Kaardaanin saa irti "vetämällä". Voipi olla tiukassa. Katso osoitteesta
http://www.flyingbrick.de/D/wie_geht_das_.html kuvasarjaa "Ausbau und Prüfung der Kardanwelle".
Boorit pitää puhdistaa ja rasvata ennen kasausta. Ja tarkasta ristinivel että ei ole kulumaa. Vaihdelaatikon päässä on se lukko rengas. Kasatessa pitää saada ensin etupään boorit paikoilleen lukkorengasta vasten ja sitten kumivasaralla napakka isku (kardaani suorassa) akselin päähän jotta lotkahtaa paikoilleen. Varo että pyörä ei putoa keskituelta!
Siellä laatikon päässä on kumipalje, tarkasta että se on kunnossa. Jos löydät hiekkaa ja soraa sisäpuolelta niin palje on joko rikki tai pois paikoiltaan. Sen vaihtaminen saattaa onnistua ilman purkamista, tai sitten ei.
Perän kun laitat kiinni niin vähän tiivistysainetta väliin jotta vesi ei pääse sisään. On muuten tyypillistä että perästä tulee "hieman" öljyä kardaanin suuntaan, tommonen lusikallinen jos on niin ei hätää.
Pärjäile!
Tuomas P.