Kuulostavat halvalta jenkkien hinnat,mutta paljonkohan esim 800 euron "paketista" joutuisi maksamaan verokarhulle ?
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
No jups,ehdein jo varsin paljon iloita "halvoista" dollareista. Vaan enpä löytänyt mistään Saksan putiikista,tai lähempääkään,esim noita jpeg.rautoja enkä alaslaskettuja jalkatappeja tai selkänojaa,joten kaipa se on tullit kärsittävä jos niitä haluaa.pozo izquierdo kirjoitti:Jos paketti RAHTEINEEN on tuon 800 euroa, niin ensin alv 22% = 176 ja sitten tuosta alvilla boostatusta summasta 976 euroa tullia esim 4,7 % tekee jotain 45 ja risat.
Tai sitten se menee toisin päin, että ensin tulli 800:sta = 37,60 ja tällä lisätystä CIF-hinnasta (=Cost Insurance Freight) otetaan alv 22%, joka olisi 184 ja risat euroa.
En muista kumminko päin tuo tulli ja alvi lasketaan ensin, mutta lopputulokseen se ei kauheasti tee eroa. Mopon osista tuo tulli heiluu jossain 4- 5 % välillä ja alvihan ei ole tulkinnanvarainen eli se on aina 22%.
t. pozo
Se on juu silviisiin, että euroopan päämarkkina-alueella eli Saksassa on lisähärpäkevalmistajien riesana nuo sikäläiset TÜV-normit / katsastus. Jos ei löydy TÜV-leimaa vimputtimesta, niin vuoikatsastuksessa se lentää kuin leppäkeihäs.Jaminax kirjoitti: No jups,ehdein jo varsin paljon iloita "halvoista" dollareista. Vaan enpä löytänyt mistään Saksan putiikista,tai lähempääkään,esim noita jpeg.rautoja enkä alaslaskettuja jalkatappeja tai selkänojaa,joten kaipa se on tullit kärsittävä jos niitä haluaa.
Vai liekö täällä muita samoja osia tilailemassa jotta pääsisi kimpassa pienemmillä postikuluilla.... ?
Sieltähän nuo kaikki tosiaan löytyy...Jaminax kirjoitti: Bob's BMW parts on paikka ja kaikki löytyy sieltä.
Enpä tuota Tuv juttua heti ajatellutkaan.
Aika monta tarvikemyyjää sieltä jenkkilästä löytyikin,no onhan siellä markkinoitakin...
Joo, pasha homma. Et ole ensimmäinen,jolle noin on käynyt..Sohvisti kirjoitti:Taalla heti yksi, jolla on nyt reika katteessa... Riitti kun paikaltaan keikahti kumoon. Meinasin heittaa koko raudat pois, kun jalatkin on liian lyhyet noille. Multa sais edullisest (lue, postimaksuilla) semmoset, kunhan heittaa osotteella.
Mää voisin nuo korjata talteen. Luottaen siihen, että postimaksu Mehikosta ei kovin montaa kamelia ole.... Heitin jo YV:llä, mutta unohdin tietty osoitteen. Kokeilen uudelleenSohvisti kirjoitti:Taalla heti yksi, jolla on nyt reika katteessa... Riitti kun paikaltaan keikahti kumoon. Meinasin heittaa koko raudat pois, kun jalatkin on liian lyhyet noille. Multa sais edullisest (lue, postimaksuilla) semmoset, kunhan heittaa osotteella.
No tuo viritelmä näyttäisi ihan asialliselta.olisi kiva hitsailla mutta,aikamoista purkutyötä taitaa vaatia. Ei taida olla oikein aikaa sellaiseen ennen pikku retkeä...pozo izquierdo kirjoitti:Joo, pasha homma. Et ole ensimmäinen,jolle noin on käynyt..Sohvisti kirjoitti:Taalla heti yksi, jolla on nyt reika katteessa... Riitti kun paikaltaan keikahti kumoon. Meinasin heittaa koko raudat pois, kun jalatkin on liian lyhyet noille. Multa sais edullisest (lue, postimaksuilla) semmoset, kunhan heittaa osotteella.![]()
Itse itseni tuntien päätelin jo asennusvaiheessa, että vahinkoahan noista syntyy ekassa kupsautuksessa ja niinpä väkästelin oheisen kaltaiset stopparit:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo/JPEGSTOPPER
Tuo vaatii tietysti keskimääräistä enemmän viitseliäsyyttä mutta muulla keinolla asiaa ei oikeastaan saa kunnolla hoidetuksi.
Testattu on jo viiteen kertaan ja hyvin toimivat, jopa siinä määrin, että enää eivät edes pyörän omat muoviset "nojauspuskirit" naarmutu paikaltaan kumotessa. Nuo J-Peg XL:t kun ovat itse asiassa alimpana ja pyörä jää niiden "kyynärpään" varaan kaatuessaan. Tämä siis siinä tapauksessa, että ne eivät ole auki pyörän ryhtyessä huilaamaan. Jos ovat, niin sitten taittuu /katkeaa kiinnityspultti ja mitä sitten tapahtuu... luultavammin orkkispuskurit pääsevät taas hommiin.
t. pozo
Itse asiassa purkutyötä tuo ei oikeastaan teetä juurikaan enempää kuin mitä noiden J-Peg XL:ien kanssa joutuu tekemään (muistaakseni..). J-Pegien asennuksessa joudut irrottaman tietysti (ylemmät) sivukatteet, jotta pääset vaihtamaan ne pyörän sivupuskuriraudat J-Pegin toimittamiin. Tuo apurunko, jossa nuo sivupuskurit ovat kiinni on se, joka pitää irrottaa noiden J-Peg stoppareiden hitsaamiseksi. Tuo apurunko on kiinni vain kahdella pultilla, joihin ehkä pääsee käsiksi alakatetta irrottamatta. (Sen sijaan alakate on pakko irrottaa kun noita stoppareiden paikkoja määrittelee.)Jaminax kirjoitti: No tuo viritelmä näyttäisi ihan asialliselta.olisi kiva hitsailla mutta,aikamoista purkutyötä taitaa vaatia. Ei taida olla oikein aikaa sellaiseen ennen pikku retkeä...
pozo izquierdo kirjoitti:Itse asiassa purkutyötä tuo ei oikeastaan teetä juurikaan enempää kuin mitä noiden J-Peg XL:ien kanssa joutuu tekemään (muistaakseni..). J-Pegien asennuksessa joudut irrottaman tietysti (ylemmät) sivukatteet, jotta pääset vaihtamaan ne pyörän sivupuskuriraudat J-Pegin toimittamiin. Tuo apurunko, jossa nuo sivupuskurit ovat kiinni on se, joka pitää irrottaa noiden J-Peg stoppareiden hitsaamiseksi. Tuo apurunko on kiinni vain kahdella pultilla, joihin ehkä pääsee käsiksi alakatetta irrottamatta. (Sen sijaan alakate on pakko irrottaa kun noita stoppareiden paikkoja määrittelee.)Jaminax kirjoitti: No tuo viritelmä näyttäisi ihan asialliselta.olisi kiva hitsailla mutta,aikamoista purkutyötä taitaa vaatia. Ei taida olla oikein aikaa sellaiseen ennen pikku retkeä...
Yhtä kaikki, tuosta lisäpurkutyöstä ei kyllä mitään kauheaa urakkaa synny. Sen sijaan stoppareiden muotoilu, kiinnihitsaminen, jälkimaalaus ja vielä alakatteisiin stoppareiden mentävän kolon "dremelöinti" kyllä aiheuttavat joltisenkinlaisen lisätyön, johon ei kauheassa kiiressä kannata ryhtyä... Se on hyvä talviprojekti ja nyt ei muuta kun vaan pidät mopon pystyssä siihen saakka kunnes pääset ne väkästelemään...![]()
t. pozo
Onhan sulla se takaboksi siirretty takimmaiseen asentoon? Se antaa hieman lisätilaa takapenkille, jota tuo selkänoja kieltämättä hieman nipistää. Tuo tietysti riippuu myös repsikan mitoista...Jaminax kirjoitti:Nonniih,paketti tuli alle viikossa ja nyt ehdein tutustumaankin ja kiinni laittelemaan.
Selkänoja osoittautui sekä hyväksi (jos yksin ajaa) sekä mahdottomaksi (kaksi päällä) joten se oli turha ostos
Jalkatappien alennussarja tuntuu hyvältä.
Jpegitkin jo väsäsin kiinni,eipä ollut kovin vaikeaa. Paljon vähemmän vaikeampaa kuin pelkäsin.
Ainoastaan stoppariruuvien metsästys johti siihen että tein kierrepakalla hieman tuhotöitä että sain millisen pultin kiinni.
Mahtaakohan tuollaiset ruuvit kestää kaatotilanteessa (siis parkkipaikalla) ?
Ja olikohan tuo nyt joku uudempi malli kun sellaiselle oli paikat ?