Eli letkut pitäisi saada kiinni kaasareiden kurkkuihin.
Letkujeni päissä on M5 jenkalla oleva liitin.
Bingini kyljessä juuri ennen kumiyhdettä kanteen näyttää olevan sopivalla kohdalla "korkkaamaton" laippaliitos, jonka merkitystä en tiedä.
Voisikohan tämän reikäaihion puhkaista 4,2 mm terällä ja vääntää siihen M5 jengan?
Onko parempia ajatuksia?
T: Heimari
Kaasarit itse balanssiin
- Heimari
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
Kaasarit itse balanssiin
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
-
Re: Kaasarit itse balanssiin
Heimari kirjoitti:Eli letkut pitäisi saada kiinni kaasareiden kurkkuihin.
Letkujeni päissä on M5 jenkalla oleva liitin.
Bingini kyljessä juuri ennen kumiyhdettä kanteen näyttää olevan sopivalla kohdalla "korkkaamaton" laippaliitos, jonka merkitystä en tiedä.
Voisikohan tämän reikäaihion puhkaista 4,2 mm terällä ja vääntää siihen M5 jengan?
Onko parempia ajatuksia?
Eiks sulla ole sitten alapuolella valmista "natsaa"? Käsittääkseni se on joko siinä mainitsemassasi laipassa tai alapuolella seosruuvin vieressä, mallista riippuen.
tossa muuten Harrin vinkit: http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/Synkro.pdf
K
- Ismo Vaara
- Viesti:
- Heimari
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
Nyt vähän nolottaa.
Kiitos asiallisesta palautteesta, olisinhan toki voinut heti nöyrtyä tutkimaan Bingiä myös alapuolelta. Suoritan kymmenen etunojapunnerrusta.
Tuo linkki on hyvä.
Itse ajattelin paljon lyhempää mittaletkua, mutta pidempi tietenkin sallii isomman paine-eron.
Nyt lähden kiiruusti hankkimaan 6mm letkua (mikä todellakin sopii suoraan yhteisiin ilman niitä liittimiä)
Kiitos asiallisesta palautteesta, olisinhan toki voinut heti nöyrtyä tutkimaan Bingiä myös alapuolelta. Suoritan kymmenen etunojapunnerrusta.
Tuo linkki on hyvä.
Itse ajattelin paljon lyhempää mittaletkua, mutta pidempi tietenkin sallii isomman paine-eron.
Nyt lähden kiiruusti hankkimaan 6mm letkua (mikä todellakin sopii suoraan yhteisiin ilman niitä liittimiä)
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Homma pelaa näinkin...
Kaasarit ja ruiskun perhoset saa balanssiin ilman elohopeaputkia tahi vastaavia. Eli jos omaa hyvän nuottikorvan eikä tinnitusta, ( kuten allekirjoittaneella) samanmittaisella letkulla korvaan laitettuna huomaa letkun vihellyksestä paine-eron. Kun kaasarit ovat epäbalanssissa, letku viheltää erilaisella taajuudella ja ruuvia kiertämällä kaasarit saa synkkaan.