Pyörän osto Saksasta

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Pyörän osto Saksasta

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Sopiva kohde on löytynyt ja valmistelen hakureissua. Onhan se nähtävä ja koettava mitä aikoo ostaa...
Osaako joku sanoa minkäläinen paperisota syntyy jos menen pakettiautolla ja nostan pyörän kyytiin? Ilmeisesti vakuutusta ja kilpiä ei tarvita koska sillä ei ajeta Saksassa? Eli selviääkö rek.otteen ilmoitusosan täytöllä ja saksalaisella uudella rekisteriotteella. Saako otteen ilman kilpeä (olisi kyllä outoa...)
Vai olisiko helpointa lentää paikalle, ottaa kilpi ja vakuutus ja ajaa laivarantaan pyörällä? Ainakin se on matkakulujen kannalta halvin ratkaisu. Kelit ovat vielä epäsuotuisat mutta eiköhän Saksassa lämpene aika pian.
Onko kokemuksia?

-Kaitsu-
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Saat myyjältä rekisteriotteen kaksi osaa ( Zulassungsbescheinigung 1 & 2 )
laaditte kauppakirjan asianmukaisin allekirjoituksin, lastaat pyörän
p-autoon ja ajat kotiin. Muista pyytää mahdollisia pyörään liittyviä ohjekirjoja
ja huoltovihkoja!
Hanski
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Hanski »

Raffe kirjoitti:Saat myyjältä rekisteriotteen kaksi osaa ( Zulassungsbescheinigung 1 & 2 )
laaditte kauppakirjan asianmukaisin allekirjoituksin, lastaat pyörän
p-autoon ja ajat kotiin. Muista pyytää mahdollisia pyörään liittyviä ohjekirjoja
ja huoltovihkoja!
Eikös tuon vaatimuksenmukaisuustodistus -sanahirviönkin vielä tarvitse?
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Eli saan myyjän rekisteriotteen ja ilmoitusosan mutta kilvet jäävät myyjälle.
Vaatimuksenmukaisuustodistusta ei tarvita jos pyörä on vm.-92 tai vanhempi, muistaakseni...lepakkoja tapulissa.
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Vaatimuksenmukaisuustodistuksen ( sikäli kun sen tarvitsee ) tilasin
TÜV-Nordilta. Faksasin rekisteriotteen sekä rungossa olleet tiedot Saksaan
mistä muutaman päivän kuluttua tuli todistus lentopostina...VELOITUKSETTA!
Googleta "TÜV-Nord" niin löydät ohjeet.
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Kiitoksia tiedoista. Tarkoitus on lähteä viikonloppuna reissulle noutamaan K100RS.
Raffe
Viestit: 201
Liittynyt: 01 Marras 2007 22:07

Viesti Kirjoittaja Raffe »

Riemu oli ennenaikaista: tänään tuli lasku, 103,70e alveineen.
Siitä huolimatta vaivaton tapa hankkia kyseinen todistus.
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Pyörä (K100RS vm.87) on haettu ja ollut jo kuukauden käytössä (säiden salliessa). Verolappu tuli viime viikolla. Koko prosessi kesti kuukauden, tulli on näemmä tehostanut toimintaansa.
Kaupanteko oli vaivatonta. Koeajon jälkeen nimi kauppakirjaan, rahat tiskiin ja pyörän nosto Transporterin kyytiin.
Outoudet alkoivat vasta Suomessa. Katsastusasemalla rungon numeron toteamisesta veloitettiin 110 euroa... tekisi mieli valittaa johonkin riistosta. Lopullinen rekisteröinti itsessään maksoi vain 25 euroa, mikä tuntuu järkevältä koska rek.kilven vuokra kuuluu hintaan (valtion omaisuutta).
Nyt pitää vielä mennä renkaiden vaihtoon. Jos haet pyörän Saksasta niin samalla reissulla kannattaa ostaa uusia ajovarusteita. Hinnat ovat PALJON alempia... Oli pakko ostaa Schuberthin kypärä kun sai puolet halvemmalla...
Vastaa Viestiin