R850R vapaan merkkivalo

R-sarjan pyörät
KataPultti
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Heinä 2007 11:18

R850R vapaan merkkivalo

Viesti Kirjoittaja KataPultti »

No nyt se sitten alkoi, meinaan palaa toi vapaan merkkivalo koko ajan. Pyörä R850R ja vm. 2000. On ajeltu hiukan alle 30 000. Onkohan anturi hankalassa paikassa ja vaatiiko koko laatikon purkamisen?
MAV
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Huhti 2007 18:30
Moottoripyörän malli: F 800 GS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MAV »

Anturi on vaiheiston takana ulkopuolella, mutta siihen pääsee käsiksi vasta kun purkaa takahaarukan kokonaan pois. Öljyt vaihteistosta on laskettava pois mutta muuten vaihteistoa ei tarvitse purkaa. Itse anturi on muistaakseni jotenkuten purettavissa ja puhdistettavissa, joten välttämättä ei ehkä tarvitse ostaa uutta.

Yleensä vika on toisin päin eli vapaavalo syttyy hitaasti tai ei ollenkaan. Tällöin pyörä ei starttaa kytkintä vetämättä. Olisiko vika sittekin jossakin muualla kuin itse anturissa?
KataPultti
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Heinä 2007 11:18

Viesti Kirjoittaja KataPultti »

Kiitokset tiedoista. Tuntuu isolta hommalta, täytynee tehdä ajokauden jälkeen.
baijeri
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Syys 2006 20:22

Re: R850R vapaan merkkivalo

Viesti Kirjoittaja baijeri »

Osui tämä vanha ketju silmiin kun on omassa ärrässä sama vika, eli vapaavalo palaa kokoajan. Löysitkö vian syyn ja saitko korjattua mitenkään?
KataPultti
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Heinä 2007 11:18

Re: R850R vapaan merkkivalo

Viesti Kirjoittaja KataPultti »

Valo palaa edelleen. En oo tutkinut onko vika jossakin muualla. Anturi on pirun hankalassa paikassa ja haarukan irroittaminen tuntuu itse jotenkin liian suurelta hommalta. Pitäis varmaan hankkia korjausopus, josta voisi ensiksi tutustua taka-haarukan ja kardaanin rakenteeseen. Tietenkin joku kokenut Bemari remppaaja voisi antaa vinkkejä.
baijeri
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Syys 2006 20:22

Re: R850R vapaan merkkivalo

Viesti Kirjoittaja baijeri »

Aikaisemmin merkkivalo syttyi pienellä viiveellä, mutta muistaakseni erään pesukerran jälkeen valo jäi palamaan jatkuvasti. Tämä voisi viitata johonkin kontaktihäiriöön.
KataPultti
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Heinä 2007 11:18

Re: R850R vapaan merkkivalo

Viesti Kirjoittaja KataPultti »

Mulla oli varmaan sama juttu että merkkivalo syttyi ekaksi pienellä viiveellä.
Voihan se olla niin että anturi on jotenkin "jumissa" tai sitten liitin on päässyt irti. Täytyykin tarkastaa kunhan kerkiää ja lomat alkaa.
Vastaa Viestiin