R1150RS

R-sarjan pyörät
seppo
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Heinä 2006 12:34

R1150RS

Viesti Kirjoittaja seppo »

Olisivatko nuo rs:t sopiva kompromissi pyöräksi päivittäisiin työmatkoihin ja satunnaisiin parin päivän reissuihin mahdollisesti kahdestaan? Uusi malli taitaa tosin olla st? RT ei oikein innosta, naapurin herrakin suunnittelee vaihtavansa pois, on kuulemma liian raskas. Samoin k:t ovat kovin raskaan tuntuisia.

r/rs:ssä on näköjään kuutioiden mukana tehot nousseet ja samalla paino on pudonnut. St:ssä on jo melko sporttiset lukemat. Onko vuosimallien mukana tullut jotakin muuta olennaista muutosta? Tehosta en niinkään välitä. Onko esim tärinät suunnilleen samat eri moottoreissa? Onko toimivuus parantunut vai heikentynyt (sellaistakin sattuu)?

Voiko noita r:iä verrata ollenkaa 800 st:hen?

Mitä boxereissa pitää muistaa tarkistaa? Lähtökohtaisesti en ole ollenkaan niiden ihailija...
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Mieti myös R1100GS ja R1150 GS. Tai jopa R1200GS, uusi aika kalllis.

Siinä on monipuoliset pyörät työmatkoille, reissuille vaimon kanssa mummolaan ja vaikka lomareissuille Italiaan.

Mahtavia pyöriä moneen menoon. Asfaltille, heikkateille ( joita Suomessa on uskomaton määrä, upeita teitä luonnon keskellä ) ja vaikka radalle.

Noi on parhaat pyörät leikkikaluiksi ( sulle sinne hiekkateille ), avioliiton parantamiseen yhteisten reissujen muodossa ja suvun kanssa yhteydenpitoon mummolareissujen myötä.

Mahtavia matkapyöriä kanssa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
hessu
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:32
Moottoripyörän malli: R1250RT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu »

Yksi tykää tyttärestä, toinen äidistä! Itselläni kokemusta sekä 1100 GS:stä että nyt yhden ajokauden (16 tkm) verran 1200 RT:stä. Itse painiskelin pitkään GS:n ja RT:n välillä. Kummassakin on paljon hyvää ja jos et meinaa halkoa Eurooppaa ristiin rastiin kaksi päällä, niin suosittelen kokeilemaan GS:ää. Pyörästä on moneksi ja mm via Baltian varrella olleet tietyöt eivät juuri hetkauta, pitkät joustot tekevät hommasta miellyttävän. Ehdoton bonus on sitten seikkailu sorateillä!

Sen sijaan tuo pyörän paino (lue käsiteltävyys) eroaa enemmänkin vuosimallien välillä. Vanhat 1100 ja 1150 GS:t ovat ihan eri planeetalta verrattuna 1200:een, sama taitaa päteä myös RT:hen. Käypä kokeilemassa, kunhan kelit sallivat, niin näet mistä puhun.

-hessu-
jari-pekka
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Helmi 2006 10:12
Moottoripyörän malli: r 1100 rs
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja jari-pekka »

kerroit kysymyksessä ettet ole bokserin ihailija. ei sitä tarvitse ihaillakkaan se on vaan hyvä. voimaa tosin vähän vähemmin kuin muissa 1100 satasissa. miun r ajettu yli satatuhatta ja tuntuu toimivan. kaikki kesällä tapahtuvat ajot ajan sillä pois lukien juhliinmenot. vaimo istuu kyydissä mielellään. viimekesänä ajoimme k 1200gt ja r 1200 st yhteinen päätös ajetaan tällä r 1100 rs hamaan tulevaisuuteen. siinä ei ole pyörteitä meidän mitoilla kummallekkaan. täytyyhän se olla miellyttävä istua jos yli viiskymppinen nainen odottaa kesää yhtä innolla kuin minäkin. ajele erimalleja ja maistele. jostainhan se mieleinen löytyy. kyllä kasisatanen on myös peli.
jartsu
Hannu
Viestit: 37
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:41
Moottoripyörän malli: R1150RT
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Ellet oli boxerin ihailija, niin varaa ainakin pitkä koeajo, päädyitpä mihin malliin tahansa.

Toisin kuin monissa muissa, BMW boxerissa on luonnetta vaikka muille jakaa. Jotkut tykkäävät, toiset eivät, mutta mitäänsanomaton se ei varmasti ole.

Tuo moottori ja voimansiirto on aivan omanlaisensa ja korttelin ympäri koeajo ei anna siitä oikein hyvää kuvaa, joten asiaa kannattaa makustella vähän pidempään, ettei tule hankittua jotain sellaista, johon ei sitten itse totukaan.
Kulkuri
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Helmi 2006 23:01

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

Minulla on ollut boxereita kolme 2-venntiilistä ja sitte K100RS ja nyt R1100RT. Olen aina tykästynyt boxeriin ja K oli kuitenkin yli 160000 km minulla ja täytyi se boxeri koeajaa kunnolla että tuli vakuuttuneksi että kyllä boxeri on minun pyörä. Sain ystävältä viikoksi lainaan R1100RT:n ja ajoin 2400 km lenkin sillä ja taas oltiin koukussa boxeriin.

Tosiaan pikkupyörityksessä ja mateluajossa ruuhkassa ei niin kiva, mutta kun päästään tielle ja vauhtiin niin menee eleettömästi ja voimaa riittää normaalin ajoon ja vähän ylikin, tosin ei ole mikään "kikseri".

Laatikko kolisee ja ryskyy melkeinpä aina, ajoi kuínka tahansa, mutta kestää silti, eli on ominaisuus johon on totuttava.

Kate suojaa tosi hyvin. Katelasi ei voi tietenkään sopia kaikille, sähköinen säätö auttaa ja tarvikelaseja on saatavissa melkein minkälaisia tahansa.

Jos ajat paljon kaksi päällä, niin koeajakaa myös kahdestaan.

Helppo ja yksinkertainen itse huoltaa: öljyt, suodattimet ja tulpat kun vaihtaa ja venttiilien säätö ja imukurkkujen synkronointi niin se on siinä.

Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja joku jopa molemmista. Olen nyt ajanut lokakuun alusta lähtien yli 8000 km ja sopii tämänhetkiseen ajotyyliini loistavasti.

Kulkuri
Vastaa Viestiin