Käynnistysongelma

F-sarjan pyörät
rouva
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Heinä 2008 17:56
Moottoripyörän malli: F650GS

Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja rouva »

Olin ajanut ongelmitta pyörälläni 32 000 km, kunnes jokin mystinen viholainen iski viime viikolla. Kyseessä on F 650 GS vm. 2006. Jätin pyörän työpaikalleni pysäköintialueelle, jossa se sai nauttia vaihtelevasta kesäsäästä viikon ajan. Käynnistäessäni kaikki toimi muuten normaalisti, paitsi, ettei pyörä käynnistynyt. Yritin ratkaista ongelmaa tekemällä kaiken maailman rituaaleja, kuten kääntelemällä seisontatukea, vaihteita kronklaamalla ja myös kiertämällä kaasukahvaa startatessa. Ainut elonmerkki oli tupsahtelu äänenvaimentajassa juuri kaasua avattaessa. Akku oli hyvässä vireessä ja virtaa riitti pitkiinkin käynnistysyrityksiin.

Vaikka yleisöllä riittikin mielenkiintoa moottoripyöräharrastustani kohtaa, päätin kuitenkin tilata kotiinkuljetuksen komiasti peräkärryn päällä. Kuten jo arvaattekin, heti kotipihalle tultua vielä viimeinen käynnistysyritys ja pyörä pärähti käyntiin ensimmäisestä puristuksesta. On se niin somaa odotella milloin tämä teinityttö seuraavan kerran pahoittaa mielensä ja missä se tapahtuu. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä, mitä pitäisi tarkistaa, vaihtaa tai huoltaa.
Rouva
EERO I
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Helmi 2006 15:47
Moottoripyörän malli: R90/6

Re: Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja EERO I »

Puhuit vaihtelevasta kesäsäästä. Kuuluiko siihen vesisateitakin? Ensimmäinen arvaus osuu kosteuteen, jota jonnekin oli tiivistynyt. Peräkärrymatka haihdutti kosteuden ja pyörä lähti käyntiin.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Olisiko kampiakselin asennontunnistinanturi likainen? Itselläni mossautteli pakoputkessa, eikä lähtenyt enää käyntiin. Kipinää tuli ja bensaa ruiskutti, mutta väärään aikaan. Rikulla vaihtoivat osan uuteen, vaikka puhdistus olisi riittänyt. Anturin magneetti on kahdella pannalla kiinni rungossaan ja siten irroitettavissa puhdistusta varten. Näkyville anturin saa, kun irroitat oikean moottorinkopan. Oikea vastus anturissa on 190-300 ohmia.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
rouva
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Heinä 2008 17:56
Moottoripyörän malli: F650GS

Re: Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja rouva »

Kiitos Ismo vastauksesta. Vaikuttaa loogiselta, täytyypä delegoida asia eteenpäin. Meillä kun on semmoinen diili, että se leipoo mustikkapiirakat, jolta parhaiten onnistuu ja se taas puhdistaa antureita, jolla työkalut sopivat luontevimmin peukalon hankaan.
Rouva
JOV
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Loka 2009 10:01
Moottoripyörän malli: K1200LT->GW1800
Paikkakunta: Lahti

Re: Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja JOV »

Myös rouvan vastaus vaikuttaa loogiselta.
Vastaa Viestiin