Kaverilla on K100RS vm. -89 joka on alkanut todella janoiseksi. Nykyään kone polttaa n. 8 L/100km vaikka ajaisi kuinka rauhallisesti. Aiemmin normikulutus oli jossain 5 litran molemmin puolin. Kulutus kasvoi kutakuinkin yhtäkkiä. Pakokaasu haiskahtaa myös varsin bensapitoiselta. Kone tuntuu kuitenkin oilevan vielä voimissaan ja kuulemma kiihtyy normaalisti.
Onko mitään vinkkiä mistä lähtisi hakemaan vikaa?
K100RS:n huikea polttoaineenkulutus
K100RS:n huikea polttoaineenkulutus
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
Re: K100RS:n huikea polttoaineenkulutus
Moro.
Eräällä kaverillani aikoinaan oli muistaakseni K 1100 LT:ssä sama ongelma. Mielestäni vika löytyi jonkun sytytys boxin tai moottorinohjaus boxin maadoitus johtimen löysästä tai hapettuneesta liitoksesta. Boxi ei saanut maata elikkä miinusta ja antoi väärää tietoa niin polttoaineen kulutus kasvoi.
Eräällä kaverillani aikoinaan oli muistaakseni K 1100 LT:ssä sama ongelma. Mielestäni vika löytyi jonkun sytytys boxin tai moottorinohjaus boxin maadoitus johtimen löysästä tai hapettuneesta liitoksesta. Boxi ei saanut maata elikkä miinusta ja antoi väärää tietoa niin polttoaineen kulutus kasvoi.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K100RS:n huikea polttoaineenkulutus
Vika voi olla jäähdytysnesteen anturissa tai johtoliitoksissa siihen.
Ruisku syöttää jatkuvasti polltoainetta kuin moottori olisi jääkylmä.
On sitten vaan kettumaisessa paikassa ruiskunkurkkujen ja jäähdyttäjän välissä, lohkosta tulevassa putkessa.
Myös ilmamäärämittari saattaa olla sökö.
Ruisku syöttää jatkuvasti polltoainetta kuin moottori olisi jääkylmä.
On sitten vaan kettumaisessa paikassa ruiskunkurkkujen ja jäähdyttäjän välissä, lohkosta tulevassa putkessa.
Myös ilmamäärämittari saattaa olla sökö.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-