Hei,
ensimmäinen kesä R65 -89:n kanssa menossa ja olen todella pitänyt pyörästä.
Aiheeseen enemmän perehdyttyäni olen useammalta taholta törmännyt kehoitukseen tehdä kansiremontti 100 tkm:n välein venttiilienohjurieden kulumisesta johtuvan venttiilin katkeamisriskin takia.
Eihän tuo kovin iso juttu ole, mutta kuulostaa tämän aikakauden laitteessa niin uskomattomalta etten viitsisi hommaan alkaa pelkästään huhupuheiden perusteella.
Onko tämä ihan oikeasti totta?
Jos on, niin olettaisi että tehtaalla olisi tehty korjaavia toimenpiteitä ja ongelma koskisi vain jotain tiettyä aikakautta?
Kuuluuko R65 -89 riskiryhmään?
Ja sitten perässä olisi joku laakeri mikä olisi myös uusittava 100 tkm:n välein.
Mitä oireita tuo antaa lopun lähestyessä?
R65 venttiilinohjurit
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Kesä 2016 20:47
- Moottoripyörän malli: R65
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: R65 venttiilinohjurit
Ei kuulu riskiryhmään!
Ajele vaan huoletta ja nauti hyvästä kyydistä
Ajele vaan huoletta ja nauti hyvästä kyydistä
-
- Viestit: 290
- Liittynyt: 17 Marras 2012 12:52
Re: R65 venttiilinohjurit
Mikki on osittain oikassa.
Nuku yösi rauhassa.
MUTTA..
Lievä ongelma on näitten lyhytiskuisten moottorien 7 mm venttiilin varsi.
Pitkäiskuisissa se on 8 mm
Paljon ajetussa se 7 mm katkeaa herkemmin. Niitä on joitain sattunut, ja siitä syntyy kallista muusia..
Kansityön yhteydessä venttiilit voi korvata 8 mm varsilla oleville.
Perän laakerille ei kilometri-ikää ole.
Omassa Gessussa se sama laakeri on pyörinyt kohta 400 tkm....
Tarkkaile poistotulpan magneettia. Tai takapyörän välystä..?
Ne kertovat, missä mennään...
Terv. Repa
Nuku yösi rauhassa.
MUTTA..
Lievä ongelma on näitten lyhytiskuisten moottorien 7 mm venttiilin varsi.
Pitkäiskuisissa se on 8 mm
Paljon ajetussa se 7 mm katkeaa herkemmin. Niitä on joitain sattunut, ja siitä syntyy kallista muusia..
Kansityön yhteydessä venttiilit voi korvata 8 mm varsilla oleville.
Perän laakerille ei kilometri-ikää ole.
Omassa Gessussa se sama laakeri on pyörinyt kohta 400 tkm....
Tarkkaile poistotulpan magneettia. Tai takapyörän välystä..?
Ne kertovat, missä mennään...
Terv. Repa
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 19 Touko 2014 10:23
Re: R65 venttiilinohjurit
Terve,
Omassa n.120tkm ajetussa R100 -79 oli pakoventtiilit kuluneet sen verran, että joutui vaihtamaan. Kun tarkasteli vanhoja venttiileitä, niin huomasi toisen venttiilin murtuneen. Tuskin olisi enää montaa kilometriä kestänyt.
Eipä tuo kansien tarkistus koneistamolla montaa kymppiä maksa.
Omassa n.120tkm ajetussa R100 -79 oli pakoventtiilit kuluneet sen verran, että joutui vaihtamaan. Kun tarkasteli vanhoja venttiileitä, niin huomasi toisen venttiilin murtuneen. Tuskin olisi enää montaa kilometriä kestänyt.
Eipä tuo kansien tarkistus koneistamolla montaa kymppiä maksa.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21 Kesä 2016 20:47
- Moottoripyörän malli: R65
Re: R65 venttiilinohjurit
Pyörällä alkaa olla tämä 100 tkm täynnä, ja tässä tapauksessa on ihan syytä uskoa että kyseessä todellakin olisi kokonaisajomäärä.
Eli varsin vähän ajettu laite kyseessä.
En siis ota näistä ongelmista stressiä vaan juurikin nautin hyvästä kyydistä.
Kiitoksia vastauksista.
Eli varsin vähän ajettu laite kyseessä.
En siis ota näistä ongelmista stressiä vaan juurikin nautin hyvästä kyydistä.
Kiitoksia vastauksista.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 19 Touko 2014 10:23
Re: R65 venttiilinohjurit
Tosin ohjureissa ei ollut mitään vikaa.