BMW moottoripyöräkerho ry:n hallitus

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
r1200rt
Viestit: 26
Liittynyt: 09 Helmi 2006 13:09

BMW moottoripyöräkerho ry:n hallitus

Viesti Kirjoittaja r1200rt »

Vuosikokous valitsi 15.3.2008 kerholle ensimmäisen hallituksen

pujeenjohtaja Reijo Nygård
sihteeri Auli Musakka
rahastonhoitaja Kurt Pfauder
Jäsenkirjuri Jari Helander
kerhotavarat Kari Lehtinen
webmaster Unto Kortesalmi
päätoimittaja Markku Ollikainen
rikastin vastaava Eeva Pekonen
vanhat pyörät Jouni Pekonen
kurapyörät GS Juha Saari
matkapyörät LT Ari Ignatius
Auli
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Helmi 2006 13:27
Moottoripyörän malli: Suzuki GS450E

Viesti Kirjoittaja Auli »

No jos ihan pilikkuva viilataan niin entinen kerhon toimikunta muuttui virallisesti ensimmäiseksi hallitukseksi sillä nuijanlyömällä kun kerhosta tuli ry. Oltiin vähän sellainen TYNKÄhallitus, tosi lyhyt ura oli.... :? :D

Vuosikokouksen jälkeen uusi hallitus kokoontui ensimmäistä kertaa ja valitsi keskuudestaan varapuheenjohtajan. Yksimielisesti valituksi tuli Jouni Pekonen.

Yhdenmukaisuuden vuoksi (ja ettei ketään loukattaisi :D ) päätettiin kurapöksy-, vanhus- ja sohvapyörälijöiden edustajia hallituksessa kutsua allroad- ,oldtimers- ja touring -vastaaviksi.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

jummila kirjoitti:Vaihdetaanko yhteneväisyyden vuoksi GS-, LT- ja veteraani-osiot ao. nimikkeille
Kyllähän se minulle ainakin sopii, ehkä Ari haluaisi että Luxury olisi jotenkin mukana Touring nimessä? Saahan sinne tietty nimikkeen alle laitettua selventäviä kirjotuksia niinkuin nyt LT:n alla onkin.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Niin, tuo "touring-vastaava" kyllä passaa meikäläisen nimikkeeksi, sillä eihän nimi miestä pahenna.

Kuten olen eri tilanteissa esiin tuonut tuo lontoonkielinen termi "touring" (tai sen suomen kielinen vastine "matkailu") on vaan niin mahdottoman maailmoja syleilevä ja kulahtanut nimike, että sen alle voisi vähän väljästi tulkiten sulloa koko BMW-kerhon. Kaikki motoristit "matkailee" tavalla tai toisella. Toisille maailman paras matkapyörä voi olla Gessu, tai R 1200 RT (tai mitä noita muita boksereita nyt olikaan...). Ja ORGin palstoilla puitiin pitkään kasisatasen minkäliemallin sopivuutta matkapyöräksi. Toisin päin ei sekaantumista hevin synnykään. Tarkoitan, että esim LT-kuski harvemmin pitää mopoaan erinomaisena kurapyöränä, vaikka vanhempien mallien omistajat saattavat tietysti samaistua jo oldtimereihin...

Ja nimenomaan matkapyöräilyyn Suomesta löytyy merkkiriippumattomia kerhoja viljalti, mitäs erikoista BMW-kerhon "touring-osasto" pystyisi tuohon tarjoamaan? Ei tietysti muuta kuin sen, että se olisi nimenomaan "henkinen koti" BMW:n lähes neljäsataakiloisten MATKApyörien harrastajille eikä mikään yleismatkailuosasto.

BMW on moottoripyörämerkkinä muodostunut jo sellaiseksi sekatavarakaupaksi, että pelkkä merkki ei riitä pitkälle pitämään sakkia kasassa. Merkin alta löytyy pyöriä jo kaikkiin mahdollisiin tarpeisiin. Mihinkäs osastoon tulevat HP2- tai K 1200 S-kuskit samaistuvat? Tai BMW/Husqvarnan crossikuskit? Ei mihinkään näistä kolmesta ja jos kerhon toiminnan profiilia ei noilla pyörillä ajavien suuntaan kohoteta, ei heistä kerhomme jäseniä koskaan tulekaan.

Tässä on nyt tuo "Luxury Touring" foorumi saatu auki, ja nimenomaan kerhomme ulospäin uneliaan näköistä toimintaa vierastaneita LT-äijiä (ja naisiakin toivottavasti) on jo iso liuta rustaamassa jäseneksi liittymispapereita. Ei nyt ruveta vesittämään foorumin nimeä ja tarkoitusta!
Päinvastoin, kerhon uudet säännöt mahdollistavat vielä viiden uuden "tyyppivastaavan" nimeämisen hallitukseen, jos porukat vain aktivoituvat. Eii muuta kuin neliventtiilibokseristit puuhaamaan omaa jaostaan ja sitten nuo kyykkybemaristit ja crossimiehet omaansa...

Ja vielä selvennykseksi, että ei tuolla LT-foorumilla "vieraita" yrmitä. Sen sijaan LT / Wingikuskit ovat saaneet kyllä hieman parkita nahkaansa ns yleisillä foorumeilla, joissa riittää sanavalmiita kommentaattoreita ja viisastelijoita jos joku tohtii pohtia jotain muille käsittämätöntä teknistä yksityiskohtaa. Oli se sitten vaikka pakkiavustimen pätkiminen tai isomman tuulilasin tai sähkölämpöpuvun hankinta.

Parempihan toki olisi, että kaikille bemaristeille löytyisi kerhon sisältä omaa sydäntä lähellä oleva viitekehys niin ei tarvitse lähetä omia klubeja perustamaan.

Tätä mieltä on (LT-)touringvastaava Ari.
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Auli
Viestit: 53
Liittynyt: 17 Helmi 2006 13:27
Moottoripyörän malli: Suzuki GS450E

Viesti Kirjoittaja Auli »

Monenlaista vehettä mahtuu tämän kerhon jäsenten talleihin, se on totta. Kaikkein hienointa on mielestäni se, että samassa rivissä voivat sulassa sovussa seisoa se useempisatakiloinen menopeli, viimevuosituhannen alkupuoliskolta asti matkannut vanhus, kurainen gessu ja kaikki maholliset mallit. Eikä kenenkään kenkää hierrä toisen hienous tai huonous. :D

Erityyppisillä vehkeillä ajavilla on hiukka erilaiset tarpeet ja nyt kerhossa on todella panostettu myös siihen että kaikkia huomioitaisiin, loisto juttu :!: Henk.koht. toivon että tämä on yhdistävä tekijä, eikä 'jaa meitä erillisiin ryhmiin'. Kirkkaana mielessä kaiken muun ohella täytyy pitää myös ry:n säätöjen mukainen kerhon tarkoitus:

"Kerhon tarkoituksena on edistää moottoripyöräharrastusta ja liikennekasvatusta ja yhdistää BMW -merkkisillä moottoripyörillä liikkuvia ja niistä kiinnostuneita henkilöitä."
Avatar
kamale
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja kamale »

Auli on kyllä oikeassa siinä, että kerho on kaikille bemaristeille ja Ari siinä, että tarvitaan huomiota eri tyyppisillä pyörillä ajaville.
Aiemmin ei tällaista ollut, koska oli lähes vain yhden tyyppisiä pyöriä tai ainakin ne oli lähes kaikki boxereita.
Nyt tehdas suoltaa uusia malleja ja tavoittelee uusia ja uudenlaisia pyöräilijöitä BMW -perheeseen ja mielestäni mekään emme voi muuta, kuin edetä samalla mallilla.
Vaikka lokeroita on tullut ja todennäköisesti tulee lisää, niin meidän tulee ottaa ne kaikki ja heidät kaikki avosylin vastaan, siksihän BMW Moottoripyöräkerho ry on olemassa!
Tulevaisuusterveisin,
Kari :wink: :idea:
Jysky
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Helmi 2006 19:51
Moottoripyörän malli: K1200LT

Viesti Kirjoittaja Jysky »

Suuntaus on ihan hyvä. Vielä kun kerho tukisi tai edes ymmärtäisi perheellisiä harrastajia, niin sittenhän voisi puhua lähes täydellisestä kerhosta. En oikein vieläkään ymmärrä miksei kerhossa voi olla ns perhejäsenyyttä. Meidänkin mamman on maksettava täysi jäsenmaksu, jos vaikka joskus lähtisi kerhokokoontumisiin. Meidän talouteen kyllä riittäisi yksikin kerholehti. Mutta entäs nyt kun natiaiset alkaa olla sen verran isoja, että nekin voisi joskus ottaa takapenkille? Neljä jäsenmaksua ja neljä lehteä? Kuitenkaan edes LTn päällä ei kahta useampi mukavasti matkusta eli koko perheen voimin ei varmaan kokoontumisiin lähdetä. Kaksihintajärjetelmä kokoontumisissakaan ei pitäisi olla ylipääsemätön tehtävä. Jos vaan halua löytyy....
Avatar
kamale
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Touko 2006 20:25
Moottoripyörän malli: BMW R 1200 CL
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja kamale »

Niin meidänkin mamman on maksettava täysi jäsenmaksu, mutta ei sentään tarvitse maksaa liittymismaksua, eli vähän kuitenkin ymmärretään perheellisiä.
Natiaisista en tiedä, minkä ikäisiä mahtavat olla, kyseleekö kukaan, jos mukana ovat.
Kuitenkin haluan muistuttaa, että kun tulee johonkin kokoontumiseen, niin ensimmäisen kerran jälkeen on jo mukavasti plussalla, vaikka täyden jäsenmaksun olisi maksanutkin.
Ja kaiken kukkuraksi tapaa mukavia ihmisiä vähän joka puolelta suomea ja näkee monenlaisia menopelejä!
8) Kari
Vastaa Viestiin