Mitä ABS-vikaiselle vanhalle RTlle kannattaa tehdä?
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10 Elo 2022 16:59
- Moottoripyörän malli: -
Mitä ABS-vikaiselle vanhalle RTlle kannattaa tehdä?
Terve,
minulla on tuollainen 2002 vuosimallin RT, jonka ABS-yksikkö on todettu vialliseksi. Kyseessä siis pelätyt servojarrut.
Tiedossani olevat vaihtoehdot ovat:
- pumpun korjuuttaminen RHElectronicsilla, pumpun hinta noin 1300 kaikkineen
- second life kit RHElectronicsilta, kustannus noin 1050 kaikkineen ja ABS tippuu pois
- ABSn ohittelu jollain muulla kitillä, kustannukset ehkä jotain 500 euron luokkaa ja ABS tippuu pois
- ABSn poisto DIY-meiningillä, kustannukset ehkä joitain satasia ja ABS tippuu pois
- käytetty pumppu esim. Ebaystä - toimivuus epävarmaa, kustannukset 300-1000
- pyörän myynti viallisena
Mitä itse tekisit tässä tilanteessa? Pyörä on mielestäni muuten ehjä ja hyvin toimiva, vaikka kilsoja onkin n. 135 000.
minulla on tuollainen 2002 vuosimallin RT, jonka ABS-yksikkö on todettu vialliseksi. Kyseessä siis pelätyt servojarrut.
Tiedossani olevat vaihtoehdot ovat:
- pumpun korjuuttaminen RHElectronicsilla, pumpun hinta noin 1300 kaikkineen
- second life kit RHElectronicsilta, kustannus noin 1050 kaikkineen ja ABS tippuu pois
- ABSn ohittelu jollain muulla kitillä, kustannukset ehkä jotain 500 euron luokkaa ja ABS tippuu pois
- ABSn poisto DIY-meiningillä, kustannukset ehkä joitain satasia ja ABS tippuu pois
- käytetty pumppu esim. Ebaystä - toimivuus epävarmaa, kustannukset 300-1000
- pyörän myynti viallisena
Mitä itse tekisit tässä tilanteessa? Pyörä on mielestäni muuten ehjä ja hyvin toimiva, vaikka kilsoja onkin n. 135 000.
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä ABS-vikaiselle vanhalle RTlle kannattaa tehdä?
Tämä vain mielipide, eikä lisää turvallisuutta, poistaisin ABSin ja pyöräkin kevenee Tai sitten etsit toimivan käytetyn yksikön tilalle.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä ABS-vikaiselle vanhalle RTlle kannattaa tehdä?
Poista vaan se ABS homma.
Tuolla on yhdet ohjeet,
Muitakin ohjeita netistä löytyy homman tekemiseen.
https://www.ukgser.com/forums/showthrea ... ABS-system
Pekka
Tuolla on yhdet ohjeet,
Muitakin ohjeita netistä löytyy homman tekemiseen.
https://www.ukgser.com/forums/showthrea ... ABS-system
Pekka
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10 Elo 2022 16:59
- Moottoripyörän malli: -
Re: Mitä ABS-vikaiselle vanhalle RTlle kannattaa tehdä?
Jep. Päädyin tilaamaan Motorworksilta "melkein plug'n'play-kilkkeet" ABSn poistoon - todennäköisesti ensi viikonloppuna pääsee puuhastelemaan.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10 Elo 2022 16:59
- Moottoripyörän malli: -
Re: Mitä ABS-vikaiselle vanhalle RTlle kannattaa tehdä?
Tämä homma on nyt tehty Motorworksin kitillä. Olihan siinä vähän puuhaa, mutta ei ollut vaikea homma ensinkään.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä ABS-vikaiselle vanhalle RTlle kannattaa tehdä?
Hyvä homma. Nyt ei tule enää ikinä ABS ongelmia.
Re: Mitä ABS-vikaiselle vanhalle RTlle kannattaa tehdä?
Ei vielä ongelma mutta tiedostettu mahdollisuus ongelmalle. Vaihtoehtona siirtyminen toiseen leiriin tai saisiko jotain tarkempaa ratkaisua servojen poistamiseen.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10 Elo 2022 16:59
- Moottoripyörän malli: -
Re: Mitä ABS-vikaiselle vanhalle RTlle kannattaa tehdä?
No minä käytin tätä Motorworksin mokkulaa (https://www.motorworks.co.uk/servo-abs- ... 000-1.html) - olihan tuolla vähän hintaa, mutta alkuperäiset jarruputket säilyivät entisellään eikä johtosarjaan tarvinnut tehdä mitään muutoksia. Jos pyörään haluaa joskus palauttaa servot, niin ei muuta kuin yksikkö, abs-rele ja yksi polttimo paikalleen.
Re: Mitä ABS-vikaiselle vanhalle RTlle kannattaa tehdä?
Terve pitkästä aikaa. Purin ja puhdistin integral modulin omastani kun meni vikatilaan, varajarrullu. Alkoi kyllä toimimaan mutta ei kauaa toiminut, paineankuri huono. Kirjoittelin Espanjaan Nito Motorille, alkavat syksyllä myydä antureita.
Nito Motos on BMW laitekorjaamo, siellä tuon pumpun peruskorjaus maksaa 600 e ja korjaus kestää max 48 tuntia.
Nito Motos on BMW laitekorjaamo, siellä tuon pumpun peruskorjaus maksaa 600 e ja korjaus kestää max 48 tuntia.