Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Luxury touring
Jaminax
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:13
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Vantaa

Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja Jaminax »

Tästä lienee kokemusta täällä.
Kuulostavat halvalta jenkkien hinnat,mutta paljonkohan esim 800 euron "paketista" joutuisi maksamaan verokarhulle ? :(
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Jos paketti RAHTEINEEN on tuon 800 euroa, niin ensin alv 22% = 176 ja sitten tuosta alvilla boostatusta summasta 976 euroa tullia esim 4,7 % tekee jotain 45 ja risat.
Tai sitten se menee toisin päin, että ensin tulli 800:sta = 37,60 ja tällä lisätystä CIF-hinnasta (=Cost Insurance Freight) otetaan alv 22%, joka olisi 184 ja risat euroa.

En muista kumminko päin tuo tulli ja alvi lasketaan ensin, mutta lopputulokseen se ei kauheasti tee eroa. Mopon osista tuo tulli heiluu jossain 4- 5 % välillä ja alvihan ei ole tulkinnanvarainen eli se on aina 22%.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Jaminax
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:13
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja Jaminax »

pozo izquierdo kirjoitti:Jos paketti RAHTEINEEN on tuon 800 euroa, niin ensin alv 22% = 176 ja sitten tuosta alvilla boostatusta summasta 976 euroa tullia esim 4,7 % tekee jotain 45 ja risat.
Tai sitten se menee toisin päin, että ensin tulli 800:sta = 37,60 ja tällä lisätystä CIF-hinnasta (=Cost Insurance Freight) otetaan alv 22%, joka olisi 184 ja risat euroa.

En muista kumminko päin tuo tulli ja alvi lasketaan ensin, mutta lopputulokseen se ei kauheasti tee eroa. Mopon osista tuo tulli heiluu jossain 4- 5 % välillä ja alvihan ei ole tulkinnanvarainen eli se on aina 22%.

t. pozo
No jups,ehdein jo varsin paljon iloita "halvoista" dollareista. Vaan enpä löytänyt mistään Saksan putiikista,tai lähempääkään,esim noita jpeg.rautoja enkä alaslaskettuja jalkatappeja tai selkänojaa,joten kaipa se on tullit kärsittävä jos niitä haluaa.
Vai liekö täällä muita samoja osia tilailemassa jotta pääsisi kimpassa pienemmillä postikuluilla.... ?
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Jaminax kirjoitti: No jups,ehdein jo varsin paljon iloita "halvoista" dollareista. Vaan enpä löytänyt mistään Saksan putiikista,tai lähempääkään,esim noita jpeg.rautoja enkä alaslaskettuja jalkatappeja tai selkänojaa,joten kaipa se on tullit kärsittävä jos niitä haluaa.
Vai liekö täällä muita samoja osia tilailemassa jotta pääsisi kimpassa pienemmillä postikuluilla.... ?
Se on juu silviisiin, että euroopan päämarkkina-alueella eli Saksassa on lisähärpäkevalmistajien riesana nuo sikäläiset TÜV-normit / katsastus. Jos ei löydy TÜV-leimaa vimputtimesta, niin vuoikatsastuksessa se lentää kuin leppäkeihäs.
Lisäksi isojen luxustourereiden päämarkkinat on kuitenkin rapakon takana (vrt GoldWing), joten siellä niitä valmistajia sikiää.

Mistä olet suunnitellut tilaavasi? Löydätkö kaikki samasta paikasta? Kimppatilauksessa pääsee tosiaan säästämään rahdeissa sikäli kuin paketin koko optimoituu. CeeBaileyn tuulilasipaketeissa on usein tullut myös BakUppeja ja lasintarvitsijoita saatta olla liikkeellä useinkin. (ks kimppatilausohjeet aiheen "tuulilasi-info" alta.) Huonona puolena on se, että CB:llä Bakup on 40 taalaa kallimpi kuin esim Raffylla http://www.motogear4you.com/
Raffy myy myös J-Pegeja. Jalkatappien pudotussarjat taas olen tilannut suoraan valmistajalta Ohiosta (Suburbam Machinery). Niillekin saatta helposti löytyä muitakin tarvitsijoita. Ilmoittele aikeistasi esim ORG:in Bemariosiossa, sielta saatat löytää kumppaneita.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Jaminax
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:13
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja Jaminax »

Mistä olet suunnitellut tilaavasi? Löydätkö kaikki samasta paikasta? Kimppatilauksessa pääsee tosiaan säästämään rahdeissa sikäli kuin paketin koko optimoituu. CeeBaileyn tuulilasipaketeissa on usein tullut myös BakUppeja ja lasintarvitsijoita saatta olla liikkeellä useinkin. (ks kimppatilausohjeet aiheen "tuulilasi-info" alta.) Huonona puolena on se, että CB:llä Bakup on 40 taalaa kallimpi kuin esim Raffylla http://www.motogear4you.com/
Raffy myy myös J-Pegeja. Jalkatappien pudotussarjat taas olen tilannut suoraan valmistajalta Ohiosta (Suburbam Machinery). Niillekin saatta helposti löytyä muitakin tarvitsijoita. Ilmoittele aikeistasi esim ORG:in Bemariosiossa, sielta saatat löytää kumppaneita.

t. pozo[/quote]

Bob's BMW parts on paikka ja kaikki löytyy sieltä.
Enpä tuota Tuv juttua heti ajatellutkaan.
Aika monta tarvikemyyjää sieltä jenkkilästä löytyikin,no onhan siellä markkinoitakin...
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Jaminax kirjoitti: Bob's BMW parts on paikka ja kaikki löytyy sieltä.
Enpä tuota Tuv juttua heti ajatellutkaan.
Aika monta tarvikemyyjää sieltä jenkkilästä löytyikin,no onhan siellä markkinoitakin...
Sieltähän nuo kaikki tosiaan löytyy...
Varmista kuitenkin J-Pegejä tilatessasi, että haluatko tuon vanhemman Bobin kuvissa esiintyvän setin (sopii lyhytjalkaisille) vai uudemman XL-version, jossa siis on se taite, joka vie palikat pidemmälle eteenpäin. XL-versiossa on tosin se alakatteen puhkaisuvaara jos pyörä ryhtyy huilaamaan kyljellään kesken kaiken. Valmistaja on kuulemma kehittänyt jonkinsorttisen mekanismin tämän epäkohdan korjaamiseksi, mutta en itse ole sitä nähnyt.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Jaminax
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:13
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja Jaminax »

Jawolh,katsoin että siinä oli kaksi versiota,tilasin sitten sen "aikuisten mallin" ;) 6' 2" ja ylöspäin .

Ja nyt sitten vain odottelemaan,toivottavasti ehtivät 3.n viikon sisään ...
Sohvisti
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Huhti 2008 02:24
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Reynosa, Meksiko

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja Sohvisti »

Taalla heti yksi, jolla on nyt reika katteessa... Riitti kun paikaltaan keikahti kumoon. Meinasin heittaa koko raudat pois, kun jalatkin on liian lyhyet noille. Multa sais edullisest (lue, postimaksuilla) semmoset, kunhan heittaa osotteella.
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Sohvisti kirjoitti:Taalla heti yksi, jolla on nyt reika katteessa... Riitti kun paikaltaan keikahti kumoon. Meinasin heittaa koko raudat pois, kun jalatkin on liian lyhyet noille. Multa sais edullisest (lue, postimaksuilla) semmoset, kunhan heittaa osotteella.
Joo, pasha homma. Et ole ensimmäinen,jolle noin on käynyt.. :(

Itse itseni tuntien päätelin jo asennusvaiheessa, että vahinkoahan noista syntyy ekassa kupsautuksessa ja niinpä väkästelin oheisen kaltaiset stopparit:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo/JPEGSTOPPER
Tuo vaatii tietysti keskimääräistä enemmän viitseliäsyyttä mutta muulla keinolla asiaa ei oikeastaan saa kunnolla hoidetuksi.

Testattu on jo viiteen kertaan ja hyvin toimivat, jopa siinä määrin, että enää eivät edes pyörän omat muoviset "nojauspuskirit" naarmutu paikaltaan kumotessa. Nuo J-Peg XL:t kun ovat itse asiassa alimpana ja pyörä jää niiden "kyynärpään" varaan kaatuessaan. Tämä siis siinä tapauksessa, että ne eivät ole auki pyörän ryhtyessä huilaamaan. Jos ovat, niin sitten taittuu /katkeaa kiinnityspultti ja mitä sitten tapahtuu... luultavammin orkkispuskurit pääsevät taas hommiin.

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Sohvisti kirjoitti:Taalla heti yksi, jolla on nyt reika katteessa... Riitti kun paikaltaan keikahti kumoon. Meinasin heittaa koko raudat pois, kun jalatkin on liian lyhyet noille. Multa sais edullisest (lue, postimaksuilla) semmoset, kunhan heittaa osotteella.
Mää voisin nuo korjata talteen. Luottaen siihen, että postimaksu Mehikosta ei kovin montaa kamelia ole.... Heitin jo YV:llä, mutta unohdin tietty osoitteen. Kokeilen uudelleen :oops:
Jaminax
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:13
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja Jaminax »

pozo izquierdo kirjoitti:
Sohvisti kirjoitti:Taalla heti yksi, jolla on nyt reika katteessa... Riitti kun paikaltaan keikahti kumoon. Meinasin heittaa koko raudat pois, kun jalatkin on liian lyhyet noille. Multa sais edullisest (lue, postimaksuilla) semmoset, kunhan heittaa osotteella.
Joo, pasha homma. Et ole ensimmäinen,jolle noin on käynyt.. :(

Itse itseni tuntien päätelin jo asennusvaiheessa, että vahinkoahan noista syntyy ekassa kupsautuksessa ja niinpä väkästelin oheisen kaltaiset stopparit:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo/JPEGSTOPPER
Tuo vaatii tietysti keskimääräistä enemmän viitseliäsyyttä mutta muulla keinolla asiaa ei oikeastaan saa kunnolla hoidetuksi.

Testattu on jo viiteen kertaan ja hyvin toimivat, jopa siinä määrin, että enää eivät edes pyörän omat muoviset "nojauspuskirit" naarmutu paikaltaan kumotessa. Nuo J-Peg XL:t kun ovat itse asiassa alimpana ja pyörä jää niiden "kyynärpään" varaan kaatuessaan. Tämä siis siinä tapauksessa, että ne eivät ole auki pyörän ryhtyessä huilaamaan. Jos ovat, niin sitten taittuu /katkeaa kiinnityspultti ja mitä sitten tapahtuu... luultavammin orkkispuskurit pääsevät taas hommiin.

t. pozo
No tuo viritelmä näyttäisi ihan asialliselta.olisi kiva hitsailla mutta,aikamoista purkutyötä taitaa vaatia. Ei taida olla oikein aikaa sellaiseen ennen pikku retkeä... :(
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Jaminax kirjoitti: No tuo viritelmä näyttäisi ihan asialliselta.olisi kiva hitsailla mutta,aikamoista purkutyötä taitaa vaatia. Ei taida olla oikein aikaa sellaiseen ennen pikku retkeä... :(
Itse asiassa purkutyötä tuo ei oikeastaan teetä juurikaan enempää kuin mitä noiden J-Peg XL:ien kanssa joutuu tekemään (muistaakseni..). J-Pegien asennuksessa joudut irrottaman tietysti (ylemmät) sivukatteet, jotta pääset vaihtamaan ne pyörän sivupuskuriraudat J-Pegin toimittamiin. Tuo apurunko, jossa nuo sivupuskurit ovat kiinni on se, joka pitää irrottaa noiden J-Peg stoppareiden hitsaamiseksi. Tuo apurunko on kiinni vain kahdella pultilla, joihin ehkä pääsee käsiksi alakatetta irrottamatta. (Sen sijaan alakate on pakko irrottaa kun noita stoppareiden paikkoja määrittelee.)
Yhtä kaikki, tuosta lisäpurkutyöstä ei kyllä mitään kauheaa urakkaa synny. Sen sijaan stoppareiden muotoilu, kiinnihitsaminen, jälkimaalaus ja vielä alakatteisiin stoppareiden mentävän kolon "dremelöinti" kyllä aiheuttavat joltisenkinlaisen lisätyön, johon ei kauheassa kiiressä kannata ryhtyä... Se on hyvä talviprojekti ja nyt ei muuta kun vaan pidät mopon pystyssä siihen saakka kunnes pääset ne väkästelemään... :D

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Jaminax
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:13
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja Jaminax »

No huh. Onko tuokin taas sitä että "huoltotyöt aloitetaan irroittamalla peili" kuten RT.ssä oli.
Eli katteet auki,miljoona ruuvia... bläääh. Taitaa vaatia jo jpeggien asennuskin päivän jos toisen.
Ihme ettei jenkkihemmot ole ajatelleet tuota katteen rikkontumista kehitellessään noita tukia.
Tuohonhan voisi ehkä hitsata jonkin "kierreputkenkin" ja laittaa stoppariksi pultin jota voisi säädellä...
Kuinka pahasti tuo pyörän kaatuessa on rikkonut katetta ?
Paketti on aika vauhdilla tulossa,perjantaina lähti jenkeistä ja nyt hengailee jo saksassa ja keskiviikoksi luvattiin,noinkohan vain onnistuu...
Jaminax
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:13
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja Jaminax »

Nonniih,paketti tuli alle viikossa ja nyt ehdein tutustumaankin ja kiinni laittelemaan.
Selkänoja osoittautui sekä hyväksi (jos yksin ajaa) sekä mahdottomaksi (kaksi päällä) joten se oli turha ostos :(
Jalkatappien alennussarja tuntuu hyvältä.
Jpegitkin jo väsäsin kiinni,eipä ollut kovin vaikeaa. Paljon vähemmän vaikeampaa kuin pelkäsin.
Ainoastaan stoppariruuvien metsästys johti siihen että tein kierrepakalla hieman tuhotöitä että sain millisen pultin kiinni.
Mahtaakohan tuollaiset ruuvit kestää kaatotilanteessa (siis parkkipaikalla) ?
Ja olikohan tuo nyt joku uudempi malli kun sellaiselle oli paikat ?
pozo izquierdo kirjoitti:
Jaminax kirjoitti: No tuo viritelmä näyttäisi ihan asialliselta.olisi kiva hitsailla mutta,aikamoista purkutyötä taitaa vaatia. Ei taida olla oikein aikaa sellaiseen ennen pikku retkeä... :(
Itse asiassa purkutyötä tuo ei oikeastaan teetä juurikaan enempää kuin mitä noiden J-Peg XL:ien kanssa joutuu tekemään (muistaakseni..). J-Pegien asennuksessa joudut irrottaman tietysti (ylemmät) sivukatteet, jotta pääset vaihtamaan ne pyörän sivupuskuriraudat J-Pegin toimittamiin. Tuo apurunko, jossa nuo sivupuskurit ovat kiinni on se, joka pitää irrottaa noiden J-Peg stoppareiden hitsaamiseksi. Tuo apurunko on kiinni vain kahdella pultilla, joihin ehkä pääsee käsiksi alakatetta irrottamatta. (Sen sijaan alakate on pakko irrottaa kun noita stoppareiden paikkoja määrittelee.)
Yhtä kaikki, tuosta lisäpurkutyöstä ei kyllä mitään kauheaa urakkaa synny. Sen sijaan stoppareiden muotoilu, kiinnihitsaminen, jälkimaalaus ja vielä alakatteisiin stoppareiden mentävän kolon "dremelöinti" kyllä aiheuttavat joltisenkinlaisen lisätyön, johon ei kauheassa kiiressä kannata ryhtyä... Se on hyvä talviprojekti ja nyt ei muuta kun vaan pidät mopon pystyssä siihen saakka kunnes pääset ne väkästelemään... :D

t. pozo
pozo izquierdo
Viestit: 341
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tilaaminen jenkeistä ja tullimaksut ???

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Jaminax kirjoitti:Nonniih,paketti tuli alle viikossa ja nyt ehdein tutustumaankin ja kiinni laittelemaan.
Selkänoja osoittautui sekä hyväksi (jos yksin ajaa) sekä mahdottomaksi (kaksi päällä) joten se oli turha ostos :(
Jalkatappien alennussarja tuntuu hyvältä.
Jpegitkin jo väsäsin kiinni,eipä ollut kovin vaikeaa. Paljon vähemmän vaikeampaa kuin pelkäsin.
Ainoastaan stoppariruuvien metsästys johti siihen että tein kierrepakalla hieman tuhotöitä että sain millisen pultin kiinni.
Mahtaakohan tuollaiset ruuvit kestää kaatotilanteessa (siis parkkipaikalla) ?
Ja olikohan tuo nyt joku uudempi malli kun sellaiselle oli paikat ?
Onhan sulla se takaboksi siirretty takimmaiseen asentoon? Se antaa hieman lisätilaa takapenkille, jota tuo selkänoja kieltämättä hieman nipistää. Tuo tietysti riippuu myös repsikan mitoista... :wink: Oma vaimokulta mahtuu oikein hyvin takapenkille, vaikka selkänojan jalkaan on vielä lisätty moottorisäätö, joka sitä vielä hieman paksuntaa. Sen sijaan äijänköriläiden tai oman 185 senttisen kuopuksen kanssa ajellessa selkänoja kyllä lentää veks...

Asensist ilmeisesti J-Pegin stoppariruuvit niihin vapaisiin reikiin, jotka ovat siellä vähän taaempana. Kun en nyt täältä Tallinnan hotellista saa mielikuvaa niiden tarkasta paikasta suhteessa nivelpisteeseen, on paha sanoa pulttien kestävyydestä. Ilmeisesti kuitenkin käytit jotain kymppimillin pulttia ainakin. Kyllä sekin 8.8 kovuisena aika hyvin kestää, jollei sitten liian kovana napsahda poikki. Sen verran tiedän, että omastani on toisen puolen nivelpultti yhdessä kupsautuksessa hieman taipunut, ja sen on sentään tuon iskumomentin kannalta kaikkein helpoin paikka...

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Vastaa Viestiin