Moi,
Minkähän osan polttaa jos starttaa huonolla akulla (pyöränä -86 K75C)
Oli akku mennyt niin huonoon kuntoon ettei edes useamman tunnin latauksella enää ottanut toimiakseen ja tietenkin menin kokeilemaan ja painoin starttinappulaa. Startti jäi päällä ja kuumensi akun virtajohdon aika lämpöiseksi.
Ennen kuin vaihdan uuden akun pyörään niin pitäisi tietää että mikähän tällaisessa tilanteessa palaa, meneekö koko startti vai onko startin hiilet palaneet ?
Startti vai mikä mennyt
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 03 Loka 2009 10:01
- Moottoripyörän malli: K1200LT->GW1800
- Paikkakunta: Lahti
Re: Startti vai mikä mennyt
V. 2002 ensimmäisessä Rikastimessa Myllymaan Repa kirjoitti:
"HUOM!! Koskee kaikkia K-sarjalaisia: Huolehdi varsinkin keväällä ensikäynnistystä tehdessä, että akku on varmasti ehjä ja täyteen ladattu! Liian pieni akun jännite aiheuttaa startin releessä kipinöintiä ja sulattaa releen kärjet kiinni. Sen jälkeen startti lakkaa pyörimästä vasta, kun akun johto on saatu irti."
"HUOM!! Koskee kaikkia K-sarjalaisia: Huolehdi varsinkin keväällä ensikäynnistystä tehdessä, että akku on varmasti ehjä ja täyteen ladattu! Liian pieni akun jännite aiheuttaa startin releessä kipinöintiä ja sulattaa releen kärjet kiinni. Sen jälkeen startti lakkaa pyörimästä vasta, kun akun johto on saatu irti."
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 18 Huhti 2007 22:08
Re: Startti vai mikä mennyt
Muistin suunnilleen tuon saman kommentin Rikastimesta.
Elikkäs startin kärkien ja uuden akun ostoon
Kiitokset tuosta tiedosta !
Elikkäs startin kärkien ja uuden akun ostoon
Kiitokset tuosta tiedosta !
Re: Startti vai mikä mennyt
Startin relekotelon voi myös aukaista ja koettaa longottaa kärjet toisistaan irti ruuvimeisselillä. Jos eivät ole pahasti kiinnihitsautuneet, niin tämä tepsii hyvin.
§
§
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 18 Huhti 2007 22:08
Re: Startti vai mikä mennyt
Kävin tänään tilaamassa uudet kärjet. Pitää suomeen tultaessa hakea uusi akku jotta saa pyörän taas käyntiin.
Kiitokset vastauksista !
Kiitokset vastauksista !