Moro kaikille,
R1100RT:n etujarrulevyn niitit on hiukka löysässä ja levy heiluu mielestäni melko paljon.
Onko jotain näppituntumaa kuinka paljon se saa väristä, ennenkuin vaihtohetki koittaa? Vai onko joku kikka miten niittejä saa kiristettyä?
vuosimalli on '95.
R 1100 RT etujarrulevyn "klappi"
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
R 1100 etujarrulevyjen "klappi"
Moi!
Mittaa välys pyörimissuunnassa (siis eteen tai taakse) jos on yli 1,5 mm niin niitit vaihtoon. Niitit ovat alumiinia ja levyt ruostumatonta, joten levyt ei mene miksikään, vaan niitit kuluvat puhki (niiteissä on reikä keskellä). Jos ajaa liian pitkään niin saattaa jarrutuksessa niitit pettää ja levy irtoaa keskiöstä.
Ajoin K 100 RS 16v:llä 119 264 km ennenkuin niitit menivät vaihtoon. Nyt pyörällä ajettu n. 190 000 km ja levyt edelleen alkuperäiset.
Niitit on aika helppo vaihtaa. Jarrulevyjen ruuvit ovat sitten tiukalla. (liimattu) Joten tarvitaan laadukas avain, ettei väännä kuusiokoloja sököksi. (R 1100 RT:ssä torx.)
Minulla on nyt R 1100 RT -99 ja näyttäisi olevan samanlaiset levyt ja niitit, aivan varma en ole kun K 100 RS ei nyt ole tallissa, että voisi vertailla. Kertokoot viisaammat ovatko samanlaiset.
Nittejä oli kahdenlaisia 3 kpl (per levy) BMW numero 34 11 2 310 995 ja loput BMW numero 84 11 2 310 086. Nämä numerot siis K 100 RS. Siis kannattaa tarkistaa ovatko samat R 1100 RT:ssä.
Toivottavasti tästä on jotain apua. Ja niin: Reijo Myllymaa toimitti niitit, hintaa en enää muista mutta ovat suht koht arvokkaita kyllä. Mutta jos välystä liikaa niin on aika vaarallista ajaa.
Kulkuri
Mittaa välys pyörimissuunnassa (siis eteen tai taakse) jos on yli 1,5 mm niin niitit vaihtoon. Niitit ovat alumiinia ja levyt ruostumatonta, joten levyt ei mene miksikään, vaan niitit kuluvat puhki (niiteissä on reikä keskellä). Jos ajaa liian pitkään niin saattaa jarrutuksessa niitit pettää ja levy irtoaa keskiöstä.
Ajoin K 100 RS 16v:llä 119 264 km ennenkuin niitit menivät vaihtoon. Nyt pyörällä ajettu n. 190 000 km ja levyt edelleen alkuperäiset.
Niitit on aika helppo vaihtaa. Jarrulevyjen ruuvit ovat sitten tiukalla. (liimattu) Joten tarvitaan laadukas avain, ettei väännä kuusiokoloja sököksi. (R 1100 RT:ssä torx.)
Minulla on nyt R 1100 RT -99 ja näyttäisi olevan samanlaiset levyt ja niitit, aivan varma en ole kun K 100 RS ei nyt ole tallissa, että voisi vertailla. Kertokoot viisaammat ovatko samanlaiset.
Nittejä oli kahdenlaisia 3 kpl (per levy) BMW numero 34 11 2 310 995 ja loput BMW numero 84 11 2 310 086. Nämä numerot siis K 100 RS. Siis kannattaa tarkistaa ovatko samat R 1100 RT:ssä.
Toivottavasti tästä on jotain apua. Ja niin: Reijo Myllymaa toimitti niitit, hintaa en enää muista mutta ovat suht koht arvokkaita kyllä. Mutta jos välystä liikaa niin on aika vaarallista ajaa.
Kulkuri
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
R 1100 RT etujarrulevyn "klappi"
nonnii,
Tuli käytyä pääkaupungissa ja samalla piokkesin Mototripissä. Hyllyssä lojui käytetty R1100 etujarrulevy ja kun hintaa ei ollut kun 10 egee ja klappia ihan olemattomasti ostin sen pois kuleksimasta.
Seuraavana ehtoona istuin tunnin etupyörän vieressä ja vaihdoin niitit sinnä paikallaan. Ei kolista enää. Nyrkit kyllä mustui, mutta mitä sitten....
Tuli käytyä pääkaupungissa ja samalla piokkesin Mototripissä. Hyllyssä lojui käytetty R1100 etujarrulevy ja kun hintaa ei ollut kun 10 egee ja klappia ihan olemattomasti ostin sen pois kuleksimasta.
Seuraavana ehtoona istuin tunnin etupyörän vieressä ja vaihdoin niitit sinnä paikallaan. Ei kolista enää. Nyrkit kyllä mustui, mutta mitä sitten....