Pöläyttelyä K 1100 LT

K-sarjan pyörät
PekkaR
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Tammi 2011 09:39
Paikkakunta: Naantali

Pöläyttelyä K 1100 LT

Viesti Kirjoittaja PekkaR »

Mahtaisiko tulla jokunen vinkki kokeneilta suht tuoreeseen ongelmaan.

Oma K1100 LT, 1992 ja ajettu 120tkm tuppaa pölläyttelemään sinistä ajoittain.
Lähinnä kun ajaa kaupunkiajoa matalilla kierroksilla hieman pitempään ja sitten hieman reippaampi kaasun avaus aikaan saa savumerkin.
Öljyä (Castrol 10w-40) ei paljoa katoa, niin ilman kuin öljynkin suodattimet ovat merkkituotteita.
Moottori vetää hyvin ja käy siististi paitsi juuri savumerkin aikaan ikäänkuin "helistää"

Joku ehdotti jo Forte-öljypuhdistus käsittelyä, ideaa? Tuskin rahanmenoa suurempaa haittaakaan olisi?
En oikein jaksa uskoa että noilla kilometreillä mitään isompaa ongelmaa koneessa olisi.
Liekö joku huohottimeen liittyvä juttu mahdollinen?
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Pöläyttelyä K 1100 LT

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Olet unohtanut talviöljyt koneeseen. Ohjekirjan mukaan 10W-40 öljy on sopivaa -30asteesta +5asteeseen.
16v. koneisiin joskus joutuu vaihtamaan venttiilivarren stefat 100-200tkm höörneillä.
Oma sivarini on ollut talvikäytössa ja siinä on mineraali 15W-40 Diesel Delvacit käy -20...+20, ei sauhuta, kilometrit suurinpiirtein samat.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin