Aion asentaa vuoden 1981 R65-prätkääni ProX-tuntiseurantamittarin. Nyt minun pitäisi tietää, onko minulla "Standard coil type ignition" vai "4-stroke with pen/stick coil type ignition".
Haynesin kirjan mukaan prätkässäni on "Battery and coil, triggered by transistorised electronic system using Hall-effect transmitter".
R65 tuntiseurantamittarin asennus
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R65 tuntiseurantamittarin asennus
Taitaa sinulla olla ihan standardi puola eikä mikään tulpan hatussa oleva puola.
Niitä tuli vasta R1150 pyöriin.
Eli tuo ensimmäinen vaihtoehto.
Erohan on se, että se tulpan hatussa oleva puola muodostaa korkeajännitteen vasta siellä tulpan hatussa, eli sinne menee vain 12 V.
Standardi puola siellä jossain tankin alla lähettää korkean jännitteen koko matkan sitä sytytystulpan johtoa pitkin sinne tulppaan.
Pekka
Niitä tuli vasta R1150 pyöriin.
Eli tuo ensimmäinen vaihtoehto.
Erohan on se, että se tulpan hatussa oleva puola muodostaa korkeajännitteen vasta siellä tulpan hatussa, eli sinne menee vain 12 V.
Standardi puola siellä jossain tankin alla lähettää korkean jännitteen koko matkan sitä sytytystulpan johtoa pitkin sinne tulppaan.
Pekka
Re: R65 tuntiseurantamittarin asennus
Kiitos tiedosta. Nyt ymmärrän, mitä tarkoittaa tuo "pen/stick coil type ignition". R65:n tulpan päässä on perushattu jollaisia on nähty iät ajat. Tämä helpottaa kovasti.