Miksi kone ei kestä ryyppyä?
Miksi kone ei kestä ryyppyä?
Täytyy suoltaa kysymyksia oikein urakalla, kun on muuten niin kovin hiljaista.
Nyt R80/7 käy tyhjäkäyntiä hienosti, vetää hyvin ja tärisemättä. Mutta miksi se ei kestä rikastimen käyttöä. Jos rikastimet vetää kokonaan päälle, sammahtaa masina heti eikä kohta. Käynnistyksen yhteydessä rikastinta kestää vetää vain hiukan päälle. Käynnistyy kyllä hyvin ja rikastimen voi laittaa hyvin nopeasti pois. Jotenkin tuo rikastin tuntuu rikastavan liikaa. Tiedän, että kaasarit pitäisi puhdistaa mutta mikä on se ilmiö, joka tuommosen toiminnan aiheuttaa?
Nyt R80/7 käy tyhjäkäyntiä hienosti, vetää hyvin ja tärisemättä. Mutta miksi se ei kestä rikastimen käyttöä. Jos rikastimet vetää kokonaan päälle, sammahtaa masina heti eikä kohta. Käynnistyksen yhteydessä rikastinta kestää vetää vain hiukan päälle. Käynnistyy kyllä hyvin ja rikastimen voi laittaa hyvin nopeasti pois. Jotenkin tuo rikastin tuntuu rikastavan liikaa. Tiedän, että kaasarit pitäisi puhdistaa mutta mikä on se ilmiö, joka tuommosen toiminnan aiheuttaa?
Starttia vartenhan se rikastin on mutta joku ei nyt oikein natsaa. Nimittän boxerini ei tahdo kestää sitä yhtään. Jos laitat sen päälle niin, että vivut on ääriasennossa, kone ei lupaakkaan. Rikastinta kärsii laittaa niin vähän, että vivut juuri ja juuri liikahtaa. Käytännössä käynnistys on ihan yhtä hyvä ilman koko rikastimen käyttöäkin eli joku mättää. Täytyy avata kaasarit ja tutkia, onko edellinen omistaja koonnut jotain väärin tai hukannut peräti osia. Tuntuisi vaan kummalta, että sama virhe olisi molemmissa mehustimissa.
- Heimari
- Viestit: 114
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
- Paikkakunta: Karkku
Kelitkin ovat nyt aika lämpimät...
Itse en käytä kesällä ryyppyä ollenkaan. Kierrän ennen starttia kahvasta muutaman kerran, jotta kiihdytyspumppu ruittaa vähän ainetta kurkkuun.
Lähellä nollakeliä ryypyn voikin jo kiertää ääriasentoon...
Eli..jos tulpat ovat hyvän väriset ja kone toimii hyvin, älä pitele. Katso sitten vaikka talvella aikasi kuluksi.
Itse en käytä kesällä ryyppyä ollenkaan. Kierrän ennen starttia kahvasta muutaman kerran, jotta kiihdytyspumppu ruittaa vähän ainetta kurkkuun.
Lähellä nollakeliä ryypyn voikin jo kiertää ääriasentoon...
Eli..jos tulpat ovat hyvän väriset ja kone toimii hyvin, älä pitele. Katso sitten vaikka talvella aikasi kuluksi.
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Ohessa ihan kätevä linkki.
Syötä pyörän valmistenumero, niin selviää esim. milloin se on valmistettu.
Oheinen katalogi kattaa autot ja moottoripyörät. Sieltä löytyy mm. kaasuttimien räjäytyskuvat ja osatunnukset ja hinnat dollareissa.
http://www.realoem.com/bmw/select.do
R100R (valmistettu 2/1992, rekisteröity 4/1993)
Syötä pyörän valmistenumero, niin selviää esim. milloin se on valmistettu.
Oheinen katalogi kattaa autot ja moottoripyörät. Sieltä löytyy mm. kaasuttimien räjäytyskuvat ja osatunnukset ja hinnat dollareissa.
http://www.realoem.com/bmw/select.do
R100R (valmistettu 2/1992, rekisteröity 4/1993)
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Joo, ei noissa bemarien vakio Bingeissa mitään kiihdytyspumppuja ole. R90 S oli viimeisin kiihdytyspumppumallinen boxeri, mutta siinähän olikin Dell'ortot.
Jousia ei lättähattubingissä ole. Käsittele kalvoa varovasti sillä ko.mallissa se ei ole luistista irroitettavaa mallia. Uusi luisti kalvoineen maksaa maltaita.
Jousia ei lättähattubingissä ole. Käsittele kalvoa varovasti sillä ko.mallissa se ei ole luistista irroitettavaa mallia. Uusi luisti kalvoineen maksaa maltaita.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti: