K1200GT kaasu hirttää
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:12
- Moottoripyörän malli: BMW K 1200 GT
- Paikkakunta: Iisalmi
K1200GT kaasu hirttää
1200GT:n kaasukahva hirttää. Ts. Kun kaasun vääntää tiettyyn asentoon niin kaasukahva ei palaudu alkuasentoon. Miten tuota vikaa kannattaisi lähteä korjaamaan?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K1200GT kaasu hirttää
Vaihtamalla kaasuvaijerin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:12
- Moottoripyörän malli: BMW K 1200 GT
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: K1200GT kaasu hirttää
Moi,
olisiko tuo millainen operaatio jos itse vaihtaisi?
olisiko tuo millainen operaatio jos itse vaihtaisi?
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: K1200GT kaasu hirttää
Ilmeisesti kaasuvaijerin malli riippu hieman onko cruise control olemassa ja vuosimallista, eli oikeat vermeet ja sitten vaan vaijeria vaihtamaan. Mukavaa hommaa tallissa näin räntäsateessa ja oppii samalla pyörästä jotain, jos vaikka sattuisi tien päällä vaijeri menevän epäkuntoon niin osaa korjata. Vanha vaijeri sopivasti johonkin pyörän sopukkaan kyytiin varalle.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K1200GT kaasu hirttää
Joskus onnistuu vaihto, jos liukkaalla pekettiteipillä teippaa uuden vaijerin vanhan perään ja vetää paikoilleen. Vaatii kuitenkin ainakin tankin ja sivumuovien irroituksen, ei se ihan auttamatta lipsahda vetämällä paikoilleen.
Mulla oli edellisessä K1:ssä laitettu jo valmiiksi kytkinvaijeri toisen rinnalle. Katkon tapahtuessa ei tarvitse kuin muljauttaa nipat toisiin vaijerinpäistä ja matka jatkuu. Toimii tietysti myös muihinkin vaijeriin.
Mulla oli edellisessä K1:ssä laitettu jo valmiiksi kytkinvaijeri toisen rinnalle. Katkon tapahtuessa ei tarvitse kuin muljauttaa nipat toisiin vaijerinpäistä ja matka jatkuu. Toimii tietysti myös muihinkin vaijeriin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K1200GT kaasu hirttää
MP:n vaijerit kestää yleensä tolkuttomasti. Itse en ole 40 vuoteen niitä vaihtanut, vaikka muutama sata tuhatta kilometriä on tullutkin ajeltua, tietenkin useammalla vehkeellä. Kannattaa katsoa, ettei vaijeri ole puristuksissa tai liian mutkalla mistään kohtaa. Varsinkaan ruiskupelissä kaasuvaijeri ei joudu tiukille, toisin kuin kaasarivehkeissä, joissa on vielä tiukat luistin jouset.
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: K1200GT kaasu hirttää
Onko kaasukahva vapaa eikä missään välissä likaa jumittamassa?
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 15 Kesä 2012 11:12
- Moottoripyörän malli: BMW K 1200 GT
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: K1200GT kaasu hirttää
Kaasukahvan irrottaminen ja kahvan sekä tangon puhdistaminen korjasi ongelman.