Työkalunumero

K-sarjan pyörät
T50MKN
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Kesä 2006 12:42

Työkalunumero

Viesti Kirjoittaja T50MKN »

Moro !

Oisko tietoa kun Googlekaan ei tunnu tietävän ?
Swinging arm irroituksessa kehoitetaan käyttämään BMW No. 336643 erikoistyökalua, millainen vehje lienee ? Vai onko korvaavia tuotteita ?

terv. Mikko
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mikä on avatessa ongelmana? Mikä ei aukea ilman erikoistyökalua?
Muista käyttää kuumailmapuhaltajaa kierrelukitusten purussa.
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Liekö RS:ssä kyse samasta avaimesta, jota LT-ukot käyttää, eli "modified 30 mm socket". Tuossa alla vähän tarinaa aiheesta jenkkien LT-foorumilta:

http://www.bmwlt.com/forums/showthread. ... ght=socket

Itsellä ei tuommoista ole, mutta periaatteessa kai 30 mm hylsy, jonka "läpi" voi kiristää / pitää kiinni kuusiokolopulttia.

t. pozo
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Putkipihdeillä kiinni hylsystä ja 6-kololla vääntämään?
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Voisipa tuo kai noinkin toimia (ainakin avatessa) , en ole itse tarvinnut vielä toimeen ryhtyä. Liekö tuo kiristysmomentti kuinkakin nuuka...putkipihdeillä taitaa mennä enempi hauismomentiksi... :wink:

t. pozo
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mikäli nyt olen oikean ruuvin jäljillä, momentti laitetaan nimenomaan siihen 6-koloruuviin, lukkomutteri vain lukitsee sen paikalleen.
Tolla jenkkipojan hylsyllä on hyvä kiristää mutteria, mutta ei silläkään mitään momenttia saa, ainakaan oikeaa, koska vääntiön reikä ei ole keskellä.
Sillä 6-koloavaimella pidetään ruuvista kiinni kiristettäessä lukkomutteria, ettei ruuvin momentti enää muutu.

Wanhaan hywään aikaan, swinginavaimet kuului bemujen vakio työkalusettiin!
Nykyäänhän työkaluja ei bemuissa enää ole, koska remontissa voi kynsi lohjeta! :roll: :wink:
T50MKN
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Kesä 2006 12:42

Viesti Kirjoittaja T50MKN »

Tervehdys

Hieman uskon vahvistusta tarvittaisiin !
Onhan swingin purussa irroitettavat osat varustettu oikeakätisellä kierteellä ?
Bearing journals irroituksessa hylsä ratkesi ( metrin vääntövarsi , ASH-merkkinen hylsä 14 mm )

terv. Mikko
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

T50MKN kirjoitti:Tervehdys

Hieman uskon vahvistusta tarvittaisiin !
Onhan swingin purussa irroitettavat osat varustettu oikeakätisellä kierteellä ?
Bearing journals irroituksessa hylsä ratkesi ( metrin vääntövarsi , ASH-merkkinen hylsä 14 mm )

terv. Mikko
Muistithan antaa lämpöä kierrelukitteen purkuun? Onko bemarissa vasenkätistä missään?
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Lämpöä sen verran

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Hyvällä kuumailmapuhaltimella kunnolla lämpöä niin että sylki kiehuu. Jos yrität liiman kanssa varmistettua auki ilman lämmitystä niin kaikki hajoaa...Voi sitä pienellä tohollakin lämmittää mutta varovasti...varovasti ja kokeile välillä sormenpäillä äläkä polta maalia, pyörää, tallia, taloa...
Vastaa Viestiin