keulapää täristää!!
keulapää täristää!!
Onko ketään tietävää joka osais kertoa mistä johtuu lotjan keulan tärisytäminen hiljaisissa nopeuksissa alle n.80, kun ote stongasta irroitetaan? Meinaa nousta laukalle pirulainen. Alla uudet renkaat. Se ei korjannut tilannetta. Kovemmissa kyyteissä ongelmaa ei esiinny. pyörä -04 ja ajettu 67000km.
K 1200 LT -04
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 09 Syys 2009 10:59
- Moottoripyörän malli: BMW K1200 LT
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: keulapää täristää!!
Tuttu tilanne, joku rengas täristää juku ei. Pidä vaikka yksi sormi tangossa ei lähde laukkaamaan. Kokemusta n.400000km kolmella LT:llä yhteensä.
Nautinnollisia kilometrejä ja hyvää kesän jatkoa.
Terv Risto
Nautinnollisia kilometrejä ja hyvää kesän jatkoa.
Terv Risto
Re: keulapää täristää!!
Vanha topikki mutta mulla oli pitkään sama ongelma -84 RS:ssä. Murhe poistui kun vein liikkeeseen joka pystyi tasapainottamaan pyörän kummaltakin laidalta erikseen kuten autoissa. Liike on Frank Nyman Espoossa.
Re: keulapää täristää!!
Vanteessa voi olla myös pystyheittoa. Ihan vähänkin riittää, eli silmällä sitä ei välttämättä huomaa. Olisiko ottanut osumaa joskus?
Tuo vika (ominaisuus) on erittäin yleinen 21" pinnavanteissa. Esim. oma ex. CRF 1000 L täristi 70 vauhdissa uudesta asti keulaa ja foorumeilta löytyy aika paljon kirjoituksia samasta viasta ympäri maailman. Valmistajien ohjearvot sallitulle heitolle ovat sen verran isot, että ongelmat eivät välttämättä hoidu takuuseen. Hemuli vaihdatti aikanaan oman, uuden Gessunsa etuvanteen 5 kertaa. Taitava seppä saanee pinnavanteen kohtuullisen suoraksi, mutta aluvanteen oikaisu riittävään tarkkuuten voi olla mahdotonta.
Tuo vika (ominaisuus) on erittäin yleinen 21" pinnavanteissa. Esim. oma ex. CRF 1000 L täristi 70 vauhdissa uudesta asti keulaa ja foorumeilta löytyy aika paljon kirjoituksia samasta viasta ympäri maailman. Valmistajien ohjearvot sallitulle heitolle ovat sen verran isot, että ongelmat eivät välttämättä hoidu takuuseen. Hemuli vaihdatti aikanaan oman, uuden Gessunsa etuvanteen 5 kertaa. Taitava seppä saanee pinnavanteen kohtuullisen suoraksi, mutta aluvanteen oikaisu riittävään tarkkuuten voi olla mahdotonta.
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: keulapää täristää!!
Pitkästä aikaa täällä foorumilla, kun se on saatu taas henkiin...
Joo, Risto tuon jo kiteyttikin eli jos "täristämisellä" tarkoitit woblaamista eli stonga ryhtyy vispaamaan hullun lailla puolelta toiselle, niin tuo vaan on LoTjan ominaisuus noilla 60-70 vauhdeilla vähän renkaista riippumatta. Itsellä vasta 230.000 kokemusta yhdestä ainoasta yksilöstä ja aina se on woblannut vaikka ohjausiskunvaimentajankin olen vaihtanut säädettävään .
Eli ei kannata ajella ilman käsiä noissa vauhdeissa, kovemmissa kyydeissä onnistuu hyvin.
t. pozo
Joo, Risto tuon jo kiteyttikin eli jos "täristämisellä" tarkoitit woblaamista eli stonga ryhtyy vispaamaan hullun lailla puolelta toiselle, niin tuo vaan on LoTjan ominaisuus noilla 60-70 vauhdeilla vähän renkaista riippumatta. Itsellä vasta 230.000 kokemusta yhdestä ainoasta yksilöstä ja aina se on woblannut vaikka ohjausiskunvaimentajankin olen vaihtanut säädettävään .
Eli ei kannata ajella ilman käsiä noissa vauhdeissa, kovemmissa kyydeissä onnistuu hyvin.
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/