Pyörän osto Saksasta
Pyörän osto Saksasta
Sopiva kohde on löytynyt ja valmistelen hakureissua. Onhan se nähtävä ja koettava mitä aikoo ostaa...
Osaako joku sanoa minkäläinen paperisota syntyy jos menen pakettiautolla ja nostan pyörän kyytiin? Ilmeisesti vakuutusta ja kilpiä ei tarvita koska sillä ei ajeta Saksassa? Eli selviääkö rek.otteen ilmoitusosan täytöllä ja saksalaisella uudella rekisteriotteella. Saako otteen ilman kilpeä (olisi kyllä outoa...)
Vai olisiko helpointa lentää paikalle, ottaa kilpi ja vakuutus ja ajaa laivarantaan pyörällä? Ainakin se on matkakulujen kannalta halvin ratkaisu. Kelit ovat vielä epäsuotuisat mutta eiköhän Saksassa lämpene aika pian.
Onko kokemuksia?
-Kaitsu-
Osaako joku sanoa minkäläinen paperisota syntyy jos menen pakettiautolla ja nostan pyörän kyytiin? Ilmeisesti vakuutusta ja kilpiä ei tarvita koska sillä ei ajeta Saksassa? Eli selviääkö rek.otteen ilmoitusosan täytöllä ja saksalaisella uudella rekisteriotteella. Saako otteen ilman kilpeä (olisi kyllä outoa...)
Vai olisiko helpointa lentää paikalle, ottaa kilpi ja vakuutus ja ajaa laivarantaan pyörällä? Ainakin se on matkakulujen kannalta halvin ratkaisu. Kelit ovat vielä epäsuotuisat mutta eiköhän Saksassa lämpene aika pian.
Onko kokemuksia?
-Kaitsu-
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
- Moottoripyörän malli: R1150GS
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Eikös tuon vaatimuksenmukaisuustodistus -sanahirviönkin vielä tarvitse?Raffe kirjoitti:Saat myyjältä rekisteriotteen kaksi osaa ( Zulassungsbescheinigung 1 & 2 )
laaditte kauppakirjan asianmukaisin allekirjoituksin, lastaat pyörän
p-autoon ja ajat kotiin. Muista pyytää mahdollisia pyörään liittyviä ohjekirjoja
ja huoltovihkoja!
Pyörä (K100RS vm.87) on haettu ja ollut jo kuukauden käytössä (säiden salliessa). Verolappu tuli viime viikolla. Koko prosessi kesti kuukauden, tulli on näemmä tehostanut toimintaansa.
Kaupanteko oli vaivatonta. Koeajon jälkeen nimi kauppakirjaan, rahat tiskiin ja pyörän nosto Transporterin kyytiin.
Outoudet alkoivat vasta Suomessa. Katsastusasemalla rungon numeron toteamisesta veloitettiin 110 euroa... tekisi mieli valittaa johonkin riistosta. Lopullinen rekisteröinti itsessään maksoi vain 25 euroa, mikä tuntuu järkevältä koska rek.kilven vuokra kuuluu hintaan (valtion omaisuutta).
Nyt pitää vielä mennä renkaiden vaihtoon. Jos haet pyörän Saksasta niin samalla reissulla kannattaa ostaa uusia ajovarusteita. Hinnat ovat PALJON alempia... Oli pakko ostaa Schuberthin kypärä kun sai puolet halvemmalla...
Kaupanteko oli vaivatonta. Koeajon jälkeen nimi kauppakirjaan, rahat tiskiin ja pyörän nosto Transporterin kyytiin.
Outoudet alkoivat vasta Suomessa. Katsastusasemalla rungon numeron toteamisesta veloitettiin 110 euroa... tekisi mieli valittaa johonkin riistosta. Lopullinen rekisteröinti itsessään maksoi vain 25 euroa, mikä tuntuu järkevältä koska rek.kilven vuokra kuuluu hintaan (valtion omaisuutta).
Nyt pitää vielä mennä renkaiden vaihtoon. Jos haet pyörän Saksasta niin samalla reissulla kannattaa ostaa uusia ajovarusteita. Hinnat ovat PALJON alempia... Oli pakko ostaa Schuberthin kypärä kun sai puolet halvemmalla...