Omaan k100 vm-86 tuntuu tulleen kesän mittaan lisää tärinöitä ja värinöitä mitä ei ole aiemmin ollut tai ainakin ne on voimistunut,renkaat alkaa kyllä olla finaalissa ja ne vaihdetaankin jo tällä viikolla, mutta itselläni on sellainen perstuntuma että vibrat tulee moottori /voimansiirto puolelta.
Onko tietoa mistäpäin vikaa kannattaa alkaa etsiä? Paikalla käydessä enkä ajossakaan osaa värinöiden alkuperää paikantaa. terv. Juha K
K100 tärinät ja värinät
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 07 Marras 2006 20:27
- Paikkakunta: ylistaro
Re: K100 tärinät ja värinät
Terve ! Itselläni oli samat vaivat ja vika löytyi kardaanin ristikoista ! Siinä olisi ainakin yksi kohta mikä kannattaisi tarkastaa !
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 24 Touko 2008 11:38
- Moottoripyörän malli: K100 RS
- Paikkakunta: Skogås (Sverige)
Re: K100 tärinät ja värinät
Talven aikana olisi aikomus nuo splinesit rasvata, miten on, saako kardaanin vedettyä ulos ilman että swingiä tarvii ruveta repimään irti? Guzzissa moinen onnistuu vain perämurikan irrotuksella. (4 pulttia ja tietysti pyörä pois).
Kyseessä K100 RS -84.
Kyseessä K100 RS -84.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K100 tärinät ja värinät
Kyllä sen saa. Hyvä noita splinesejä on rasvata, mutta vielä -84 vuosimallissa ne on koneistamalla tehdyt ja kestää isältä pojalle, rasvaamattakin. Prässäämällä tehdyt "kertakäyttösplinesit" tulivat vasta -87.Moto Guzzi kirjoitti:Talven aikana olisi aikomus nuo splinesit rasvata, miten on, saako kardaanin vedettyä ulos ilman että swingiä tarvii ruveta repimään irti? Guzzissa moinen onnistuu vain perämurikan irrotuksella. (4 pulttia ja tietysti pyörä pois).
Kyseessä K100 RS -84.
Muutenkin -80 luvun loppupuolisko on aikaa jolloin BMW:n laatu alkoi laskemaan kustannusten säästämisen myötä. Nykyäänhän bemarin moottorinosiakin tehdään jo Kiinassa!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- HeikkiL
- Viestit: 69
- Liittynyt: 08 Marras 2006 21:06
- Moottoripyörän malli: R100RT
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: K100 tärinät ja värinät
Eika pelkkia moottorinosia, vaan koko koneita: 650cc yksipytyt valmistaa tulevaisuudessa Loncin Kiinassa (450cc enskaan koneet tekee Kymco Taiwanissa). Sita se teettaa, kun pitaa neljannesvuositulokset olla aina vaan paremmassa mallissa...Ismo Vaara kirjoitti:Nykyäänhän bemarin moottorinosiakin tehdään jo Kiinassa!
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 24 Touko 2008 11:38
- Moottoripyörän malli: K100 RS
- Paikkakunta: Skogås (Sverige)
Re: K100 tärinät ja värinät
Hienoa, Guzzissahan tuo on aivan kalervon pala, kun vaan jaksaa tapella pyörän irti, mutta renkaanvaihdon yhteydessä tuo on aina tullut katsottua. Ristinivel kyllä jää paikalleen, ja pelkkä kardaani tanko tulee ulos, mutta siinähän ne splinesitkin on päissä. Bemarissa ilmeisesti tulee ristinivel mukana, mietitytti vain että mahtuuko kulkemaan putken läpi koko akseli, mutta vaikuttaa olevan hieman eri tavalla rakennettu kuin italian mopossa.Ismo Vaara kirjoitti:Kyllä sen saa. Hyvä noita splinesejä on rasvata, mutta vielä -84 vuosimallissa ne on koneistamalla tehdyt ja kestää isältä pojalle, rasvaamattakin. Prässäämällä tehdyt "kertakäyttösplinesit" tulivat vasta -87.Moto Guzzi kirjoitti:Talven aikana olisi aikomus nuo splinesit rasvata, miten on, saako kardaanin vedettyä ulos ilman että swingiä tarvii ruveta repimään irti? Guzzissa moinen onnistuu vain perämurikan irrotuksella. (4 pulttia ja tietysti pyörä pois).
Kyseessä K100 RS -84.
Muutenkin -80 luvun loppupuolisko on aikaa jolloin BMW:n laatu alkoi laskemaan kustannusten säästämisen myötä. Nykyäänhän bemarin moottorinosiakin tehdään jo Kiinassa!