Rakentelua!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Rakennetuista Bemareista muistan Helsingissä olleen 60-luvun lopulla blunger-peräisen 500/600sen, johon oli asennettu 750cc kitti.
Lisäksi pyörässä oli clip-onit, taisi olla nuppisatula ym. ja koko vehje oli maalattu kirkaan punaiseksi, siitä nimi "The Red Baron".
Nykyisin ko.moottori elää valkoisessa entisöidyssä Gespannessa.
Pyörän silloinen rakentelija/ omistaja Kari S. touhuaa vieläkin kaksiyöräisten parissa, kun se on kerran tarttunut...
Edellisen silloinen/nykyinenkin kaveri,Tapsa on taas tehnyt R-80sestä
mukavannäköisen Cafe Racerin. suurentanut tankin "Hoske" malliseksi, katteeet lasikuidusta ja alumiinista,ym jopa nuppisatulan pakoitti alumiinista.
Satulan joutui tosin vaihtamaan alkuperäismalliseksi, kun emäntä astui kuvioihin ja reissaa mukana.( Kannatti vaihtaa satula!)
Tämän pyörän voit bongata Hki-Mäntsälä linjalta.
Oma Bemun "customointi" rajoituu 60/70luvun taitteessa siihen, kun R-25seen ei saanut muuta änkkäriä, niin tarvikeliikkeestä(Finn-pyörä?)
megafooni irroitettavilla sisäosilla, alkuperäinen stonga ylösalaisin ja
siitä sitten Kontioralliin Lappiin.
Että oli ne..
terv kk
Lisäksi pyörässä oli clip-onit, taisi olla nuppisatula ym. ja koko vehje oli maalattu kirkaan punaiseksi, siitä nimi "The Red Baron".
Nykyisin ko.moottori elää valkoisessa entisöidyssä Gespannessa.
Pyörän silloinen rakentelija/ omistaja Kari S. touhuaa vieläkin kaksiyöräisten parissa, kun se on kerran tarttunut...
Edellisen silloinen/nykyinenkin kaveri,Tapsa on taas tehnyt R-80sestä
mukavannäköisen Cafe Racerin. suurentanut tankin "Hoske" malliseksi, katteeet lasikuidusta ja alumiinista,ym jopa nuppisatulan pakoitti alumiinista.
Satulan joutui tosin vaihtamaan alkuperäismalliseksi, kun emäntä astui kuvioihin ja reissaa mukana.( Kannatti vaihtaa satula!)
Tämän pyörän voit bongata Hki-Mäntsälä linjalta.
Oma Bemun "customointi" rajoituu 60/70luvun taitteessa siihen, kun R-25seen ei saanut muuta änkkäriä, niin tarvikeliikkeestä(Finn-pyörä?)
megafooni irroitettavilla sisäosilla, alkuperäinen stonga ylösalaisin ja
siitä sitten Kontioralliin Lappiin.
Että oli ne..
terv kk
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Ismo hei, vastasit jo toisella osiolla kysymykseeni. Vähän ajattelin että jos jatkossakin R80:n pidän niin voisi sitä sitten jotenkin kustomoida. Tulevaisuuden suunnitelmissa ei ole museorekisteri. Seuraavalle sukupolvelle saattaa sellainenkin tulla mieleen niin etten ehkä haluaisi ihan peruuttamattomia muutoksia pyörään tehdä. Siis siihen tapaan kuin monista noissa nettikuvista. Sitä tarkoitin kun kirjoitin vaatimattomasta kustomoinnista. Eikä minulla taidotkaan riitä tuollaiseen rakenteluun. Jostakin pienestä haluaisin aloittaa.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Vähän itseä nauruttaa ajatus kustomoida tuohon cafe-racer-tyyliin mutta sellaisia ne taitavat lähinnä olla niillä mainitsemillasi sivuilla olevat pyörät. Tai sitten tuota power bike -tyyliä vaikken kyllä tiedä mitä se edes tarkoittaa. Ehkä siis noihin suuntiin. Ei ainakaan mitään sellaista jossa istutaan pyörien välissä jalat eteenpäin sojottaen korkeasta ja leveästä tangosta kiinni pitäen.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Täytyypä sitten harkita. Vielä on mietityttänyt etujarrujen tuplaus. En kyllä tiedä olisiko se edes tarpeen mutta kai siinä jokin taika on että toisissa on kaksi levyä edessä. Etupään paino siitä kyllä lisääntyisi. Oikeanpuoleisessakin teleskoopin alaputkessa on jo kiinnityspaikka Brembolle. Jos tämmöisen tekisi niin pitäisi kai löytää se Brembon jarrusylinteri käytettynä. Eihän sellaista mallia enää saa uutena. Sitten pitäisi uuden jarrulevyn ohella pistää se alkuperäinenkin uusiksi. Aika kallista taitaisi tulla.