Mikä rengas K100RS:ään ja mitä ovat renkaan merkinnät???
Mikä rengas K100RS:ään ja mitä ovat renkaan merkinnät???
Sopiiko K100RS:ään metzelerin
taakse:
160/60 R 18 XL TL 76V ME 880 MARATHON M/C
160/60 ZR 18 M/C TL 70W ME Z4 STEEL RADIAL
ja eteen:
120/70 B 17 M/C TL 58V ME 880 MARATHON FRONT
120/70 R 17 M/C TL 58V ME 880 MARATHON FRONT SR
120/70 ZR 17 TL 58W ME Z4 FRONT STEEL RADIAL
Mitä nämä merkinnät tarkoittaa kun on kirjaimia ja numeroita niin paljon ja samanmallista rengasta eri merkinnöillä..
Onko ME880 marathon tarkoitettu tämän tyyppiseen pyörään vai mikä ehkä Z4..?? Kulutuskestävyydeltään ME880 pitäisi ainakin olla hyvä..
Pitää saada uudet gummit ja nyt tarvitaan apuanne..
taakse:
160/60 R 18 XL TL 76V ME 880 MARATHON M/C
160/60 ZR 18 M/C TL 70W ME Z4 STEEL RADIAL
ja eteen:
120/70 B 17 M/C TL 58V ME 880 MARATHON FRONT
120/70 R 17 M/C TL 58V ME 880 MARATHON FRONT SR
120/70 ZR 17 TL 58W ME Z4 FRONT STEEL RADIAL
Mitä nämä merkinnät tarkoittaa kun on kirjaimia ja numeroita niin paljon ja samanmallista rengasta eri merkinnöillä..
Onko ME880 marathon tarkoitettu tämän tyyppiseen pyörään vai mikä ehkä Z4..?? Kulutuskestävyydeltään ME880 pitäisi ainakin olla hyvä..
Pitää saada uudet gummit ja nyt tarvitaan apuanne..
Minä ostin http://shop.moottoripyora.org/SHOP/index2.html
Relia Tec Oy. Mezelerin Roadtec Z6 120/70ZR17 maksoi 107€ kierrätysmaksun(1,85€) kanssa kun hain itse. Taakse olisin ottanut(en tarvinnut vielä) Mezelerin Roadtec Z6 160/60ZR18, en muista hintaa, katso netistä.
Tuo etukumi olisi esim. Bike Worldin katalogin mukaan 171€.
ZR tarkittaa ajoa yli 240km/t.
Jos sinulla ei ole ohjekirjaa, niin voin laitella sinulle joitakin tietoja.
Muokkaan tähän vielä äsken löytämäni linkin, josta saat teknisiä tietoja bemareista. Tulostin itsellenikin, kun ymmärrän englantia paremmin kuin saksaa.
http://www.gwynfryn.co.uk/motorcycle.htm
Relia Tec Oy. Mezelerin Roadtec Z6 120/70ZR17 maksoi 107€ kierrätysmaksun(1,85€) kanssa kun hain itse. Taakse olisin ottanut(en tarvinnut vielä) Mezelerin Roadtec Z6 160/60ZR18, en muista hintaa, katso netistä.
Tuo etukumi olisi esim. Bike Worldin katalogin mukaan 171€.
ZR tarkittaa ajoa yli 240km/t.
Jos sinulla ei ole ohjekirjaa, niin voin laitella sinulle joitakin tietoja.
Muokkaan tähän vielä äsken löytämäni linkin, josta saat teknisiä tietoja bemareista. Tulostin itsellenikin, kun ymmärrän englantia paremmin kuin saksaa.
http://www.gwynfryn.co.uk/motorcycle.htm
BMW K100 RS -91
Never drive faster than your guardian angel can fly
Never drive faster than your guardian angel can fly
Kiitos. Äsken selaillessani nettiä törmäsin juuri tuohon roadtec z6 renkaaseen. Pari kymppiä kalliimpi kuin z4 mutta ehkä parempi kulutuskestävyys. Itsellä ei ainakaan ole tarkoitus ajaa hirveitä nopeuksia mutta kantavuus pitäisi olla kunnossa noinkin painavalla pyörällä.
Olen löytänyt saman linkin mutta jostain syystä nuo technical data ei toimi..?? Lisätietoakin samaisesta pyörästä otetaan mielenkiinnolla vastaan. koekmuksia, huolloista yms.. asioista..??
Olen löytänyt saman linkin mutta jostain syystä nuo technical data ei toimi..?? Lisätietoakin samaisesta pyörästä otetaan mielenkiinnolla vastaan. koekmuksia, huolloista yms.. asioista..??
Tuolla on lisää tietoa, englanniksi tosin. Siellä on tietoa myös muistakin Bemari malleista. Suomenkielellä on ehkä vähemmän tietoa saatavissa, tai sitten en osaa etsiä.
http://www.ibmwr.org/ktech.shtml
http://www.ibmwr.org/ktech.shtml
BMW K100 RS -91
Never drive faster than your guardian angel can fly
Never drive faster than your guardian angel can fly
Kyllä se minun koneessani toimii, tulee pdf-muodossa.eizzi kirjoitti: Olen löytänyt saman linkin mutta jostain syystä nuo technical data ei toimi..?? Lisätietoakin samaisesta pyörästä otetaan mielenkiinnolla vastaan. koekmuksia, huolloista yms.. asioista..??
En tiedä miten tänne saa liitetiedostoja laitettua, mutta jos lähetät minulle emailiosoitteesi, niin laitan tulemaan hoitosuunnitelmataulukot ja tehokäyrät.
BMW K100 RS -91
Never drive faster than your guardian angel can fly
Never drive faster than your guardian angel can fly
Kiitoksia erittäin hyvästä linkistä,näyttää löytyvän paljon tietoa!imma kirjoitti:Tuolla on lisää tietoa, englanniksi tosin. Siellä on tietoa myös muistakin Bemari malleista. Suomenkielellä on ehkä vähemmän tietoa saatavissa, tai sitten en osaa etsiä.
http://www.ibmwr.org/ktech.shtml
BMW K1200S -08
Vanhemmat K 100-pyörät
Omistin aikoinani kolme 80- luvun K-pyörää. Ne olivat tarkkoja renkaistaan. Silloin alkoi tulla vyörenkaita ja muutamat niistä olivat katastrofaalisen huonoja ajettavuudeltaan. Varsinkin Michelinin X 89- malli (muistaakseni) teki pyörän aivan ala-arvoiseksi. Kun takarenkaaseen laittoi 3, 5 kiloa ilmaa, se menetteli. Onhan renkaat varmasti kehittyneet noista ajoista ja uudemmat pyörät Paraleverillä varustetut, mutta vanhoja alkusarjan K-pyöriä on paljon käytössä, onhan se ikiliikkuja. Mutta itse laittaisin vanhaan K-pyörään ristikudosrenkaan...
renkaista
minulla nyt ollut 2 kesää k100 rs -88
renkaanvaihto edessä eikä oikein oo tietoo
nykyiset renkaat ovat MICHELIN: 100/90-18 ja 130/90-17 MACADAM 50
eturengas kulunut pykäläiseksi mutta ostanko samanlaiset vai onko jollain kokemusta olisiko muun merkkiset paremmat
itselleni tämäkin malli oli täysin uusi tuttavuus mutta kun ei oo tietoo niin kertokaa tietonne
niin ja löytyykö renkaasta mistään merkintää koska valmistettu ja kuinka vanhaksi yleensä voi rengasta turvallisesti käyttää
KIITOS
renkaanvaihto edessä eikä oikein oo tietoo
nykyiset renkaat ovat MICHELIN: 100/90-18 ja 130/90-17 MACADAM 50
eturengas kulunut pykäläiseksi mutta ostanko samanlaiset vai onko jollain kokemusta olisiko muun merkkiset paremmat
itselleni tämäkin malli oli täysin uusi tuttavuus mutta kun ei oo tietoo niin kertokaa tietonne
niin ja löytyykö renkaasta mistään merkintää koska valmistettu ja kuinka vanhaksi yleensä voi rengasta turvallisesti käyttää
KIITOS
Re: renkaista
Mulla on omassani nyt toinen Bridgestone Battlax BT44 peräkkäin menossa eturenkaana,kokoa 130/90-18 V.Ominaisuuksiltaan mielestäni muuten kelpo rengas mutta tuntuu kuluvan "hampaille" jo varsin pienellä kilometrimäärällä.Seuraavaksi ajattelin kokeilla juuri Micheliniä,mitä olet renkaasta tykännyt? Paljonko vaatii matkaa ennenkuin kuluu pykäläiseksi?kaltsu2 kirjoitti:minulla nyt ollut 2 kesää k100 rs -88
renkaanvaihto edessä eikä oikein oo tietoo
nykyiset renkaat ovat MICHELIN: 100/90-18 ja 130/90-17 MACADAM 50
eturengas kulunut pykäläiseksi mutta ostanko samanlaiset vai onko jollain kokemusta olisiko muun merkkiset paremmat
itselleni tämäkin malli oli täysin uusi tuttavuus mutta kun ei oo tietoo niin kertokaa tietonne
niin ja löytyykö renkaasta mistään merkintää koska valmistettu ja kuinka vanhaksi yleensä voi rengasta turvallisesti käyttää
KIITOS
BMW K1200S -08
-Seuraavia huomioita mp-renkaista:
"Hammastuksen" syntymistä voidaan vähentää nostamalla rengaspainetta hieman suuremmaksi kuin mitä pyöränvamistaja ilmoittaa.Minulla on sellainen tunne että nykyrenkaissa pitäisi käyttää muutenkin korkeampia paineita kuin mitä 15-20 vuotta vanhat ohjekirjat ilmoittaa.Silloinhan oli suurin osa vielä ristikudosrenkaita.Tai voisi tutkia mitä rengasvalmistaja sanoo painesuositukseksi.
Käytä vain valmistajan ilmoittamia kokoja.Turhaa ostaa korkeamman nopeusluokan renkaita kuin tarvis,sillä niillä on taipumus kulua nopeammin.Kumiseos on niissä hyvän pidon saamiseksi pehmeämpää.
omassa bemussa käytän eturenkaassa 2,5 ja takasessa 2,7 kg/cm" paineita.Pienemmällä esim 2,2 edessä,hammastusta tulee nopeammin.Mitattu kylmänä.
Nämä omia huomioita joista en mene takuita antamaan,mutta minulla on toiminut.Terv. VP
"Hammastuksen" syntymistä voidaan vähentää nostamalla rengaspainetta hieman suuremmaksi kuin mitä pyöränvamistaja ilmoittaa.Minulla on sellainen tunne että nykyrenkaissa pitäisi käyttää muutenkin korkeampia paineita kuin mitä 15-20 vuotta vanhat ohjekirjat ilmoittaa.Silloinhan oli suurin osa vielä ristikudosrenkaita.Tai voisi tutkia mitä rengasvalmistaja sanoo painesuositukseksi.
Käytä vain valmistajan ilmoittamia kokoja.Turhaa ostaa korkeamman nopeusluokan renkaita kuin tarvis,sillä niillä on taipumus kulua nopeammin.Kumiseos on niissä hyvän pidon saamiseksi pehmeämpää.
omassa bemussa käytän eturenkaassa 2,5 ja takasessa 2,7 kg/cm" paineita.Pienemmällä esim 2,2 edessä,hammastusta tulee nopeammin.Mitattu kylmänä.
Nämä omia huomioita joista en mene takuita antamaan,mutta minulla on toiminut.Terv. VP
Re: renkaista
Itse itseäni lainaten,eturenkaani koko on 100/90-18 V.Oli tullut näköjään pieni ajatusvirhe kun olin väittänyt eturenkaan leveydeksi 130 mm! Moista munkkia tuskin edes saisi RS:n etuvanteelle.Vellu kirjoitti:Mulla on omassani nyt toinen Bridgestone Battlax BT44 peräkkäin menossa eturenkaana,kokoa 130/90-18 V.Ominaisuuksiltaan mielestäni muuten kelpo rengas mutta tuntuu kuluvan "hampaille" jo varsin pienellä kilometrimäärällä.Seuraavaksi ajattelin kokeilla juuri Micheliniä,mitä olet renkaasta tykännyt? Paljonko vaatii matkaa ennenkuin kuluu pykäläiseksi?kaltsu2 kirjoitti:minulla nyt ollut 2 kesää k100 rs -88
renkaanvaihto edessä eikä oikein oo tietoo
nykyiset renkaat ovat MICHELIN: 100/90-18 ja 130/90-17 MACADAM 50
eturengas kulunut pykäläiseksi mutta ostanko samanlaiset vai onko jollain kokemusta olisiko muun merkkiset paremmat
itselleni tämäkin malli oli täysin uusi tuttavuus mutta kun ei oo tietoo niin kertokaa tietonne
niin ja löytyykö renkaasta mistään merkintää koska valmistettu ja kuinka vanhaksi yleensä voi rengasta turvallisesti käyttää
KIITOS
BMW K1200S -08