Ongelma, ominaisuus vai molempia?

R-sarjan pyörät
pekjo
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Syys 2007 17:37

Ongelma, ominaisuus vai molempia?

Viesti Kirjoittaja pekjo »

Puolitoistatuhatta kilometria uutena BMW kuljettajana (R 1100 rt -97) on ollut nautintoa. Kilometrejä on takana nyt sen verran että nappulat ect. alkavat olla omilla paikollaan ja ajaminen tuntuu varsin kotoisalta.
Pyörän tultua tutummaksi on kiihdyttäminenkin saanut ripeämmän otteen... muuan seikka kuitenkin on alkanut kummastuttaa.
Tasaisella vauhdilla ajellessa kun kaasun räppää reippaasti auki, nousevat vain kierrokset samantien. Vauhti nousee "viiveellä" ja samalla kierrokset sitten laskevat, reagoiti kaasuun on kummallinen(?).

Kertokaatten siis noviisille, onko tämä r 1100:sen ominaisuus vai viritelläänkö tässä kytkinremontia heti alkajaisiksi (pyörällä on ajettu 67tkm)?

- pekjo
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Haiskahtaa kyllä kytkinremontilta.

Oletko tarkastanut, että kytkinvaijerissa on "löysää", eli että vaijeri ei kanna?

Ei noilla kilometreillä vielä pitäisi kytkinremonttiin olla asiaa.


Pekka
:shock: :shock: :shock:
pekjo
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Syys 2007 17:37

Viesti Kirjoittaja pekjo »

Eilen reissun päällä säätöruuvia löysäilin, ilman mainittavaa vaikutusta oireiluun.
MUTTA, tänään uudelleen asiaa paneutuen ruuvasin säädön lähes kokonaan auki ja ihme tapahtui, oireet katosivat. Näyttää siltä että säätö oli tehty ihan päin seiniä (edellinen huolto on kuitenkin tehty kuulema merkkihuollossa...).
Pyörä tuntuu nyt luonnolisesti ihan erilaiselta ajaa kun vetopuolella ei luista. Ero on huomattava myös pehmeämällä kaasunkäytöllä.
Kyllä meno taas maistuu :D

pekjo
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Jos ei

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Jos kytkinvivussa ei ole parin millin välystä merkkihuollon jälkeen ja näin ollen tuota huoltokohdetta ei ole tsekattu tahi se vedetty liian kireälle niin erikoistapa on. Kuivan kytkimen saa kyllä pilalle alta aikayksikön. Nykymaailmassa mikään ei ole varmaa ja jokaisen motoristin tulisi edes opetella yksinkertaiset perusasiat mp-tekniikasta...se säästää rahaa!

Itse olen ollut ehkä hieman "hankala" asiakas mutta se kannattaa. Joskus aikoinaan 20 tuhannen huollossa R 1100 RT- pyöräni huoltolaskuun oli laitettu 700 markkaa tulpan johdoista. Vanhana konemiehenä vaadin saada nähtäväksi nuo rikkinäiset johdot. No, ne löytyikin ja johdon piippuosan ja johdon välissä oli repeämät molemmissa johdoissa. Pöljäkin huomasi että tulpanjohdot oli vedetty pois tulpista johdosta vetämällä. Eiköhän ne pidä vetää piippu-osasta niin säilyvät ehjinä...no, en tietenkään maksanut noita johtoja ja liikkeen kassa myönsi sitten että tuo asentaja ei ole enää heillä töissä...
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Tuolla on muuten huolto-ohjeita ja juttua R1100 Bemarin huollosta:

http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... 57&start=0

Toi RT on käytännössä huolloltaan ihan sama kuin GS.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin