Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
Tulipa vietettyä viikon loma eduskunnan moottoripyöräkerhon MP-Arkadian kanssa pohjoisruotsissa. Onneksi ajoin huoltoautoa, koska joka päivä satoi ja alimmillaan lämpö oli +4 astetta!
Homma alkoi Jurvasta Botniaringin moottoriradalla "motoparlamentilla". SMOTOn kouluttajat antoivat maamme päättäjille koulutusta ajamiseen. MMAFilaisten rakenneltuja prätkiä pääsivät kokeilemaan niin kansanedustajat kuin virkamiehet, sekä tullin ja poliisin edustajat. Lopuksi oli esitelmiä, avointa keskustelua moottoripyöräilyn ongelmista Suomessa ja Euroopassa. Juttua riitti saunanlauteille saakka.
Viikko-ohjelmassa oli kaupunkien ja paikkakuntien esittelystä kaivos- ja terästehdaskierroksiin. Myös itse Eero Mäntyranta kertoi elämästään ja urheilu-urastaan museollaan Pellossa. Arjeplogissa pääsimme tutustumaan BMW:n talvitestirataan.
Ruotsissa oli myös SMOTOn ja MMAF:n "silmäätekevät". Voiko olla parempaa mahdollisuutta moottoripyöräilyn "lobbaamiseen"?
Tästä herääkin kysymys: Milloin BMW moottoripyöräkerho alkaa kiinnostua jäseniensä edunvalvonnasta?
-I-
Homma alkoi Jurvasta Botniaringin moottoriradalla "motoparlamentilla". SMOTOn kouluttajat antoivat maamme päättäjille koulutusta ajamiseen. MMAFilaisten rakenneltuja prätkiä pääsivät kokeilemaan niin kansanedustajat kuin virkamiehet, sekä tullin ja poliisin edustajat. Lopuksi oli esitelmiä, avointa keskustelua moottoripyöräilyn ongelmista Suomessa ja Euroopassa. Juttua riitti saunanlauteille saakka.
Viikko-ohjelmassa oli kaupunkien ja paikkakuntien esittelystä kaivos- ja terästehdaskierroksiin. Myös itse Eero Mäntyranta kertoi elämästään ja urheilu-urastaan museollaan Pellossa. Arjeplogissa pääsimme tutustumaan BMW:n talvitestirataan.
Ruotsissa oli myös SMOTOn ja MMAF:n "silmäätekevät". Voiko olla parempaa mahdollisuutta moottoripyöräilyn "lobbaamiseen"?
Tästä herääkin kysymys: Milloin BMW moottoripyöräkerho alkaa kiinnostua jäseniensä edunvalvonnasta?
-I-
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
Tuolta löytyy juttua jos ketä kiinnostaa: http://www.nykypaiva.fi/default.asp?sa=95426 ja http://norran.se/nyheter/akommuner/article133758.ece
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
No eipä voi. Tuo lobbaaminen soveltuis muutenkin tähän motskari hommaan kuin nenä päähän. Kun 5-6 kymppiset on innostuneet pilvin pimein tähän lajiin, maaperää aiheeseen olis todella paljon. Tosin harrastajavoimin ei mopolla voi mahottomia vaatia. Mutta kuokittavaa hedelmällistä sarkaa riittäis nyt silimän kantamattomiin asiassa.Ismo Vaara kirjoitti:Voiko olla parempaa mahdollisuutta moottoripyöräilyn "lobbaamiseen"?
Tästä herääkin kysymys: Milloin BMW moottoripyöräkerho alkaa kiinnostua jäseniensä edunvalvonnasta? -I-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
Olet oikeassa Jouni, isoista rahoista puhutaan. Muutama vuosi sitten vmpk päätti irtautua SMOTOsta rahan vuoksi. Silloin laskettiin jäsenmaksun olevan jopa 12 senttiä per jäsen!!(jäsenmääräkattoleikkurin ansiosta) Tuosta ajasta se on kai jo moninkertaistunut. Laskiko muuten kukaan kokouksessanne 2 vuotta sitten todellisen maksun per jäsen, vai toimittiinko vain "mututuntumalla"?Jouni Pekonen kirjoitti:Tästä on aika-ajoin keskusteltu BMW kerhossa. Muistaakseni esimerkiksi vuosikokouksessa 2 vuotta sitten tuloksena oli, että kerhon kokousjäsenet eivät silloin nähneet aiheelliseksi liittyä SMOTOon. Asia nähtiin tärkeänä, mutta maksu pidettiin liian kovana.
Silloin tuntui, että suurin osa vuosikokouksessa olleista kuuluivat SMOTOon jonkun toisen kerhon kautta. Mielestäni noissa SMOTOn jäsenmaksuissa tulisi jotenkin ottaa huomioon se, ettei yhden henkilön osalta tarvitsisi maksaa jäsenmaksua useampaan kertaan.
On totta, että kokouksiin osallistuvat ovat suht' aktiivisesti mukana vaikuttamassa ja siten monesti maksavat SMOTOn jäsenmaksuja muuta kautta. Kuka ajattelee niitä jäseniä jotka eivät osallistu, eivät vielä kuulu mihinkään "SMOTO-kerhoon", mutta haluaisivat kuitenkin heidänkin etujaan ajettavan?
Jos kysytään vain vuosikokoukseen osallistujilta ketkä kuuluu jo ennestään SMOTOon saadaan vastaukseksi varmaan yli 50%? Koko jäsenistön osalta prosentti on aivan toinen.
Ehkä olisikin jäsenkyselyn paikka? Nettikyselykään ei anna oikeaa kuvaa, vaan se olisi tehtävä postitse. Tosin se taitaa tulla kalliimmaksi kuin koko SMOTOn jäsenyys!
Mutta enivei, jäsenelle SMOTO-maksu tulee usein takaisin jäsenetuna, jo ensimmäisiä laivalippuja tilattaessa.
PS: Minä en ajattele asiaa päällekkäisinä SMOTO-jäsenyyksinä. Olen päättänyt olla liittymättä mihinkään kerhoon, joka ei anna ropoa motoristien edunvalvontatyöhön. Päinvastoin, yritykseni kautta maksan support-jäsenyyden, muistaakseni 100€/vuosi, mielelläni.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
Siis vajaa 3€ vuodessa.
Hintaan kuuluu neljä kertaa ilmestyvä SMOTO-lehti(kappalehinta 5,80€), sekä Suomen parhaimmat(prätkäkerhojen) jäsenedut laivayhtiöihin, majoitusliikkeisiin, varaosaliikkeisiiin...jne. Ja sitten se TÄRKEIN! Voi olla kerhona mukana vaikuttamassa jopa lainsäädäntötyöhön moottoripyöräilyn osalta. SMOTOa kuunnellaan ja SMOTO on asiantuntijajäsenenä mukana monessa työryhmässä esim. lainsäädäntötyöhön liittyen. BMW-kerhosta voidaan valita vaikka puheenjohtaja SMOTOon, jos liitytte ja kannatusta löytyy.
Onko varaa olla liittymättä?
PS: Enpä ole ennen ollut lehtien sivuilla nakukuvissa, mutta nyt kyllä! Sain vihdoin käsiini Nykyposti... eikun Nykypäivä-lehden. Numerossa 28 poseeraan Klaus Bremerin kanssa, Pekka Vilkunan savusaunassa, ruotsinreissun päätteeksi...
Aukeaman kokoinen juttu ja mielestäni, kuva pois lukien , hyvä!
Hintaan kuuluu neljä kertaa ilmestyvä SMOTO-lehti(kappalehinta 5,80€), sekä Suomen parhaimmat(prätkäkerhojen) jäsenedut laivayhtiöihin, majoitusliikkeisiin, varaosaliikkeisiiin...jne. Ja sitten se TÄRKEIN! Voi olla kerhona mukana vaikuttamassa jopa lainsäädäntötyöhön moottoripyöräilyn osalta. SMOTOa kuunnellaan ja SMOTO on asiantuntijajäsenenä mukana monessa työryhmässä esim. lainsäädäntötyöhön liittyen. BMW-kerhosta voidaan valita vaikka puheenjohtaja SMOTOon, jos liitytte ja kannatusta löytyy.
Onko varaa olla liittymättä?
PS: Enpä ole ennen ollut lehtien sivuilla nakukuvissa, mutta nyt kyllä! Sain vihdoin käsiini Nykyposti... eikun Nykypäivä-lehden. Numerossa 28 poseeraan Klaus Bremerin kanssa, Pekka Vilkunan savusaunassa, ruotsinreissun päätteeksi...
Aukeaman kokoinen juttu ja mielestäni, kuva pois lukien , hyvä!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
Ne kenelle tulee SMOTO-lehti jo ennestään, voi polttaa viimeisen numeron lukematta, vai pitäisikö sanoa katsomatta. Tässähän alkaa olla jo ihan Nykäs-Matti fiilis!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
Smoto-lehden kaikki numerot ovat polttotavaraaIsmo Vaara kirjoitti:Ne kenelle tulee SMOTO-lehti jo ennestään, voi polttaa viimeisen numeron lukematta, vai pitäisikö sanoa katsomatta. Tässähän alkaa olla jo ihan Nykäs-Matti fiilis!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
No, kerro miksi? Siksikö, ettei siinä kerrota kaikkea sitä samaa kuin kymmenessä muussa prätkälehdessä? Asteikolla 1-10 mikä prätkä on magee!?3210382 kirjoitti:Smoto-lehden kaikki numerot ovat polttotavaraaIsmo Vaara kirjoitti:Ne kenelle tulee SMOTO-lehti jo ennestään, voi polttaa viimeisen numeron lukematta, vai pitäisikö sanoa katsomatta. Tässähän alkaa olla jo ihan Nykäs-Matti fiilis!
SMOTO-lehden taustalla on B-Yhtiöt, joka on keskittynyt pelkästään ammattilehtiin, raskaasta liikenteestä, suurkeittiöihin.
Onhan näitä lehtiä onneksi monia: Financial Timesistä.... Seiskaan! Jokaiselle omanlaisensa!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
No en minä ainakaan polta noita SMOTO lehtiä. Kaikki ovat tallessa.
Niissä on paljon asiaa kuten tässä viimeisessäkin lehdessä.
Luin sen aika tarkkaan ja mielenkiintoisia juttuja oli paljon.
Ja jotain muutakin. Oli ihan kiva kuva Ismosta kaivosopastytön kanssa.
Ja parasta on se, että koko vuoden lehdet ei maksa kuin pari euroa oman kerhon kautta.
Kyllä BMW kerhokin voisi antaa jäsenilleen tuon mahdollisuuden saada SMOTO lehti ja SMOTOn jäsenedut. En edes valittaisi siitä, että maksan SMOTO jäsenyyden kahden kerhon kautta.
Tärkeämpää on tarjota jäsenille SMOTO-edut. Kustannus on kuitenkin vain jotain 3.- egee per jäsen per vuosi.
SMOTOlla on mm. aika hyvät alennukset laivamatkoihin.
http://www.smoto.fi/sivut/edut.html
Pekka
Niissä on paljon asiaa kuten tässä viimeisessäkin lehdessä.
Luin sen aika tarkkaan ja mielenkiintoisia juttuja oli paljon.
Ja jotain muutakin. Oli ihan kiva kuva Ismosta kaivosopastytön kanssa.
Ja parasta on se, että koko vuoden lehdet ei maksa kuin pari euroa oman kerhon kautta.
Kyllä BMW kerhokin voisi antaa jäsenilleen tuon mahdollisuuden saada SMOTO lehti ja SMOTOn jäsenedut. En edes valittaisi siitä, että maksan SMOTO jäsenyyden kahden kerhon kautta.
Tärkeämpää on tarjota jäsenille SMOTO-edut. Kustannus on kuitenkin vain jotain 3.- egee per jäsen per vuosi.
SMOTOlla on mm. aika hyvät alennukset laivamatkoihin.
http://www.smoto.fi/sivut/edut.html
Pekka
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
Jos kustantaja tekeekin vain ammattilehtiä, se jälki ei näy Smoto-lehdessä. Mielestäni Smoto-lehden taso on laskenut kuin lehmän häntä ensimmäisestä numerosta lähtien. Jos lehti toimisi tilauspohjalta, se olisi jo lopetettu kannattamattomana. Nyt me jäsenet sen maksamme3210382 kirjoitti: Smoto-lehden kaikki numerot ovat polttotavaraa
Joo, mutta ei kuvissa mitään vikaa ole.
Nyt maksan lehteä/smoton jäsenyyttä kolmesta mc-kerhosta
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
Kerrohan miten juttujen tasoa voitaisiin nostaa, tai millaisia asioita pitäisi S-moto lehdessä käsitellä? Ja muutkin, kertokaa mielipiteenne, niin voin saattaa ne vaikka suoraan päätoimittajan tietoon.3210382 kirjoitti:Jos kustantaja tekeekin vain ammattilehtiä, se jälki ei näy Smoto-lehdessä. Mielestäni Smoto-lehden taso on laskenut kuin lehmän häntä ensimmäisestä numerosta lähtien. Jos lehti toimisi tilauspohjalta, se olisi jo lopetettu kannattamattomana. Nyt me jäsenet sen maksamme Joo, mutta ei kuvissa mitään vikaa ole.Nyt maksan lehteä/smoton jäsenyyttä kolmesta mc-kerhosta3210382 kirjoitti:Smoto-lehden kaikki numerot ovat polttotavaraa
S-moto -lehti muuten tuottaa voittoa.
Oho! Sulla sitten menee jotain 9€/vuosi SMOTOlle. Paljonko nettosit tänä kesänä jäseneduista?
Tuolta löytyy tietoa myös kustantajan muista-, että S-moto -lehdestä(oikea termi): http://www.boy.fi/boy/boy.php
Viimeksi muokannut Ismo Vaara, 10 Syys 2008 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
Tarkistin asian: SMOTO ry:n jäsenmaksuista ei mene latinlatia S-moto -lehdelle.3210382 kirjoitti:Jos lehti toimisi tilauspohjalta, se olisi jo lopetettu kannattamattomana. Nyt me jäsenet sen maksamme3210382 kirjoitti: Smoto-lehden kaikki numerot ovat polttotavaraa
Olen antanut itseni ymmärtää, että Suomen laajalevikkisimmän motskarilehden menestys perustuu pitkälti onnistuneeseen ilmoitusmyyntiin.
PS: Aiemmin mainitsin, että S-motoa ilmestyy 4 nroa, mutta tänä vuonna ilmestyy jo 5 nroa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Kehittyvien moottoripyörien Suomi ry..?
En netonnut jäseneduista latin latia, ja kaiken lisäksi teen smotolle töitä palkatta. Ilmeisesti omaa kerhoa ei voi kriittisesti arvioida. Kirjoitan itse päätoimittajalle suoraan, niin ei tarvitse täällä huudella.Ismo Vaara kirjoitti: Oho! Sulla sitten menee jotain 9€/vuosi SMOTOlle. Paljonko nettosit tänä kesänä jäseneduista?
Tuolta löytyy tietoa myös kustantajan muista-, että S-moto -lehdestä(oikea termi): http://www.boy.fi/boy/boy.php