K 1200 LT v.04 kytkin ravistaa..
K 1200 LT v.04 kytkin ravistaa..
Viime syksynä meni LT:stä kytkimen työsylinterin tiiviste, joka aiheutti kytkimen luistamisen.. Sen seurauksena vaihdettiin kaikki romut ja tiivisteet kytkinkoppaan.. Nyt kuitenkin kytkin ravistaa kylmänä, jos lähtee oikein varovasti liikkeelle.. Olisko jäänyt rasvatipruja tms. pinnoille?? Onkos kellään tuonlaista kokemusta tullut etteen?? Toivottavasti vaiva häviää, kun kerkeän enempi ajamaan ko vehkeellä...
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: K 1200 LT v.04 kytkin ravistaa..
Siis sulta ilmeisesti oikeasti hajosi koko työsylinteri eli se päästi kytkinnesteet sitä akselia myöten kytkimelle. Työsylkyn päässähän pyörii pikkuinen laakeri koko ajan moottorin ulostuloakselin kierrosluvulla kytkimen työntötangon pyörittämänä ja laakerin toisella puolella on kytkinnesteet pikku männän takana. Kun laakerin tunnit tulee täyteen se saattaa lähteä pyörimään kokonaisena siinä pesässään, jolloin takana olevat kytkinnesteet pääsevät kytkimen työntötankoa myöten keskelle kytkinasetelmaa ja nestelinko on valmis...
Jälkiviisas kysymys: Kun kerran vaihdoitte nuo ulkopoliset romppeet, niin tulikohan poratuksi se kuuluise "weep hole" siihen työsylkyn pesän alareunaan? Kun poraat 5-6 mm reiän siihen ja vielä asennat reikään vaihdelootan alareunaan asti ulottuvan muoviletkun, niin seuraavalla kerralla ehdit oireiden ilmetessä havaita vahingon ennenkuin se tuhoaa kytkimen.
Tämähän ei ole mikään virallinen tehtaan suosittelema korjaus, koska tehdas ei myönnä mitään ongelmia tuossa rakentessa olevankaan, mutta laajalti käytetty ja monia kytkimiä pelastanut yhtä kaikki.
Kytkimen ravistus on ainakin autoissa huono merkki, en ole kuullut / kokenut samaa pyörissä.
Erään urbaanilegendan mukaan hieman luistanut kytkin elpyi ajokuntoiseksi kun sitä hirmuisesti rasitettiin ja luistatettiin (ilmiesesti levyillä ollut kytkinneste /öljy tms paloi pois) mutta kuinka pitkä ilo tuosta oli - ei tarina kerro...
t. pozo
Jälkiviisas kysymys: Kun kerran vaihdoitte nuo ulkopoliset romppeet, niin tulikohan poratuksi se kuuluise "weep hole" siihen työsylkyn pesän alareunaan? Kun poraat 5-6 mm reiän siihen ja vielä asennat reikään vaihdelootan alareunaan asti ulottuvan muoviletkun, niin seuraavalla kerralla ehdit oireiden ilmetessä havaita vahingon ennenkuin se tuhoaa kytkimen.
Tämähän ei ole mikään virallinen tehtaan suosittelema korjaus, koska tehdas ei myönnä mitään ongelmia tuossa rakentessa olevankaan, mutta laajalti käytetty ja monia kytkimiä pelastanut yhtä kaikki.
Kytkimen ravistus on ainakin autoissa huono merkki, en ole kuullut / kokenut samaa pyörissä.
Erään urbaanilegendan mukaan hieman luistanut kytkin elpyi ajokuntoiseksi kun sitä hirmuisesti rasitettiin ja luistatettiin (ilmiesesti levyillä ollut kytkinneste /öljy tms paloi pois) mutta kuinka pitkä ilo tuosta oli - ei tarina kerro...
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Re: K 1200 LT v.04 kytkin ravistaa..
Joo Pozo.. Hole porattiin, ja kyllähän sitä reikää on on tullut seurailtua sen remontin jälkeen.. Kuivana on pysynyt. Se pieni kytkimen ravistaminen varovasti lähtiessä on poistunut. Uskoisin sen johtuneen öljy yms. tahroista kitkapinnoilla.. Nyt kun sillä on tullut muutama tuhat ajettua, niin kytkin on hankaillut liat pois tai ainakin tasaisemmaksi.. Kytkin on etsinyt paikkansa, kuin Päätalon Herkon uuni. Bemari on toiminut kesän hienosti, ei mittään ongelmia..
Kiitos vielä "liikeavuista" tuon LT:n kanssa.. Se Elimäen satulahomma muutti koko pyörän mukavammaksi, ja toinen turvallisuuteen vaikuttava tekijä on se strobo jarruvalo. Takanatulevat kaverit ovat sanoneet, että se näkyy paremmin kuin alkuperäinen jarruvalo. Laitoin keväällä jalkatappeihin alennuspalat, aika paljon parempi on sekin.. Mulla on aika pitkät jalat, joten polvikulman loiventaminen oli paikallaan. Nyt kun se alkaa olla valmis, niin pitas ymmärtää pitää LT, eikä haikailla muita mopoja. Wingi kuitenkin vähän kiinnostaisi.. Mulla oli aikoinaan pari kesää 1800 Wingi, mukava oli sekin. Taitaa olla parasta kuitenkin, kun pyyhkii otsaa mun tyhjällä lompakolla.. Mukavaa syksyä!
Kiitos vielä "liikeavuista" tuon LT:n kanssa.. Se Elimäen satulahomma muutti koko pyörän mukavammaksi, ja toinen turvallisuuteen vaikuttava tekijä on se strobo jarruvalo. Takanatulevat kaverit ovat sanoneet, että se näkyy paremmin kuin alkuperäinen jarruvalo. Laitoin keväällä jalkatappeihin alennuspalat, aika paljon parempi on sekin.. Mulla on aika pitkät jalat, joten polvikulman loiventaminen oli paikallaan. Nyt kun se alkaa olla valmis, niin pitas ymmärtää pitää LT, eikä haikailla muita mopoja. Wingi kuitenkin vähän kiinnostaisi.. Mulla oli aikoinaan pari kesää 1800 Wingi, mukava oli sekin. Taitaa olla parasta kuitenkin, kun pyyhkii otsaa mun tyhjällä lompakolla.. Mukavaa syksyä!