Olen koeajanut em. pyörää ja melko hyvältä tuntui lyhyellä lenkillä tuo pleksi yläasennossa. Mitäs te kokeneemmat sanotte katteen suojaavuudesta? Parantaako touring-pleksi tilannetta?
Olen koeajanut myös R 1100 RT:tä mutta pääosin yksin ajellessa arveluttaa kannattaako matkamalliin siirtyä? Käsiteltävyydessä on eroa ja onhan K ja R -moottorit aika lailla erilaiset.
K 1200 RS kate?
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: K 1200 RS kate?
Nää on viimeisen päälle subjektiivisia kysymyksiä ja riippuu kovasti omasta kokemusmaailmastasi. Tuo "suojaavuus" esimerkiksi...varmasti RS:n kate suojaa nakupyörää paremmin. Itse kun 75 tuhannen LT-kilometrin jälkeen kokeilin RS:ää, olin kuin "lastu laineilla", tuuli repi kypärää ja muutenkin vilu puski läpi ajopuvun...
Jos olisin ajanut nuo pohjakilometrit jollain nakupelillä, niin RS olisi varmaan tuntunut kovastikin suojaavalta.
Samoin matkamalliin siirtymisen "kannattavuus". Se riippuu taas siitä mitä tuo yksin ajelusi on. Itsekin ajelen (LT:llä) yksin valtaosan reissuistani, jotka ovat 80 %:sesti työmatkoja, jolloin kyydissä pitää kulkea työkassi, vaihtovaatteita jne. kelissä kuin kelissä maaliskuusta marraskuulle. Mopossa pitää kuulua radio, omat musiikit ja kännykkäkin vielä.
Elikkäs, aja riittävän pitkät koeajot eri pyörillä, listaa tarpeesi ja itsesi sun on se valinta lopulta tehtävä.
Korkeammat pleksit muuten kyllä jeesaa tuulensuojauksessa pyörässä kuin pyörässä, minkä sitten valitsetkin...
t. pozo
Jos olisin ajanut nuo pohjakilometrit jollain nakupelillä, niin RS olisi varmaan tuntunut kovastikin suojaavalta.
Samoin matkamalliin siirtymisen "kannattavuus". Se riippuu taas siitä mitä tuo yksin ajelusi on. Itsekin ajelen (LT:llä) yksin valtaosan reissuistani, jotka ovat 80 %:sesti työmatkoja, jolloin kyydissä pitää kulkea työkassi, vaihtovaatteita jne. kelissä kuin kelissä maaliskuusta marraskuulle. Mopossa pitää kuulua radio, omat musiikit ja kännykkäkin vielä.
Elikkäs, aja riittävän pitkät koeajot eri pyörillä, listaa tarpeesi ja itsesi sun on se valinta lopulta tehtävä.
Korkeammat pleksit muuten kyllä jeesaa tuulensuojauksessa pyörässä kuin pyörässä, minkä sitten valitsetkin...
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 29 Elo 2008 20:24
- Moottoripyörän malli: K1200RS
Re: K 1200 RS kate?
Samanlaisia kysymyksiä itselläni liikui alkukesästä, kun oli tarjolla tuollainen K 1200 RS, johon sittemmin päädyin. Hankin heti touring pleksin ja onhan se ihan eri toista kuin alkuperäinen. Minulta saa sen tosin nyt 4000 kesäkilometriä käytettynä edullisesti, koska tilasin Aero Flown toiveena, että sivupyörteily kypärään vähenisi vielä. Touring pleksiinkin jo kyllä totuin hyväksyvästi, mutta ruokahalu kasvaa ajellessa. Eroa toki on vielä paljon uudehkoihin esim. kaverini R 1200 RT suojaimiin. Muuten tuosta K pyörästä on pelkkää mielihyvää kerrottavana. 2000 km esim. Norjassa oli aivan upea reissu. Reissun jälkeen tosin vaihdoin tangon Heinolta ostetuilla välipaloilla hieman ylemmäs ja sekin oli matkasporttimotoristille mieleen. Taipuu paremmin myös kadunkulmiin, kun ei tarvitse kannatella niin suurta osaa painostansa tankoa vasten. Pleksiä voi kysellä minulta p. 0400 233576.