R 100gs

R-sarjan pyörät
bemari71
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Huhti 2009 01:24
Moottoripyörän malli: 60/5 ja 65 vm79

R 100gs

Viesti Kirjoittaja bemari71 »

Moi. Mistähän se voisi johtua, kun kierrokset eivät putoa kaasua löysätessä. Tekee sen epäsäännöllisesti. Minun mielestä kaasuvaijerit toimivat normaalisti. Ja läpät. Sitten kun vauhti pudonnut ja voi pudottaa kierrokset kytkimen avulla pienemmiksi niin kierrokset jää normi tyhjäkäynnille. R 100 gs vm. 90.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: R 100gs

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Pura, putsaa ja kokoa kaasarit, säädä vakioarvoihin. Varmista että vaijereissa on 0,5mm välystä ja ennenkaikkea
varmista kaasarin vivusta(ei ohjaustangon), että "ryyppy" on aina pois päältä.

Varmista myös mahdolliset ilmavuodot ruiskuttamalla starttipilottia kaasareiden päälle. Jos kierrokset nousevat, on ilmavuoto.

Näitä aluksi. Kysele lisää jos ei auttanut.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: R 100gs

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Moi. Mulla tuohon oli vikana löystyneet kaasuläppien ruuvit. Eli toisen puolen läppä ei aina mennyt täysin kiinni. Sivuoireina paukutusta ja räkimistä varsinki moottorijarrutuksissa.

-Ile-
R100gspd
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Syys 2012 14:13
Moottoripyörän malli: R100GS

Re: R 100gs

Viesti Kirjoittaja R100gspd »

Minulla oli samaa oiretta gessussa. Vika korjaantui herkistämällä mekaaninen ennakonsäätö ja samalla vaihdettiin hall anturi. Ennakko ei säätynyt kierrosten mukaan kuten kuuluisi. Myös liian pienet imuventtiilien välykset voi aiheuttaa kyseisiä oireita. Kannattaa kysellä Reijo myllymaa Ky Hämeenlinnasta.
Vastaa Viestiin