öljystä metallihippuja ja aiheuttaa sytytyshäiriöitä ja lopulta stopin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: F650GS -00 sammuilu ja tyhjäkäynnin pätkiminen
Unohdin mainita, että oikea vastus anturilla on 190-300 ohmia.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-