Tarvikeosia R1100 ja R1150 Bemareihin
- Pekkavee
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Tarvikeosia R1100 ja R1150 Bemareihin
Tuolta löytyy hyvä lista, mitä tarvikeosia voi käyttää R1100 ja R1150 Bemareissa.
http://www.bmwrt.com/ubbthreads/ubbthre ... 31&fpart=4
Tilasin juuri Mahle bensasuodattimen ( sama kuin alkuperäinen ) AD Varaosamaailmasta. Hinta jotain 16.- egee.
Tulee maanantaiksi kauppaan.
Öljynsuodattimina olen myös käyttänyt tarvikesuodattimia.
Ostin Biltemasta juuri yhden, hinta 7.69 egee.
Biltemasta saa pyörääni nyt myös jarrupalat. Ensi kerralla pitää kokeilla.
Sytytystulppina olen käyttänyt NGK BCP7ET tulppia.
Toimivat tosi hyvin.
Maksaa Motonetissä 7.- egee/kpl ja Fixus liikkeissä jotain 12.-/kpl.
Ilmansuodatin näyttää maksavan Motonetissä 14.45 egee.
Motonetissä voi hakea osia "Varaosat" sivulta. Siellä se kysyy auton merkkiä, mutta löytyy sieltä alhaalta myös moottoripyörät.
http://www.motonet.fi/?id=4
Pyörä on R1100GS.
Pekka
http://www.bmwrt.com/ubbthreads/ubbthre ... 31&fpart=4
Tilasin juuri Mahle bensasuodattimen ( sama kuin alkuperäinen ) AD Varaosamaailmasta. Hinta jotain 16.- egee.
Tulee maanantaiksi kauppaan.
Öljynsuodattimina olen myös käyttänyt tarvikesuodattimia.
Ostin Biltemasta juuri yhden, hinta 7.69 egee.
Biltemasta saa pyörääni nyt myös jarrupalat. Ensi kerralla pitää kokeilla.
Sytytystulppina olen käyttänyt NGK BCP7ET tulppia.
Toimivat tosi hyvin.
Maksaa Motonetissä 7.- egee/kpl ja Fixus liikkeissä jotain 12.-/kpl.
Ilmansuodatin näyttää maksavan Motonetissä 14.45 egee.
Motonetissä voi hakea osia "Varaosat" sivulta. Siellä se kysyy auton merkkiä, mutta löytyy sieltä alhaalta myös moottoripyörät.
http://www.motonet.fi/?id=4
Pyörä on R1100GS.
Pekka
- Ismo Vaara
- Viesti:
Re: Tarvikeosia R1100 ja R1150 Bemareihin
Olikos Bilteman suodattimessa se "kuuluisa" ohivirtausventtiili(vrt. keskustelu: "öljynsuodatin tarvikkeena")?
PS: Hitto! täytyy tarkistaa joidenkin jarrupalasarjojen hintaa, kun olen myynyt melkein puoleen hintaan Bilteman hinnoista!
PS: Hitto! täytyy tarkistaa joidenkin jarrupalasarjojen hintaa, kun olen myynyt melkein puoleen hintaan Bilteman hinnoista!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Pekkavee
Ei ole kuuluisaa ohivirtausventtiiliä.
Pekka
PS. Tai on siinä sittenkin, kun osaa katsoa. Juttua asiasta alempana tässä ketjussa.
Pekka
PS. Tai on siinä sittenkin, kun osaa katsoa. Juttua asiasta alempana tässä ketjussa.
Viimeksi muokannut Pekkavee, 07 Syys 2008 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sisältää kahden pyörän jarrupalat
K 100 LT/RS/RT 83--8/88 eteen (tarve 2 srj). . . . . . . . 98-22120 28.95 ???"
Ei ainakaan avaudu mulle tuo Motonetin selostus. Kahteen pyörään, eteen, tarve????
T.Ile
Ei ainakaan avaudu mulle tuo Motonetin selostus. Kahteen pyörään, eteen, tarve????
T.Ile
- Pekkavee
Ei avaudu minullekaan.ilmari kirjoitti:"Sisältää kahden pyörän jarrupalat
T.Ile
Siispä Biltemaan, kun paloja tarvitaan.
Näyttäisi ne olevan siellä puolta halvempia.
Pekka
- Ismo Vaara
- Viesti:
Sittenhän suodatin on jopa kallis, näistä "ei suositeltavista".Pekkavee kirjoitti:Ei ole kuuluisaa ohivirtausventtiiliä.
Pekka
On kaksi asiaa jota mä en ymmärrä: Ostetaan kallis bemari ja etsitään siihen kaikkein halvimmat tarvikeosat, tai ostetaan halpa Urali ja laitetaan siihen kaikkein kalleimmat herkut!
- Pekkavee
Kuka niitä suosittelee tai " ei suosittele" ja millä perusteilla?Ismo Vaara kirjoitti: "ei suositeltavista".
Jos Biltema myy suodattimia BMW R1100GS pyörään, niin mielestäni Biltema myös suosittelee, että niitä voi ostaa siihen pyörään.
Ja Biltema myös vastaa laadusta.
Pekka
Olen Ismo Vaaran kanssa samaa mieltä:Esim.ohivirtaus venttiilillä varustettu OC91 maksaa 14,95 €, ja jos huolto-ohjelman puitteissa vaihtaa 10000 km välein, niin se on 2-3 suodatinta vuodessa.Ismo Vaara kirjoitti:Sittenhän suodatin on jopa kallis, näistä "ei suositeltavista".Pekkavee kirjoitti:Ei ole kuuluisaa ohivirtausventtiiliä.
Pekka
On kaksi asiaa jota mä en ymmärrä: Ostetaan kallis bemari ja etsitään siihen kaikkein halvimmat tarvikeosat, tai ostetaan halpa Urali ja laitetaan siihen kaikkein kalleimmat herkut!
Ei tuo merkittävää säästöä riskeihin verrattuna.
Kulkuri
- Pekkavee
Kyllä siinä suodattimessa muuten taitaakin olla joku ohivirtausventtiili.Pekkavee kirjoitti:Ei ole kuuluisaa ohivirtausventtiiliä.
Pekka
Kun painaa ruuvarilla niistä pienistä rei'istä sitä peltilevyä, niin se antaa periksi jonkun jousen voimalla. Onko se siis tuo ko. venttiili?
Pekka
- Ismo Vaara
- Viesti:
Ohivirtausventtiili on keskireijässä. Pienistä reijitä pääsee painelemaan suodatinpaperilieriön päädyksi liimattua peltikantta. Rakenne on tiivistetty jousikuormituksella. Näin oli kaikissa suodattimissa mitkä avasin, sekä ohivirtausventtiilillä varustetuissa, että ilman. Tosin en ole avannut Bilteman sutia... ehkä pitäisi?
Suositus ja suositus... Ainakin Mann-filterin maahantuoja sanoi, ettei heidän venttiilitön W712 mallinsa vastaa MW712 venttiilimallia. Bemarin orkkissuodattimessakin on venttiili. Moottorin rakenteessa ei ole erikseen ohivirtauskanavaa...jne. Kävin jopa kysymässä moottorikoneistamon ja autokorjaamon kantaa asiassa!
Ja AINAHAN Bilteman tavara on yhtä laadukasta kuin missä muualla tahansa, hinta vaan on halvempi! Bilteman uistimella olen kyllä saanut monta haukea!
Mulla muuten toi Mahlen OC91 maksaa tasan 14€.
Suositus ja suositus... Ainakin Mann-filterin maahantuoja sanoi, ettei heidän venttiilitön W712 mallinsa vastaa MW712 venttiilimallia. Bemarin orkkissuodattimessakin on venttiili. Moottorin rakenteessa ei ole erikseen ohivirtauskanavaa...jne. Kävin jopa kysymässä moottorikoneistamon ja autokorjaamon kantaa asiassa!
Ja AINAHAN Bilteman tavara on yhtä laadukasta kuin missä muualla tahansa, hinta vaan on halvempi! Bilteman uistimella olen kyllä saanut monta haukea!
Mulla muuten toi Mahlen OC91 maksaa tasan 14€.
- Pekkavee
Kurkin sinne reikään.Ismo Vaara kirjoitti:Ohivirtausventtiili on keskireijässä.
On siellä jousi ja joku venttiililautanen.
Suodatin painaa muuten 311 g.
Pekka
- Ismo Vaara
- Viesti:
Saattaa olla sitten ihan asiallinen tuote!? En tuomitse ainakaan avaamatta.Pekkavee kirjoitti:Kurkin sinne reikään.Ismo Vaara kirjoitti:Ohivirtausventtiili on keskireijässä.
On siellä jousi ja joku venttiililautanen.
Suodatin painaa muuten 311 g.
Pekka
- Pekkavee
Kiitos Ismo neuvoista.
Jatkossa minäkin osaan ehkä katsoa onko siinä suodattimessa ohivirtausventtiili vai eikö ole.
Kai se on hyvä olla matkassa, kun BMW:n alkuperäisessäkin se on.
Pekka
Jatkossa minäkin osaan ehkä katsoa onko siinä suodattimessa ohivirtausventtiili vai eikö ole.
Kai se on hyvä olla matkassa, kun BMW:n alkuperäisessäkin se on.
Pekka
- Pekkavee
On tuossa Bilteman suodattimessa yksi ongelma.
Avainväli on 74 mm, mutta siinä on 15 kulmaa.
Bemarin alkuperäisessä on 14 kulmaa, joten suodatinavain ei sovi siihen.
Eikä tuommoista 74 mm/15 kulmaa avainta näköjään saa mistään.
Taidan siirtyä takaisin muihin merkkeihin.
Pekka
Avainväli on 74 mm, mutta siinä on 15 kulmaa.
Bemarin alkuperäisessä on 14 kulmaa, joten suodatinavain ei sovi siihen.
Eikä tuommoista 74 mm/15 kulmaa avainta näköjään saa mistään.
Taidan siirtyä takaisin muihin merkkeihin.
Pekka
- Pekkavee
Ostin Biltemasta etujarrupalat.
2 sarjaa yhteensä 29.98 euroa.
Mototripissä maksaa 106.- euroa samat kaksi sarjaa.
All Rightissa 64.- euroa kaksi sarjaa.
Onko laaduissa eroa?
Jotenkin vaan tuntuu, että ei kannata ostaa vaikka Mototripiltä, kun maksaa 76.- euroa enemmän.
Sehän on noin 450.- mummon markkaa enemmän. Parista palasta?
Aika iso hintaero.
Pekka
2 sarjaa yhteensä 29.98 euroa.
Mototripissä maksaa 106.- euroa samat kaksi sarjaa.
All Rightissa 64.- euroa kaksi sarjaa.
Onko laaduissa eroa?
Jotenkin vaan tuntuu, että ei kannata ostaa vaikka Mototripiltä, kun maksaa 76.- euroa enemmän.
Sehän on noin 450.- mummon markkaa enemmän. Parista palasta?
Aika iso hintaero.
Pekka