Saksasta sain BMW R65 pyörän. Vuosimalli on - 79.
Kun vaihdan öljyjä, niin mitähän niiden pitäisi olla. Ilmeisesti paksuhkoa.
Moottoriin mitä ?
Perään mitä ?
Kardaanille mitä ?
Jos vielä tiedätte esim Saksasta varaosaliikkeitä niin osoitteita, jos vois saada.
Olen jo etukäteen kiitolllinen ystävällisistä neuvoista.
Hyvät herrat. BMW öljyt. Minkähänlaista ?
Seuraavan ohjeen antoi nimimerkki "Mikki" minulle, aloittelevalle bemaristille pari viikkoa sitten tuolla toisessa ketjussa.
"Viisaampien vastausta odotellessa:
-Perä ja vaihdelaatikko 80w90
-Moottori 20w50 mineraali (auton öljy) siis ei kytkimen kitkaa lisääviä lisäaineita! "
Ja nimimerkki "Pekkavee" kirjoittaa toisaalla seuraavasti...
"No boxerien öljyistä näyttää olevan yhtä monta mielipidettä kuin on kuskejakin.
Itse käytän Neste 20w-50 mineraaliöljyä. Hinta on alle kympin/4 litraa. Ja hyvin on toiminut sen 45000 km mitä olen pyörällä kolmessa vuodessa ajanut. Vaihdoin siihen syksyllä sylinterin, kun vanha meni romuksi kiveen törmätessä. Mäntä oli kuin uusi.
Mielestäni tommoseen vanhaan boxerikontruktioon käy vanha kunnon öljy, joka on tarpeeksi paksua kylmänäkin. Jotkut synteettiset litkut hurahtaa männän ohi käynnistyksessä ja saa aikaan aikamoisen savupilven. Ja öljyä kuluu ruokalusikka per kylmäkäynnistys per sylinteri. Tota Neste 20W-50 öljyä ei kulu juuri ollenkaan eikä savuta, 85.000 km ajettu R1100GS
Täällä on ihmetelty öljylaatuja ja mm. öljynpinnan tarkastuksia. Sekin on ihan oma taiteen laji boxeriBemareissa. "
http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... 6ljy+r1100
"Viisaampien vastausta odotellessa:
-Perä ja vaihdelaatikko 80w90
-Moottori 20w50 mineraali (auton öljy) siis ei kytkimen kitkaa lisääviä lisäaineita! "
Ja nimimerkki "Pekkavee" kirjoittaa toisaalla seuraavasti...
"No boxerien öljyistä näyttää olevan yhtä monta mielipidettä kuin on kuskejakin.
Itse käytän Neste 20w-50 mineraaliöljyä. Hinta on alle kympin/4 litraa. Ja hyvin on toiminut sen 45000 km mitä olen pyörällä kolmessa vuodessa ajanut. Vaihdoin siihen syksyllä sylinterin, kun vanha meni romuksi kiveen törmätessä. Mäntä oli kuin uusi.
Mielestäni tommoseen vanhaan boxerikontruktioon käy vanha kunnon öljy, joka on tarpeeksi paksua kylmänäkin. Jotkut synteettiset litkut hurahtaa männän ohi käynnistyksessä ja saa aikaan aikamoisen savupilven. Ja öljyä kuluu ruokalusikka per kylmäkäynnistys per sylinteri. Tota Neste 20W-50 öljyä ei kulu juuri ollenkaan eikä savuta, 85.000 km ajettu R1100GS
Täällä on ihmetelty öljylaatuja ja mm. öljynpinnan tarkastuksia. Sekin on ihan oma taiteen laji boxeriBemareissa. "
http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... 6ljy+r1100