R 100 Moottorin lämpötilat
- Heimari
- Viestit: 114
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
- Paikkakunta: Karkku
R 100 Moottorin lämpötilat
Viime kesänä ajoin moottoritietä Lempäälästä Tampereelle osana isompaa lenkkiä jolloin moottorin lämpö nousi 120 asteeseen. Ei oljynlauhdutinta.
Äsken saavuin samasta lenkiltä eikä lämmöt käyneet yli 90 asteessa
Molemmilla kerroilla kaasareiden synkat olivat säädettyinä, nyt ehkä vähän paremmin (Harjoitus tekee mestarin)
Ainoat erot olivat:
5 astetta viileämpi keli
Moottorin öljypohja pesty millin kurasta.
Uusi isompi pleksi.
Mitas teillä mittarit näyttää (anturi öljypohjassa) moottoritienopeuksissa.
T: Heimari
Äsken saavuin samasta lenkiltä eikä lämmöt käyneet yli 90 asteessa
Molemmilla kerroilla kaasareiden synkat olivat säädettyinä, nyt ehkä vähän paremmin (Harjoitus tekee mestarin)
Ainoat erot olivat:
5 astetta viileämpi keli
Moottorin öljypohja pesty millin kurasta.
Uusi isompi pleksi.
Mitas teillä mittarit näyttää (anturi öljypohjassa) moottoritienopeuksissa.
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Re: R 100 Moottorin lämpötilat
Mulla ( r65) lämmöt on yleensä 70-95 astetta; joskus kovalla helteellä muutaman asteen yli 100. Mulla on kans anturi öljypohjassa, ei lauhdutinta ja pyörässä ei ole katteita.
Re: R 100 Moottorin lämpötilat
Miten olette asentaneet mittarin öljypohjaan? Onko pohjassa jossakin valmis paikka sille tai kohta, johon se on hyvä porata ja kierteittää? Vai oletteko käyttäneet jotain pinta-asenteista anturia?
Onko kokemuksia noista öljytikkumittareista?
Onko kokemuksia noista öljytikkumittareista?
- Heimari
- Viestit: 114
- Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:25
- Moottoripyörän malli: R 100/7T
- Paikkakunta: Karkku
Re: R 100 Moottorin lämpötilat
Minulla se on öljynpoistotulpan tilalla.
T: Heimari
T: Heimari
R100/7T 1980
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
R 1200 RT 2005
Dnepr K650 1970
Re: R 100 Moottorin lämpötilat
Mulla on tehty keskelle öljyproppua kierre anturia varten.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: R 100 Moottorin lämpötilat
Tosta mun "Porsche Specialista" oli pakko vaihtaa pienempi lauhdutin tilalle kun lämmöt ei nousseet sataan Suomen rajoituksilla. Motorbahneilla olisi tietysti eri juttu.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: R 100 Moottorin lämpötilat
Mun R 100 RS nostaa suomen motarinopeuksilla (140-150)
öljynlämmöt n.120c! Normaalinopeudessa(n.90)lämmöt pysyy alle sadan..Anturi on ruuvattu poistotulpan reikään.
öljynlämmöt n.120c! Normaalinopeudessa(n.90)lämmöt pysyy alle sadan..Anturi on ruuvattu poistotulpan reikään.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: R 100 Moottorin lämpötilat
Eiköhän noi lämmöt ole aika minimit. Ei öljyn kuulu olla yhtä kylmää kuin nestejäähdytteisen jäähdytysneste. Mun mittarissa maksimit on 170 astetta. Mullakin anturi on poistotulpan tilalla, mikä on kaikista huonoin paikka mitata lämpöjä. Paras paikka olisi öljynkierron loppuvaihe ennen lauhdutinta, ennen kuin kierrossa ollut öljy on sekoittunut öljypohjassa olevan jäähtyneen öljyn kanssa.Huopa kirjoitti:Mun R 100 RS nostaa suomen motarinopeuksilla (140-150)
öljynlämmöt n.120c! Normaalinopeudessa(n.90)lämmöt pysyy alle sadan..Anturi on ruuvattu poistotulpan reikään.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: R 100 Moottorin lämpötil
R80ST Siebenrockin Power Kitillä ja öljynjäähdyttimellä pitää lämpöjä välillä 100 - 130 C. Kaikkein kuumimpana mopo tahtoo käydä kesäpäivänä kaupungin ruuhkassa madellessa. Mittari on öljytikun paikalle tulevaa mallia jossa punainen alue alkaa 120 C:ssa.