Kaasarit itse balanssiin

R-sarjan pyörät
Avatar
Heimari
Viestit: 114
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
Moottoripyörän malli: R 100/7T
Paikkakunta: Karkku

Kaasarit itse balanssiin

Viesti Kirjoittaja Heimari »

Eli letkut pitäisi saada kiinni kaasareiden kurkkuihin.
Letkujeni päissä on M5 jenkalla oleva liitin.
Bingini kyljessä juuri ennen kumiyhdettä kanteen näyttää olevan sopivalla kohdalla "korkkaamaton" laippaliitos, jonka merkitystä en tiedä.
Voisikohan tämän reikäaihion puhkaista 4,2 mm terällä ja vääntää siihen M5 jengan?
Onko parempia ajatuksia?
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Kristian Rintala
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Helmi 2007 19:21

Re: Kaasarit itse balanssiin

Viesti Kirjoittaja Kristian Rintala »

Heimari kirjoitti:Eli letkut pitäisi saada kiinni kaasareiden kurkkuihin.
Letkujeni päissä on M5 jenkalla oleva liitin.
Bingini kyljessä juuri ennen kumiyhdettä kanteen näyttää olevan sopivalla kohdalla "korkkaamaton" laippaliitos, jonka merkitystä en tiedä.
Voisikohan tämän reikäaihion puhkaista 4,2 mm terällä ja vääntää siihen M5 jengan?
Onko parempia ajatuksia?
T: Heimari

Eiks sulla ole sitten alapuolella valmista "natsaa"? Käsittääkseni se on joko siinä mainitsemassasi laipassa tai alapuolella seosruuvin vieressä, mallista riippuen.

tossa muuten Harrin vinkit: http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/Synkro.pdf

K
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Heitä niillä letkujen päissä olevilla liittimillä japsipyörää(monissa japseissa on M5-kierre). R100:ssa on alaspäin ruuvilla tukittu liitin valmiina kaasarissa, kannen puoleisessa päässä.
Avatar
Heimari
Viestit: 114
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
Moottoripyörän malli: R 100/7T
Paikkakunta: Karkku

Viesti Kirjoittaja Heimari »

:oops: Nyt vähän nolottaa.
Kiitos asiallisesta palautteesta, olisinhan toki voinut heti nöyrtyä tutkimaan Bingiä myös alapuolelta. Suoritan kymmenen etunojapunnerrusta.
Tuo linkki on hyvä.
Itse ajattelin paljon lyhempää mittaletkua, mutta pidempi tietenkin sallii isomman paine-eron.
Nyt lähden kiiruusti hankkimaan 6mm letkua (mikä todellakin sopii suoraan yhteisiin ilman niitä liittimiä)
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Homma pelaa näinkin...

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Kaasarit ja ruiskun perhoset saa balanssiin ilman elohopeaputkia tahi vastaavia. Eli jos omaa hyvän nuottikorvan eikä tinnitusta, ( kuten allekirjoittaneella) samanmittaisella letkulla korvaan laitettuna huomaa letkun vihellyksestä paine-eron. Kun kaasarit ovat epäbalanssissa, letku viheltää erilaisella taajuudella ja ruuvia kiertämällä kaasarit saa synkkaan.
Avatar
Heimari
Viestit: 114
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
Moottoripyörän malli: R 100/7T
Paikkakunta: Karkku

Viesti Kirjoittaja Heimari »

:shock: Älyttömän hieno oivallus...siis ihan totta.
Puurokorvakin saa luultavasti kaasarit paremmin synkkaan kuin vesiletkulla.
"Kuinkas säädit kaasarit?"---No , ihan korvakuulolla 8)
Heti huomenna kokeilemaan...Äitikin saa kuunnellla juhlan kunniaksi.
Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Vastaa Viestiin