BMW-kypärien visiirien huurtumattommuus

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Timo K
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Helmi 2006 16:27
Moottoripyörän malli: F800GS
Paikkakunta: Riihimäki

BMW-kypärien visiirien huurtumattommuus

Viesti Kirjoittaja Timo K »

Minulla on heinäkuussa ostettu BMW-kypärä, jonka visiiri on anti-fog -käsitelty. Millaisia kokemuksia teillä on tuon toimivuudessa? Mulla on visiiri mennyt huuruun tunnin vesisateessa ajelun jälkeen. Puolessa tunnissa huurtuu jo toinen puoli visiiristä. Pitäisikö käydä rutisemassa toinen visiiri tilalle?

Timo
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Minä en ole 44 ajovuoden aikana löytänyt huurtumatonta visiiriä. On parempia ja huonompia muttei täysin huurtumatonta ole ainakaan minulle löytynyt. Nykyinen kypärä BMW system 4 toimii hyvin kun pitää visiirä n.2-3 mm raollaan, mutta täysin kiinni ollessa huurtuu ennemmin tai myöhemmin. Pyörät: Suzuki DR-Z400S, BMW K100RS 16v ja BMW R 1100 RT ja Suzuki GSX-R 1000.
thomas R12GS
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Maalis 2006 22:44

Viesti Kirjoittaja thomas R12GS »

Itse olen käyttänyt Pinlock-visiiriä pari vuotta mikä tulee nykyän mukana jos ostaa uuden SHOEI-kypärän. Kokemukset on varsin positiiviset. Kun muilla visiirit huurtui Saksan baanalla niin mulla oli visiiri ihan kirkas. :D
p12341
Viestit: 21
Liittynyt: 02 Huhti 2007 13:34
Moottoripyörän malli: R 75/7

Huurtumattomus

Viesti Kirjoittaja p12341 »

Itse olen ajanut BMW kypärällä vuodesta 1989 asti visiiri on huurtumaton niin kauan kun pystyy olemaan hengitämättä. Omakohtainen kokemus: Parhaiten huurtumista voi estää pyyhkäisemällä Fairya visiirin sisäpinnalle kalvon ja pitämällä visiiriä 2-3 milliä auki.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Hengitä jo välillä, vaikka huurtuis!. :D
EERO I
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Helmi 2006 15:47
Moottoripyörän malli: R90/6

Viesti Kirjoittaja EERO I »

Ostin vasta tänä keväänä Nolaniin huurtumisenestovisiirin, joka asennetaan nykyisen visiirin sisäpuolelle nykyvisiirissä olevien tappien (pinlock?) avulla. Lisävisiirissä on tiiviste. Toimii erittäin hyvin. Olisi pitänyt hankkia vuosia sitten.
Vastaa Viestiin