Onko tällaisella kerhotoiminnalla tulevaisuutta?

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Avatar
Mikki
Viestit: 261
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Viesti Kirjoittaja Mikki »

"...puolustukseksi kelpaa lausahdus, että mikset itse tee..." Näin saan varmaankin omia sanojasi lainaten todeta, koska yksi parhaista BMW-kerhon kokoontumisista, jossa olen mukana ollut, oli SINUN järkkäämäsi! Kiitos vaan siitä!
Meille tärkeintä BMW-kerhon tarjontaa ON JUURI nuo kokoontumiset, lehtikin voisi tietysti olla hienompi, mutta kun MINULLE ei noita kirjailijan lahjoja ole enemmälti suotu...
Kyllä mielestämme kevään kokoontuminen Lieksassa (Länsi-Suomi?) ja 2V-kokoontuminen Keuruulla olivat tosi hienot. KaxVee jopa siinä määrin, että "uusi" R1100RS on nyt myynnissä ja tilauksessa on R75/5, että on sitten sopivampi mopo ensi kesän kokoontumiseen... (2Veellä tosin tänä vuonnakin oltiin: R100GS).
Muuten, Viipuriin voitais lähteä uusiksikin!
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

No minäkin olen sivusta vähän seurannut tota BMW kerhoa.
Olin jäsen vuonna 2001, kun silloin sai vakuutuksen edullisesti. Kerholta en silloin kokenut saavani mitään muuta. Silloin mulla oli R1150R, nyt on R1100GS

Olen saanut sen käsityksen, että se on todella joku 2V ja museopyöräkerho, koska uusia Bemareita tai Bemaristeja ei juuri huomioida.

GS meetinkiä ei BMW kerho saanut aikaan, joten sitten mä järkkäsin sen itse viime kesäkuussa Koskenpäässä.
Oli muuten hyvä meeting. Eiköhän ensi vuonna oteta uusiksi. Paikalla oli noin 50 GS miestä. Joku saattoi olla jopa BMW-kerhon jäsen.

BMW-kerhon pitäisi tehdä jotain, jotta uudet ( ja uudehkojen Bemarien omistajat ) innostuisivat mukaan.

BMW on tehnyt erinomaista työtä uusien mallien suunnittelussa, ja nuoremmatkin kaverit ostavat nykyään Bemareita.

Toivottavasti BMW kerho tosta jotenkin piristyy ja saa kasvojaan ja toimintaansa uudistettua.
Sitten minäkin voisin harkita liittymistä jäseneksi.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Autokerho on

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

BMW-autokerho on erinomaisesti järjestetty. Kerhon nettisivut ovat loistavat ja monipuoliset. Samoin Bemaristi-lehti on hieno ja sanoisin että se on upein merkkikerholehti Suomessa.

Mp puolella autokerhosta voisi ottaa vaikka mallia...

Eihän MP-kerhon vuosimaksu ole järin suuri joten tuskin se kenenkään taloutta kaataa joten ei siitä sen enempää. Mielestäni kerhon weppisivut tulisi olla vain jäsenten käytössä, samalla tavalla kuin on autopuolella. Itse olen autokerholta saanut todella hyviä ja rahanarvoisia vinkkejä ja keskustelut ja vinkit ovat siellä todella hyviä.

Jäsenistöhän se luo kerhon ja kyllä autopuolella jäsenistö on todella esimerkillisen aktiivista, toisin kuin pyörämiehet!
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autokerho on

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

kaliffi kirjoitti: Eihän MP-kerhon vuosimaksu ole järin suuri joten tuskin se kenenkään taloutta kaataa joten ei siitä sen enempää.
No en edes tiedä, mikä ko. jäsenmaksu on.
Nettisivuilla ei ole mitään linkkiä missä voisi liittyä jäseneksi.
Ei sitä jäsenmaksua kuitenkaan halua maksaa, jos hommasta ei mitään saa.

Olen ollut MP69 jäsensihteeri pari vuotta ja nettisivujen kautta on tullut hyvin uusia jäseniä. ( www.mp69.fi ). BMW kerhonkin kannattaisi laittaa liittymislinkki sivuilleen.

Miten tohon voi edes liittyä?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Pekkavee kirjoitti:Olen saanut sen käsityksen, että se on todella joku 2V ja museopyöräkerho, koska uusia Bemareita tai Bemaristeja ei juuri huomioida.
Ei kai se niin päin ole, että jonkun täytyy väkisin järjestää tietyn tyylistä ohjelmaa, jotta viitsimättömät voisivat nauttia siitä? Kyllä kerhon toiminnasta muodostuu aina jäsentensä aktiivisuuden summa. Jos kerhoon kuulumaton järjestää BMW-tapahtuman..., so? Jos kuuluisi kerhoon, silloinhan se menisi kerhon piikkiin.
Jotenkin musta tuntuu, että uusien pyörien harrastaminen ei ole niin merkkiin sitoutunutta kuin veteraanien. Suurin osa jengistä vain ajaa, ei esim. huolla itse(paino sanoilla: suurin osa). Merkkiin sidottu harrastus on siinä aika vähissä. Ajomiehiä ja naisia kun voi tavata nykyään joka viikonpäivä, ympäri Suomen.
Vanhojen harrastuksessa täytyy tietää merkin historiasta, etsiä raato, etsiä varaosat, korjata, fiksata, lopuksi ajaa ja reissata. Niistä riittää harrastusta, opiskeltavaa, puhuttavaa...yms. loputtomiin.
Pari-kolme vuotta sitten olimme perustamassa omaa kerhoa vanhojen bemarien harrastajille. Yhteydenotto tuli tästä kerhosta ja "alaosasto" veteraaneille perustettiin kuitenkin tänne. Vaikka en ole vieläkään jäsen, olen tyytyväinen asioiden tilaan. Liityn varmasti, jos kerhosta tulee ry. Se on nykyään lähes ainoa tie harrastajien edunvalvonnan toteuttamiseen.
Avatar
hukki
Viestit: 77
Liittynyt: 17 Helmi 2006 07:48
Moottoripyörän malli: K100LT ,R26
Paikkakunta: Maaninka

Re: Autokerho on

Viesti Kirjoittaja hukki »

kaliffi kirjoitti: BMW kerhonkin kannattaisi laittaa liittymislinkki sivuilleen.

Miten tohon voi edes liittyä?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Tuollahan tuo on...
http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/htm ... iedot.html
___________________________
Pekka Hakkarainen
K100LT & R26

-life is too short to drink bad wine-
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autokerho on

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

hukki kirjoitti: Tuollahan tuo on...
http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/htm ... iedot.html
No niinpäs onkin.
Ei vain osunut silmiin surffatessani siellä.
Anteeksi

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Kunkku kirjoitti:
Ismo Vaara kirjoitti: Liityn varmasti, jos kerhosta tulee ry. Se on nykyään lähes ainoa tie harrastajien edunvalvonnan toteuttamiseen.
Mitä tuo ry sinun mielestäsi tekee mahdolliseksi, mikä ei muuten onnistuisi? Eihän toimiva yhteisö vaadi muuta kuin samanmielisen joukon harrastajia ja näiden välille sujuvan tiedonvälityksen.
Eikös tässä ole nyt sujuvaa tiedonvälitystä ja joukko harrastajia koolla? Tähän ei todellakaan tarvita ry:tä.
Ry on välttämätön halutessa vaikuttaa vaikka lainsäädäntöön. Motoristeilla on omat toimivat kanavansa siinäkin työssä. Välillisesti on mahdollista vaikuttaa niihin asioihin ilman ry:täkin, mutta ei suoraan.
Myös tulevaisuudessa olisi hyväksi kerholla olla oma ma-tarkastaja ja harrasteajoneuvovakuutuksen mahdollisesti tullen, oma tarkastaja silläkin sektorilla.
On tietysti eri asia onko tällaiseen kiinnostusta, mutta kunhan on edes mahdollisuus varmistettu.
Ei ry ainakaan mikään toiminnan ESTE ole. En ymmärrä, miksi jotkut näkee mörköjä siinä?
3210382
Viestit: 40
Liittynyt: 03 Huhti 2007 14:48

deadline bmw

Viesti Kirjoittaja 3210382 »

Kieltämättä nettikeskustelun aneemisuus ihmetyttää itseänikin, jos asiaa vertaa esimerkiksi ORG:ssa käytävään BMW-merkin alla käytävään keskusteluun. Sieltä olen löytänyt vastauksen moneen itseänikin pohdituttavaan tai harmittavaan bmw-ominaisuuteen. Kerhon keskustelupalsta on ehkäpä myös hieman sisäsiittoinen, sillä tänne ei eksy kuin bemaristit ja ennen pitkää eivät hekään :cry:

Toisaalta sellainen kerho, nettipalstat, lehti, kokoontumiset jne kuin jäsenensäkin, ainakin periaatteessa :roll:
mclean
Viestit: 141
Liittynyt: 31 Heinä 2007 23:40

Viesti Kirjoittaja mclean »

Nettikeskustelun aneemisuus on meistä itsestämme kiinni. Näyttää, että uusia aloituksia tekeviä on muutamia. Aiheista ei liene puutetta? Vaatii vaan hiukan viitseliäisyyttä joskus tehdä vaikka "tikusta asiaa", että saa jutut käyntiin. Olisiko joku bonussysteemi apu? Aktiivisuudesta palkittaisiin sopivalla annoksella Mainetta ja Kunniaa eli jollain logon perässä olevalla aktiivisuustunnuksella.
Hanski
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Hanski »

mclean kirjoitti:Olisiko joku bonussysteemi apu? Aktiivisuudesta palkittaisiin sopivalla annoksella Mainetta ja Kunniaa eli jollain logon perässä olevalla aktiivisuustunnuksella.
:roll: No joo, tuo toimii ehkä org:issa tai suomi24:ssä, mutta toivottavasti ei täällä - vastauksista tulee helposti mitään sanomatonta paskanjauhantaa. Tietysti käyttäjiä olisi hyvä saada aktivoitua, jotta saadaan aiheita ja niille keskustelua. Kaikilla asiat on ilmeisesti niin hyvin, ettei ole paljoa kysyttävää?
Avatar
unski
Viestit: 55
Liittynyt: 13 Helmi 2006 18:02
Moottoripyörän malli: R1100RT, R100GS

Webmasterin paikka vapaana!

Viesti Kirjoittaja unski »

Keskusteluissa on kovasti esitetty arvotelua kerhon nettisivuja kohtaan. Itse olisin kovasti toivonut että samalla kun arvostellaan niin kerrottaisiin myös mikä niissä on vikana ja näin olisi ehkä jotain ollut tehtävissä.
Maininnat: "Kerhon nettisivut ovat niin hengettömät, ettei siellä kukaan taida usein viitsiä käydä."
"Ketä nämä nettisivut tyydyttävät?"
Eivät paljon autan vaikka halua olisikin yrittää korjata tilannetta.

" Jos nykyisillä kerhon johtohenkilöillä ei riitä aikaa tai kiinnostusta toiminnan kehittämiseen, silloin olisi ymmärrettävä tehdä tilaa jollekin sellaiselle, jolla tuota halua ja kykyä olisi."

Omasta puolestani olen ilolla valmis luopumaan webmasterin tehtävistä heti seuraavassa vuosikokouksessa, jonne aktiiviset jäsenet toivottavasti tuovat oman ehdokkaansa jatkamaan ja kehittämään kerhon sivuja toivottuun suuntaan.
Itse liityn erittäin mielelläni rivijäsenten ja arvostelijoiden sankkaan joukkoon.

t. webmaster
mclean
Viestit: 141
Liittynyt: 31 Heinä 2007 23:40

Viesti Kirjoittaja mclean »

Nettitoiminnan... esimerkiksi tänne kirjoittelun aneemisuus ei ole kiinni näiden sivujen rakenteesta tai ominaisuuksista. Täältä löytyy varmasti sovelias osio mille tahansa Bemuja tai niiden käyttöä koskevalle aiheelle. Jossain muussa on vika.
Tänne pitää välillä keksimällä keksiä joskus jopa provosoiden asiaa. Pitäisköhän joskus hiukan "moittia" Bemaria eli kokeiliskohan joskus vaihteeksi rehellisyyttä. Sehän se oli se vanhan tuomarin neuvo. Käykääpä vilkaisemassa tulla org.:n Bemariosiossa. Siellä joku hiukan kritisoi Bemarinsa ominaisuuksia. Voi mikä kirjoitusten tulva siitä sikisi!!
Näissä sivuissa ei ole mitään vikaa. Porukka vaan on laiskaa.
veijukka
Viestit: 82
Liittynyt: 17 Helmi 2006 12:50
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja veijukka »

Hienoa mclean. Olen samaa mieltä kanssasi. Sitä saa mitä tilaa. Helppo on arvostella ja olla itse tekemättä mitään. Vuosikokous on kohta ja eikun sinne vaan päättämään asioista. Vuosikokouksessahan ne toimihenkilöt valitaan.
Hevi-musiikki on paskimmillaankin parasta !!!!!
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

mclean kirjoitti:Nettitoiminnan... esimerkiksi tänne kirjoittelun aneemisuus ei ole kiinni näiden sivujen rakenteesta tai ominaisuuksista. Täältä löytyy varmasti sovelias osio mille tahansa Bemuja tai niiden käyttöä koskevalle aiheelle. Jossain muussa on vika.
Tänne pitää välillä keksimällä keksiä joskus jopa provosoiden asiaa. Pitäisköhän joskus hiukan "moittia" Bemaria eli kokeiliskohan joskus vaihteeksi rehellisyyttä. Sehän se oli se vanhan tuomarin neuvo. Käykääpä vilkaisemassa tulla org.:n Bemariosiossa. Siellä joku hiukan kritisoi Bemarinsa ominaisuuksia. Voi mikä kirjoitusten tulva siitä sikisi!!
Näissä sivuissa ei ole mitään vikaa. Porukka vaan on laiskaa.
Jos joku pitää orgin "juupas-eipäs" keskustelusta, niin mikäs siinä?
Olen monesti katsellut keskustelun tasoa siellä eikä se ole vielä kirvoittanut kirjautumaan saitille. Joskus olisi tehnyt mieli oikaista joitain teknisiä dataljeja oikeiksi, mutta ääähh!
Jos kirjoittaa omalla nimellä ja pysyy sanojensa takana, ei viitsi vastailla "nimimerkkiprovoilijoille" liian suurella saitilla.
Vastaa Viestiin