GS:n kulutus

R-sarjan pyörät
Matti1150
Viestit: 100
Liittynyt: 17 Elo 2015 08:41
Moottoripyörän malli: R1200GSA

GS:n kulutus

Viesti Kirjoittaja Matti1150 »

Aloitteleva Geesu-mies kysyy jotta mikä on 1150 Geesun "normikulutus" yksin ajaessa ilman matkatavaroita?

Nyt olen ihan maanteillä saanut kulumaan ainetta 5-8,6 ltr/satasella josta jälkimmäinen tuntuu paljolta! Silloin ajo oli tosin päällystettyjä syheröteitä. Onko "Ylivaihteen" eli E:n merkitys niin suuri bensan kulutuksen suhteen?
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: GS:n kulutus

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Kaverilla osti uutena 1150 gessun ja valitteli aikansa liian pitkästä 6-vaihteesta. Vaihdettiin sitten lyhempi perä ja kaveri oli tyytyväinen.
En muista kylläkään, että olisi bensankulutuksesta valittanut.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Matti1150
Viestit: 100
Liittynyt: 17 Elo 2015 08:41
Moottoripyörän malli: R1200GSA

Re: GS:n kulutus

Viesti Kirjoittaja Matti1150 »

Alles klar!

Tuo suuri vaihtelu vain ihmetyttää mutta pitää kerryttää lisää tilastomateriaalia Exceliin ja seurata tilannetta.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: GS:n kulutus

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kyllä tuo pitäisi mennä 5,5 l/100km keskikulutuksella.
Sitä kuutosvaihdetta ei oikeesti kannata käyttää kuin ehkä yli 90 km/h nopeuksilla.
Syö vaihdelaatikon sisäänmenoakselin spoorit, jos ajaa liian alhaisilla kierroksilla.
Ainakin 3000 rpm pitäisi olla, kun lähtee kuutosella kiihdyttämään.

Tuossa pyörässä on kanssa ihan turhan pitkä ykkönen, eli kytkintä joutuu käyttämään alinomaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Matti1150
Viestit: 100
Liittynyt: 17 Elo 2015 08:41
Moottoripyörän malli: R1200GSA

Re: GS:n kulutus

Viesti Kirjoittaja Matti1150 »

Kiitos Pekka vinkeistä!

Tuota kuutosta olen tosiaan jo pikkutieajossa vältellytkin mutta kuvittelin että se vaikuttaa vain kulutukseen.

Seuraan kulutusasiaa kesän mittaan ja raportoin sitten.

Onko muuta akuuttia opittavaa pyörästä? HArmittaa kun en huoltokurssille päässyt kyselemään! :evil: !
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: GS:n kulutus

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Matti1150 kirjoitti:Kiitos Pekka vinkeistä!
Onko muuta akuuttia opittavaa pyörästä? HArmittaa kun en huoltokurssille päässyt kyselemään! :evil: !
No ei kai tuossa sen kummempaa opittavaa.
On hyvä kuitenkin muistaa, että laatikon sisäänmenoakseli pyörii samaa vauhtia kuin kampiakseli.
Joten, kun vaihtaa vapaalta ykköselle kannattaa odottaa sekunti tai kaksi kytkimen vedon jälkeen, jotta akseli ehtii pysähtyä, niin ei rutise siinä vaihdossa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin