Mitkä laakerit ja stefat em. pyörään kuuluu? Onko etu- ja takapäässä keskenään samat? Päällisin puolin stefoissa ei ainakaan näy merkintöjä, laakereihin ei tietenkään purkamatta näe...
Vanteet lähtevät maalattaviksi ja ajattelin jättää laakereiden ulkokehät paikoilleen suojaamaan pesiä turhalta maalilta. Maalauksen aikana on hyvää aikaa hankkia uudet osat valmiiksi.
R100 -83 pyörän laakerit ja stefat
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: R100 -83 pyörän laakerit ja stefat
Mikä R100 -83 kyseessä?
Esim. R100RS takarenkaan stefat kokoa 35X22X5 ja 40X22X5 tai 22X40X7.
Laakeri TAPERED ROLLER BEARING - 40X17X14, sama eteen ja taakse.
Eteen 22X40X7 stefat.
Tutkiskelemalla esimerkiksi tuolta http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/PartsFiche.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy tietoa kun valitsee oikean pyörän.
Esim. R100RS takarenkaan stefat kokoa 35X22X5 ja 40X22X5 tai 22X40X7.
Laakeri TAPERED ROLLER BEARING - 40X17X14, sama eteen ja taakse.
Eteen 22X40X7 stefat.
Tutkiskelemalla esimerkiksi tuolta http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/PartsFiche.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy tietoa kun valitsee oikean pyörän.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 28 Touko 2016 13:52
Re: R100 -83 pyörän laakerit ja stefat
Kiitos. Kyseessä tyyppikilven mukaan ihan vaan R100, tuo sivusto väittää valmistenumeron perusteella R100/7. Yksiselitteistä kokoa ei tuolta löytynyt, täytynee irroittaa vanhat ja mitata manuaalisesti.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: R100 -83 pyörän laakerit ja stefat
Kun on kyseessä kartiorullalaakerit, pelkkä vaihto ei riitä, vaan täytyy tehdä myös säätö.
Sehän tehdään pyöränakselin päällä olevin holkein navan sisällä.
Liian kireä asennus tuhoaa laakerit nopeasti ja löysä asennus jättää "klappia", aiheuttaen huonoja ajo-ominaisuuksia ja laakerin tuhon vähän myöhemmin.
Sehän tehdään pyöränakselin päällä olevin holkein navan sisällä.
Liian kireä asennus tuhoaa laakerit nopeasti ja löysä asennus jättää "klappia", aiheuttaen huonoja ajo-ominaisuuksia ja laakerin tuhon vähän myöhemmin.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-