Onko tällaisella kerhotoiminnalla tulevaisuutta?

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
mclean
Viestit: 141
Liittynyt: 31 Heinä 2007 23:40

Viesti Kirjoittaja mclean »

No ei ne org.:n jutut mitään asiaan vihkiytyneen täyttymyksiä todellakaan ole...sitä mieltä olen minäkin mutta pienellä itsekritiikillä kyllä ne blanco-sivut voittaa. Siis ovat tyhjää (sivua) paremmat.
Jollain provolla, asiallisella tai asiattomalla, nämä Bemukerhon sivut näyttävät elävän sen vähän minkä elävät. Onko porukka liian tyytyväisiä poksereihinsa?
No pääasia kuitenkin, että sivujen ylläpitäjän ei tarvitse hermostua kriitikkojen kitinöistä. Kriitikot katselkoon peiliin.
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Oikeasti. Kaiken netti-keskustelu-kohinan seassa kyllä pidän .Orgin kirjoituksia (ainakin BMW-osiossa) kohtuullisen asiallisina. Avoin foorumi sisältää aina asiattomuuksia, mutuilua ja yleistyksiä - jopa väärää tietoa. Siten ihmiset elävässäkin elämässä keskustelevat keskenään ja uskovat omaan asiaansa.

Aika mietityttävää on, että tällä foorumilla "tuomitaan" ja kysenalaistetaan keskustelu muilla. Mitä se kertoo ja kenestä.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

C-A-D kirjoitti:Oikeasti. Kaiken netti-keskustelu-kohinan seassa kyllä pidän .Orgin kirjoituksia (ainakin BMW-osiossa) kohtuullisen asiallisina. Avoin foorumi sisältää aina asiattomuuksia, mutuilua ja yleistyksiä - jopa väärää tietoa. Siten ihmiset elävässäkin elämässä keskustelevat keskenään ja uskovat omaan asiaansa.

Aika mietityttävää on, että tällä foorumilla "tuomitaan" ja kysenalaistetaan keskustelu muilla. Mitä se kertoo ja kenestä.
Siis: "Jos ette jutskaa mun kaa siellä, mäkään en jutskaa teijän kaa täällä!" :?: :lol:
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Siis: "Jos ette jutskaa mun kaa siellä, mäkään en jutskaa teijän kaa täällä!" :?: :lol:
Nou. Täällä vaan ei kovin kummoisesti ole keskusteluja ollut jutskattavaksi - luvalla sanoen aktiivisuus on aika matala. Ihminen on semmonen otus, että ei se yleensä kovin pitkään viitsi tuuleen huutaa tai tyhjyyden kuuntelua harrastaa.
Avatar
kamale
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
Paikkakunta: ESPOO

Kerhotoiminta...

Viesti Kirjoittaja kamale »

Ehkä näillä sivuilla ei ole kaikille riittävästi säpinää, mutta minulle ainakin sitä täällä on ihan riittävästi aina kun töiltäni ehdin täällä poiketa.
Ja oikeastaan tällainen nettikeskustelu on aika rajallista, on vain koneen ruutu edessä.
Minä kaipaan oikeita ihmiskontakteja ja niitä saan kaikissa kerhon tapahtumissa. Siksi kuulun kerhoon ja olen vieläpä ihan tyytyväinenkin.
Se kyllä myönnetään, että niin hyväksi toiminta ei koskaan tule, että ei olisi kehitettävää.
Te kaikki joilla on ajatuksia ja ideoita tulkaa kerhoon mukaan kehittämään sitä myös Teidän toiveet täyttäväksi.
Eli ei kun ilmoittautumaan jäseneksi ja jos hommasta ei tule mitään, niin pääsettehän täältä poiskin.
Tervetuloa mukaan,

Kari Lehtinen :wink: :wink:
Jukka M
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Syys 2006 21:57
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Jukka M »

Moi,

samaa mieltä muutaman edellisen kanssa siitä, että turhaa on esim. webmasteria syyttää sivujen hiljaisuudesta tai sisällösta laajemminkaan.

Yritin tehdä nopean "tutkimuksen" muutaman tutun sivuston käyttäjämääristä mutta valitettavasti moottoripyörä.org:n laskuri on nollautunut aivan vast'ikään joten en saanut sieltä verrokkia. Tässä kuitenkin muutama luku: Ensin on rekisteröityjen käyttäjien määrä, sitten kirjoitetut viestit ja kolmanneksi suurin yhtäaikaa palstalla ollut käyttäjämäärä:

BMW-kerho: 627 / 2463 / 12
Moto Guzzi kerho: 373 / 6884 / 118
HD club Finland: 4274 / 92651 / 124
Touring Finlandia : 267 / 1445 / 39
Matkaendurot: 2430 / 68279 /285
Perhokalastat.net: 3958 / 110442 / 172
Bamburakentaja: 81 / 2005 / 14 (perhokalstuksen alalaji !)

No mitä tuosta voi päätellä. En tiedä varmaksi sanoa mitään, mutta olisi mukava ihan karkealla tasolla tietää mikä on Suomessa liikenteessä olevien bemarien, guzzien ja harrikkojen lukumäärä. Selvittäiskö joku sen ?

-Jukka-
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

No ei kai se webmasterin vika ole, jos porukka syystä tai kolmannesta ei juuri foorumeilla riehu. Tuohonhan voi oikeasti olla monta hyvää syytä alkaen porukan ikärakenteesta, tottumuksista, hiljaisesta foorumista, joka karkoittaa ne vähätkin aktiivit.

Jos tämä foorumi tilaston valossa on vilkas, niin kippis sille! Ehkä merkkikerhojen jäsenmäärä (Soomessa) ei kertakaikkiaan ole riittävä merkityksellisen keskustelufoorumin säilymiseen. Kaikille avoin ja leimautumaton, monenlaista porukkaa houkutteleva foorumi on paljon vilkkaampi. Siellä sitten eksyy jo porukkaa vahingossakin eri merkkien keskustelualueille.

Kyllähän näihin foorumeihin pätee se, että toiminta on joko positiivisessa tai negatiivisessa kierteessä. Kun foorumilla käy paljon porukkaa ja keskustelu on vilkasta, kysymyksiin saa nopeita vastauksia ja mielipiteitä. Se taas ruokkii foorumin vilkkautta, lisää keskusteluja jne... Sama pyörä toimii sitten toiseenkin suuntaan. Kysy jotain, avaa keskustelu, kuuntele hiljaisuutta etkä välitä enää uutta kysymystä esittää....
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

C-A-D kirjoitti:
Siis: "Jos ette jutskaa mun kaa siellä, mäkään en jutskaa teijän kaa täällä!" :?: :lol:
Nou. Täällä vaan ei kovin kummoisesti ole keskusteluja ollut jutskattavaksi - luvalla sanoen aktiivisuus on aika matala. Ihminen on semmonen otus, että ei se yleensä kovin pitkään viitsi tuuleen huutaa tai tyhjyyden kuuntelua harrastaa.
Niin no... Montakos keskustelua herra C-A-D itse on laittanut täällä alulle? Ehkä se aktiivisuus tulee jotain muuta kautta, kuin valittamalla toisten hiljaisuutta?
Ihan sopivasti on mun mielestä ollut kommentoitavaa, reilut 450...
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Ismo Vaara kirjoitti:
C-A-D kirjoitti:
Siis: "Jos ette jutskaa mun kaa siellä, mäkään en jutskaa teijän kaa täällä!" :?: :lol:
Nou. Täällä vaan ei kovin kummoisesti ole keskusteluja ollut jutskattavaksi - luvalla sanoen aktiivisuus on aika matala. Ihminen on semmonen otus, että ei se yleensä kovin pitkään viitsi tuuleen huutaa tai tyhjyyden kuuntelua harrastaa.
Niin no... Montakos keskustelua herra C-A-D itse on laittanut täällä alulle? Ehkä se aktiivisuus tulee jotain muuta kautta, kuin valittamalla toisten hiljaisuutta?
Ihan sopivasti on mun mielestä ollut kommentoitavaa, reilut 450...
Mitähän tähän vastaisi. Keskustelu on tasoa "vieläkö hakkaat vaimoasi?". Olet toki oikeassa. Jos kaikki ovat aktiivisia ja kirjoittavat / kommentoivat aktiivisesti, niin homma pysyy elävänä. Kumpi sitten on ennen - muna vai kana onkin se pihvi. Tuossa jälkimmäisessä viestissäni yritin varmaan huonosti kuvata ongelmaa. Jos porukkaa ei ole tarpeeksi, ei joukkoonkaan mahdu tarpeeksi aktiivisia extrovertteja, jotka käynnistävät keskusteluja ja pitävät homman elossa / vilkkaana.

Omat, vähäiset kommentit tästä foorumista eivät ole ruokkineet minun aktiivisuuttani. Toisaalta - olo on kun lapsella omenavarkaissa. En nimittäin kuulu BMW-kerhoon eikä se mitä sivusta olen nähnyt tai kuullut kyllä ole kannustanut liittymäänkään. Aina välillä olen kurkannut, josko täällä olisi jotain mielenkiintoista menossa.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

C-A-D kirjoitti:Mitähän tähän vastaisi. Keskustelu on tasoa "vieläkö hakkaat vaimoasi?". Olet toki oikeassa.
:?: :?: :?:
Jukka M
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Syys 2006 21:57
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Jukka M »

[quote="C-A-D" ]
Jos tämä foorumi tilaston valossa on vilkas, niin kippis sille! Ehkä merkkikerhojen jäsenmäärä (Soomessa) ei kertakaikkiaan ole riittävä merkityksellisen keskustelufoorumin säilymiseen. Kaikille avoin ja leimautumaton, monenlaista porukkaa houkutteleva foorumi on paljon vilkkaampi. Siellä sitten eksyy jo porukkaa vahingossakin eri merkkien keskustelualueille.

Niin no, tilaston valossa tämä foorumi ei nimenomaan ole vilkas ja syy lienee ilman sen kummempia tutkimuksiakaan kuitenkin se, että porukkaa on melko vähän ja että esim. pelkkä yhteinen pyörämerkki ei ainakaan tässä meidän tapuksessa ole kovin vahva yhdistävä side. Ja pitäisikö sen nyt sitten ollakaan. Jäsenistö on lisäksi maantieteellisestikin hajallaan, joten yhdessä tekemistä ei luonnostaan paljon synny. Tosin sen ainoan laatu, missä minä olen ollut itse mukana (Lieksa 2007), oli hyvä.

-Jukka-
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Ismo Vaara kirjoitti:
C-A-D kirjoitti:Mitähän tähän vastaisi. Keskustelu on tasoa "vieläkö hakkaat vaimoasi?". Olet toki oikeassa.
:?: :?: :?:
Yritin kömpelösti vaan sanoa, että tuohon ei voi vastata oikein / kunnolla. Kumpi on ensin: Foorumin jäsenten aktiivisuus vai aktiivinen foorumi, joka edelleen ruokkii jäseniään keskustelemaan ja osallistumaan.
Jukka M
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Syys 2006 21:57
Moottoripyörän malli: R1100RS
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Jukka M »

No nyt ainakin yritetään C-A-D:n kanssa vuoronperään olla aktiivisia kahdella foorumilla yhtä aikaa! javascript:emoticon(':D')
Very Happy
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

C-A-D kirjoitti:
Ismo Vaara kirjoitti:
C-A-D kirjoitti:Mitähän tähän vastaisi. Keskustelu on tasoa "vieläkö hakkaat vaimoasi?". Olet toki oikeassa.
:?: :?: :?:
Yritin kömpelösti vaan sanoa, että tuohon ei voi vastata oikein / kunnolla. Kumpi on ensin: Foorumin jäsenten aktiivisuus vai aktiivinen foorumi, joka edelleen ruokkii jäseniään keskustelemaan ja osallistumaan.
Miksei voi vastata oikein/kunnolla? Eihän foorumia ole ilman jäseniä, eikä aktiivista foorumia ilman sitä ensimmäistä aktiivista. Siis jäsenten aktiivisuus on aina ensin.
Vai oletko koskaan kuullut kenenkään perustaneen "valmiiksi aktiivisen foorumin" ilman ensimmäistäkään jäsentä?
mclean
Viestit: 141
Liittynyt: 31 Heinä 2007 23:40

Viesti Kirjoittaja mclean »

Miksi kinaatte aktiivisuuden lähteestä? Olkaa aktiivisia. Tehkää aloitteita ja vastatkaa toisten aloitteisiin.

Aloittakaa, jos tiedätte asiasta, vaikka vastaamalla kysymykseeni tuolla toisaalla....siihen jossa mietiskelin RS:n katteeen maalaamista. Se voi olla tyhmä kysymys ja vastaus voi olla, että ota osa mukaan ja marssi lähimpään alan liikkeeseen.
Mutta onko niitä muita, kuin tyhmiä kysymyksiä? Näistä se keskustelu lähtee. Ilmoistahan sitä yleensä fiksummatkin ihmiset ensin puhuu....
Vastaa Viestiin