kone vuotaa öljyä...

R-sarjan pyörät
Renny
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Tammi 2007 09:41

kone vuotaa öljyä...

Viesti Kirjoittaja Renny »

Osaisko joku sanoa, että mistä mahtaa kone vuotaa, kun öljyä valuu koneen takaosaan ja katin päälle. Vaihteistosta ei häviä mitään, joten tulee kaiketi moottorista. Vinkeistä olisin kovasti kiitollinen! Ai niin mopo on R1100RS
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Vaikuttaa aika pahalta.
Jos öljy tulee moottorista, niin se tulee varmaan kytkinakselin kautta. Kohta on kytkinkin sökö.


Muitakin mahdollisuuksia varmaan on.

Koita kurkkia sinne öljyvuodon suuntaan taskulampulla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Tohon edelliseen vielä jatkoa.

Öljyn pinta kannattaa pitää siinä öljysilmän keskellä.
Jos öljyn pinta on öljysilmän yläreunassa tai jopa yli, niin on vaara, että öljyä vuotaa kytkinakselin kautta sinne kytkimelle.

R1150 pyörässä on kai joku kunnon tiiviste jo siinä kohdassa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Renny
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Tammi 2007 09:41

Viesti Kirjoittaja Renny »

Pekkavee kirjoitti:Tohon edelliseen vielä jatkoa.

Öljyn pinta kannattaa pitää siinä öljysilmän keskellä.
Jos öljyn pinta on öljysilmän yläreunassa tai jopa yli, niin on vaara, että öljyä vuotaa kytkinakselin kautta sinne kytkimelle.

R1150 pyörässä on kai joku kunnon tiiviste jo siinä kohdassa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Terve, katselin eilin vielä tarkemmin asiaa. Öljy valuu jostakin muualta, koska seisontatukikin on öljyssä yläpäästä. Öljyä on siinä öljypohjan "lipan" päällä ennen kattia. Vuoto ei ole kovaa, mutta haisee ja likaa paikkoja. Öljyä olen pitänyt koneessa vähän yli puolenvälin, koska olen lukenut, että liika öljy pilaa kytkimen. Terveisin Renny
Renny
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Tammi 2007 09:41

akseli se taitaa olla...

Viesti Kirjoittaja Renny »

Renny kirjoitti:
Pekkavee kirjoitti:Tohon edelliseen vielä jatkoa.

Öljyn pinta kannattaa pitää siinä öljysilmän keskellä.
Jos öljyn pinta on öljysilmän yläreunassa tai jopa yli, niin on vaara, että öljyä vuotaa kytkinakselin kautta sinne kytkimelle.

R1150 pyörässä on kai joku kunnon tiiviste jo siinä kohdassa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Terve, katselin eilin vielä tarkemmin asiaa. Öljy valuu jostakin muualta, koska seisontatukikin on öljyssä yläpäästä. Öljyä on siinä öljypohjan "lipan" päällä ennen kattia. Vuoto ei ole kovaa, mutta haisee ja likaa paikkoja. Öljyä olen pitänyt koneessa vähän yli puolenvälin, koska olen lukenut, että liika öljy pilaa kytkimen. Terveisin Renny
Muutaman puhelun ja varmistuksen jälkeen on melko varmaa, että kytkinakselin stefa vuotaa. Tietääkö joku moiselle hommalle korjaajaa? Soitin Bemari sedille ja heillä menee talvelle korjaus. Ilmeiseti on enemmänkin purettavaa, että pääsee stefan vaihtamaan. Kytkin ei vielä oireile, mutta vaihdattaisin sen mieluusti ennen isompia remppuja. Terveisin Renny :roll:
raisio.offroad
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Elo 2007 09:16

Oliko vähänkin ajettu vai

Viesti Kirjoittaja raisio.offroad »

niin, että meinaa huolettaa, kun lueskeskelee tämän palstan murheita. Ei nyt luulis 2000-luvulla enää olevan tämmösiä.

Taisin ottaa paluun hiukan liian klassiseen, kun boxeri Bemuun hairahdin... :)
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: akseli se taitaa olla...

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Renny kirjoitti: Tietääkö joku moiselle hommalle korjaajaa? Soitin Bemari sedille ja heillä menee talvelle korjaus. Ilmeiseti on enemmänkin purettavaa, että pääsee stefan vaihtamaan. Kytkin ei vielä oireile, mutta vaihdattaisin sen mieluusti ennen isompia remppuja. Terveisin Renny :roll:
MJL-huolto tekee sen ammattitaidolla. Ja varmaan nopeammin kuin Bemarin omat huollot. Kaveri oli aikoinaan Bemarin huollossa töissä. Kysypä sieltä.
http://www.elisanet.fi/mjl-huolto/

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Renny
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Tammi 2007 09:41

Re: Oliko vähänkin ajettu vai

Viesti Kirjoittaja Renny »

raisio.offroad kirjoitti:niin, että meinaa huolettaa, kun lueskeskelee tämän palstan murheita. Ei nyt luulis 2000-luvulla enää olevan tämmösiä.

Taisin ottaa paluun hiukan liian klassiseen, kun boxeri Bemuun hairahdin... :)
Moro, ajettu on 98 000 km ja muuten olen ollut tyytyväinen moottoriin ja tekniikkaan. Ensimmäinen Bemu tämä on ja en meinaa vielä lannistua.
Erillaisia pyöriä olen ajellut ja on niissäkin omat murheensa ollut.
Olen nyt ajanut 15 000 kesällä ja tehnyt pidempääkin reissua täysissä varusteissa ja mamma takana. Mielestäni moottorin hienoinpia puolia on vääntö vaikka olisi lastia enemmänkin. Hyviä reissuja kaikille. Terveisin Renny
Renny
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Tammi 2007 09:41

Re: akseli se taitaa olla...

Viesti Kirjoittaja Renny »

Pekkavee kirjoitti:
Renny kirjoitti: Tietääkö joku moiselle hommalle korjaajaa? Soitin Bemari sedille ja heillä menee talvelle korjaus. Ilmeiseti on enemmänkin purettavaa, että pääsee stefan vaihtamaan. Kytkin ei vielä oireile, mutta vaihdattaisin sen mieluusti ennen isompia remppuja. Terveisin Renny :roll:
MJL-huolto tekee sen ammattitaidolla. Ja varmaan nopeammin kuin Bemarin omat huollot. Kaveri oli aikoinaan Bemarin huollossa töissä. Kysypä sieltä.
http://www.elisanet.fi/mjl-huolto/

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Kiitokset Pekalle ja hyviä ajoja. Terveisin Renny
Vastaa Viestiin