Aloitteleva Geesu-mies kysyy jotta mikä on 1150 Geesun "normikulutus" yksin ajaessa ilman matkatavaroita?
Nyt olen ihan maanteillä saanut kulumaan ainetta 5-8,6 ltr/satasella josta jälkimmäinen tuntuu paljolta! Silloin ajo oli tosin päällystettyjä syheröteitä. Onko "Ylivaihteen" eli E:n merkitys niin suuri bensan kulutuksen suhteen?
GS:n kulutus
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: GS:n kulutus
Kaverilla osti uutena 1150 gessun ja valitteli aikansa liian pitkästä 6-vaihteesta. Vaihdettiin sitten lyhempi perä ja kaveri oli tyytyväinen.
En muista kylläkään, että olisi bensankulutuksesta valittanut.
En muista kylläkään, että olisi bensankulutuksesta valittanut.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: GS:n kulutus
Alles klar!
Tuo suuri vaihtelu vain ihmetyttää mutta pitää kerryttää lisää tilastomateriaalia Exceliin ja seurata tilannetta.
Tuo suuri vaihtelu vain ihmetyttää mutta pitää kerryttää lisää tilastomateriaalia Exceliin ja seurata tilannetta.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: GS:n kulutus
Kyllä tuo pitäisi mennä 5,5 l/100km keskikulutuksella.
Sitä kuutosvaihdetta ei oikeesti kannata käyttää kuin ehkä yli 90 km/h nopeuksilla.
Syö vaihdelaatikon sisäänmenoakselin spoorit, jos ajaa liian alhaisilla kierroksilla.
Ainakin 3000 rpm pitäisi olla, kun lähtee kuutosella kiihdyttämään.
Tuossa pyörässä on kanssa ihan turhan pitkä ykkönen, eli kytkintä joutuu käyttämään alinomaan.
Pekka
Sitä kuutosvaihdetta ei oikeesti kannata käyttää kuin ehkä yli 90 km/h nopeuksilla.
Syö vaihdelaatikon sisäänmenoakselin spoorit, jos ajaa liian alhaisilla kierroksilla.
Ainakin 3000 rpm pitäisi olla, kun lähtee kuutosella kiihdyttämään.
Tuossa pyörässä on kanssa ihan turhan pitkä ykkönen, eli kytkintä joutuu käyttämään alinomaan.
Pekka
Re: GS:n kulutus
Kiitos Pekka vinkeistä!
Tuota kuutosta olen tosiaan jo pikkutieajossa vältellytkin mutta kuvittelin että se vaikuttaa vain kulutukseen.
Seuraan kulutusasiaa kesän mittaan ja raportoin sitten.
Onko muuta akuuttia opittavaa pyörästä? HArmittaa kun en huoltokurssille päässyt kyselemään! !
Tuota kuutosta olen tosiaan jo pikkutieajossa vältellytkin mutta kuvittelin että se vaikuttaa vain kulutukseen.
Seuraan kulutusasiaa kesän mittaan ja raportoin sitten.
Onko muuta akuuttia opittavaa pyörästä? HArmittaa kun en huoltokurssille päässyt kyselemään! !
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: GS:n kulutus
No ei kai tuossa sen kummempaa opittavaa.Matti1150 kirjoitti:Kiitos Pekka vinkeistä!
Onko muuta akuuttia opittavaa pyörästä? HArmittaa kun en huoltokurssille päässyt kyselemään! !
On hyvä kuitenkin muistaa, että laatikon sisäänmenoakseli pyörii samaa vauhtia kuin kampiakseli.
Joten, kun vaihtaa vapaalta ykköselle kannattaa odottaa sekunti tai kaksi kytkimen vedon jälkeen, jotta akseli ehtii pysähtyä, niin ei rutise siinä vaihdossa.
Pekka