Huolto- ja korjaushinnat

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Huolto- ja korjaushinnat

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Kysyin tässä taannoin jakopään remonttikustannusta K 1100 LT-pyörään. Merkkiliikkeen hinta-arvio oli kauhistuttavat 1500 euroa osineen! Meinasi mennä kahvi väärään kurkkuun kun availin sähköpostia...Sehän on tavallisen duunarin kuukauden nettopalkka!

Tilasin sitten Englannista kaikki jakopään osat: Ketjun, kiristäjän, stefan, ja kaikki kolme laahuria. Hintaa tuli vähän yli 100 euroa.

Otin viime lauantaina pyörän työnalle ja valmiiksi se tuli samana päivänä. Tunteja en laskenut mutta hissukseen tekemällä ehkä n. kuusi tuntia kului siihen hommaan joten palkoille kyllä pääsin.

Tulee mieleen että eikö merkkiliikkeen työn arvioitsija tiennyt työn määrää kun puhui 1500 euron hinnasta? Toisaalta kyllä kai maahantuojan korjaamoille toimittamissa ohjeissa on arvioitu kunkin työvaiheen tuntimäärät ja se kerrottuna tuntiveloituksella ynnä osien hinnoilla päästään suht. lähelle hinta-arvioissa mutta 1500 euroa em. hommasta on hirmusumma.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mä tarjosin pari vuotta sitten ehjää, 23tkm ajettua, K1100 LT:n konetta tontulla, ei kelvannut, oli liian kallis. Kansiremppa kuulemma halvempi katkenneen nokkaketjun jäljiltä. Kaikki venat vääränä. Imu n.40€kpl, pako n.80€kpl. Lisäksi tietysti muut tilkkeet ja työt.

Peruskoulussa vois opettaa matikkaa joukko-opin sijaan! :lol:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Hmmm.

1500.- egee.

Jos osat maksoivat 100 egee, jää töille 1400.- egee.
Se tekee 60.- egen tuntihinnalla yli 23 tuntia.
Meneekö siis merkkihuollolla noin kolme työpäivää ko homman hoitamiseen?
Ei ihme, että huoltojonot on pitkät.

Oliko kyseessä Mototrip?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin