vuoden 1979 pyörä. Sain jo käyntiin ja lähtee hyvin startilla, kun alkuongelmat ratkottu. Nyt käy vain vasemmalla pytyllä. Kaasuttimet tutkittu ja säädetty, venttiilit säädetty, tulpanjohdot vaihdettu keskenään, uudet tulpat, kaasuttimien kohot ja neula vaihdettu keskenään. Puristukset mitattu (tosin kylmänä) oli 7,8 ja 7,9 bar. Seuraavaksi vaihdan koko kaasuttimet ja tulpat keskenään. Olisiko vielä jotakin, mitä voisi kokeilla??Kiitos edellisista ohjeista, kone käy jo.javascript:emoticon(':(')
Sad
r100rs
Puola ?
Irroititko tulpanjohdot kokonaan ja vaihdoit ne keskenään vai käänsitkö vasemman pytyn tulpanjohdon oikealle ja päinvastoin ? Käsittääkseni kummassakin pytyssä on aina samaan aikaan kipinä. Jos tällä jälkimmäisellä tempulla vika siirtyy oikeaan pyttyyn voisi vika olla puolassa ?
Saako oikea pytty varmasti bensaa, kastuuko sen tulppa ?
Timo P
Saako oikea pytty varmasti bensaa, kastuuko sen tulppa ?
Timo P
r100rs
Kiitos aktiivisuudesta. Ongelma olikin uusissa tulpissa, toinen antoi kyllä ulkona kipinää. Ilmeisesti paineen alla ei, koska vaihtamalla tulpat, ongelma siirtyi toiselle puolelle.
Voisiko olla, että tulppa olisi "palanut", jos esim. ryyppy on ollut "liian kauan" päällä ?
Voisiko olla, että tulppa olisi "palanut", jos esim. ryyppy on ollut "liian kauan" päällä ?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Sehän on
Tarkastapa ensin puolan maadoitus, siis se että puola maadoittuu liittimen alle tai maadoitusjohto ei ole poikki. Puolan sisäiseen vikaan en usko, se on äärimmäisen harvinaista. Toki puolan voi mitata ja ohjeet löytyvät lähes mistä tahansa kirjastosta, ellei kirjastonhoitajat ole nakanneet "hylkyyn" näitä aiheita käsitteleviä perusteoksia!
Yhden ainoan kerran, ja se oli 70-luvulla kun Saab 96- pirssini jouduin jättämään tien varteen, syy oli kondensaattorissa. Huomatkaa se että minä jätin Saabin, se ei minua...
Palataanpa alkuperäiseen aiheeseen, eli sinä saat tietää onko syy kipunassa vai bensapuolella kun koneesi käy edes yhdellä pytyllä ja yksinkertaisesti kaasuttelet ilman ilmanputsareita ja kaadat pullosta pensaa koneen kaasarinkurkkuun. Jos masiina piristyy huikasta...olet lähempänä päämäärää...
Yhden ainoan kerran, ja se oli 70-luvulla kun Saab 96- pirssini jouduin jättämään tien varteen, syy oli kondensaattorissa. Huomatkaa se että minä jätin Saabin, se ei minua...
Palataanpa alkuperäiseen aiheeseen, eli sinä saat tietää onko syy kipunassa vai bensapuolella kun koneesi käy edes yhdellä pytyllä ja yksinkertaisesti kaasuttelet ilman ilmanputsareita ja kaadat pullosta pensaa koneen kaasarinkurkkuun. Jos masiina piristyy huikasta...olet lähempänä päämäärää...