RT käynti ja ABS
RT käynti ja ABS
Suunnittelen jo koeajaneena R 1100 RT:n ostoa. Toisinaan kuulee nykimisestä n.3000 kierroksen vaiheilla ja joskus myös muista käyntiongelmista. Kuinkahan yleisiä tai yksilöllisiä nuo piirteet ovat. Kuuden kesän aikana ehdin jo tottua K75:n virheettömään toimintaan. Kehittyikö 1150 RT jo selvästi parempaan suuntaan eli kannattaako budjetti nostaa 8000 > 10000:iin?
Mitä kaikista eniten kannattaa noista 1100:sta tarkistaa?
Onko eri vuosimallien Abseissa Bemareissa suuria eroja? Tiheys jolla tietokone mittaa jarrutusta on nopeutunut ja eräs kokeneempi kertoi 95 vuosimallin "hyppäävän" pelkällä takajarrulla jarrutettaessa.
Moottorin kannalta K1200RS voisi olla kiinnostavampi vaihtoehto mutta säädettäväkään pleksi ei taida vetää lähellekkään vertoja RT:n katteelle? Ajoasento lienee myös "kyykympi"?
Hyvien neuvojen puutteessa bemaristi saattaa vaihtaa ST 1100 Pan Europeaniin, jos abseilla varustettu pyörä löytyy? Jos jollain on kokemuksia näistä molemmista niin plussat ja miinukset kiinnostaisivat.
Terveisin: Antsu
Mitä kaikista eniten kannattaa noista 1100:sta tarkistaa?
Onko eri vuosimallien Abseissa Bemareissa suuria eroja? Tiheys jolla tietokone mittaa jarrutusta on nopeutunut ja eräs kokeneempi kertoi 95 vuosimallin "hyppäävän" pelkällä takajarrulla jarrutettaessa.
Moottorin kannalta K1200RS voisi olla kiinnostavampi vaihtoehto mutta säädettäväkään pleksi ei taida vetää lähellekkään vertoja RT:n katteelle? Ajoasento lienee myös "kyykympi"?
Hyvien neuvojen puutteessa bemaristi saattaa vaihtaa ST 1100 Pan Europeaniin, jos abseilla varustettu pyörä löytyy? Jos jollain on kokemuksia näistä molemmista niin plussat ja miinukset kiinnostaisivat.
Terveisin: Antsu
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: RT käynti ja ABS
Jos noi oli sun vaihtoehdot, voisiko joku kertoa mitä ylitsepääsemätöntä ne tarjoaa, näillä nopeusrajoituksilla, K75:een verrattuna?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: RT käynti ja ABS
OHO? Ei kai ole kysymys nopeusrajoituksista?
K75 oli erinomainen mutta ikääntyi jo 20 vuotiaaksi. Jos siinä olisi parempi kate ja abs, niin tuskin olisin luopunutkaan. Kun tulee ajettua huhtikuun alusta pitkälle lokakuuta, niin matkapyörän ominaisuuksia arvostaa. Busanistit hoitakoot sen nopeuspuolen.
K75 oli erinomainen mutta ikääntyi jo 20 vuotiaaksi. Jos siinä olisi parempi kate ja abs, niin tuskin olisin luopunutkaan. Kun tulee ajettua huhtikuun alusta pitkälle lokakuuta, niin matkapyörän ominaisuuksia arvostaa. Busanistit hoitakoot sen nopeuspuolen.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Huhti 2006 10:30
Re: RT käynti ja ABS
Kyllä se R1100RT on tosi hyvä matkapyörä,Sitä nykimistä joskus esiintyy,muttei siitä mitään haittaa ole,paremminkin ominaisuus,jos nykii tulee vaihdettua vaihdetta,isompaan tai pienempään.ABS-pelaa jos akku on kunnossa,mutta vähänkin akussa häikkää,ei meinaa sammua ABS-valo.Kyllähän se Bemari otti matkapyörissä kaksoisvoiton K ja R,kolmantena Hondan Pani ja sitten Yamaha FJR. Rt:ssä mielestäni tosi hyvä kate,kannattaa tarkistaa että pyörä hyvin huollettu.BMW750 kirjoitti:Suunnittelen jo koeajaneena R 1100 RT:n ostoa. Toisinaan kuulee nykimisestä n.3000 kierroksen vaiheilla ja joskus myös muista käyntiongelmista. Kuinkahan yleisiä tai yksilöllisiä nuo piirteet ovat. Kuuden kesän aikana ehdin jo tottua K75:n virheettömään toimintaan. Kehittyikö 1150 RT jo selvästi parempaan suuntaan eli kannattaako budjetti nostaa 8000 > 10000:iin?
Mitä kaikista eniten kannattaa noista 1100:sta tarkistaa?
Onko eri vuosimallien Abseissa Bemareissa suuria eroja? Tiheys jolla tietokone mittaa jarrutusta on nopeutunut ja eräs kokeneempi kertoi 95 vuosimallin "hyppäävän" pelkällä takajarrulla jarrutettaessa.
Moottorin kannalta K1200RS voisi olla kiinnostavampi vaihtoehto mutta säädettäväkään pleksi ei taida vetää lähellekkään vertoja RT:n katteelle? Ajoasento lienee myös "kyykympi"?
Hyvien neuvojen puutteessa bemaristi saattaa vaihtaa ST 1100 Pan Europeaniin, jos abseilla varustettu pyörä löytyy? Jos jollain on kokemuksia näistä molemmista niin plussat ja miinukset kiinnostaisivat.
Terveisin: Antsu
Re: RT käynti ja ABS
Tietoa RT:stä on tullut siinä määrin, että taitaa japsit jäädä hankkimatta. Saksalaisessa 100.000 on ihan eri asia kuin sama hyvässäkään japsissa.
Vielä olisi hyvä saada vahvistusta sille muuttuiko 1150:ssä juuri muuta kuin valaisin. Hintaeroa kun näyttää olevan.
Vielä olisi hyvä saada vahvistusta sille muuttuiko 1150:ssä juuri muuta kuin valaisin. Hintaeroa kun näyttää olevan.
Re: RT käynti ja ABS
Suosittelen tuplatulppaista 1150-mallia. Kate on hyvä ja samoin ajo-ominaisuudet. Kone ei "nyhdä" samalla tavalla kuin 1100-mallissa. Honda Pan European on myös huippukestävä, varsinkin 1100-malli. Sanoisin jopa että Honda vie voiton vastaavan kokoisista R-Bemareista.
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 06 Maalis 2006 20:16
- Moottoripyörän malli: R1150RT/K100RS
- Paikkakunta: Eurajoki / Luvia
Re: RT käynti ja ABS
Syysiltaa vain kaikille tasapuolisesti!
Tuosta nykimisestä omaa kokemusta. Ostin 4 vuotta sitten 2002 mallisen 1150RT:n. Sytytys yhdellä tulpalla. Tuplasytytys tuli vasta 2003 malliin. Eka kesä meni niiltä kuumilta ja talven aikana tein täyshuollon. Kesän 2005 aikana aloin seuraamaan nykimistä ja loppujen lopuksi aloin säätämään koska nykiminen oli se suurin ärsyttävä piirre (=huono ominaisuus) hienossa pyörässä. Hitaastiajo vaikka kolmosella oli todella ärsyttävää. Säätämisen tein "oppikirjojen" mukaan, siis aluksi venttiilivälysten säätö - kaasuvaijereiden pituuksien tarkastus jne ja lopuksi synkronointi. Eipä muuttunut paremmaksi, mutta ei huonommaksikaan. Hankin Brisk:n ihmetulpat ja KN:n ilmasuodattimen. Niidenkin piti auttaa asiassa mutta enpä huomannut muutosta. Ei niistä haittaakaan ole ollut.
2006 jatkettiin ajoja ja samalla aloin miettimään seuraavia kujeita ja hankkimaan tietoa. Kesä meni ja 2007 meinasin nostaa ruiskutuspainetta mutta eihän siitä ole hyötyä kun lambda-anturi säätää bensan määrän suljetussa piirissä. Lopulta annoin periksi ja tilasin keväällä 2008 jenkeistä Techlusionin TFI Modulin FI-1032. Hintaa tuli kotiintuotuna (ja tuli nopeasti) n. 220eurolaista. Pikaliittimillä paikoilleen ja säädöt ohjeiden mukaan. Sen jälkeen ajo on ollut yhtä juhlaa! Nykimisestä ei tietoakaan, kone surraa tasaisesti ja nautinto jatkuu. Voin suositella boksia lämpimästi! Synkronointiin en ole koskenut sitten vuoden 2005 jälkeen. Techlusionin boksi lisää hiukan ruiskutusta, eri määrä eri tilanteissa. Bensankulutus ei ole noussut, Ylläksen reissulla kului sellaista 5..5,2 satasella, 2 päällä ja täydet laukut. Ja samaa boksia saa myös esim. 1100:lle. Kaikille koneille on omat boksinsa konetyypin mukaan, katilla vai ei jne.
Jarruista sen verran että ne ovat hyvät asfaltilla, kevyet käyttää ja tehokkaat. Soralla absailu on kauheaa, kuin nousisi ilmapatjan päälle. ABSeja ei saa kytkettyä pois = mielestäni puute.
Jarruissa on eroja 1100:n (ABS II) ja 1150:n (ABS III) välillä. Saksalaisen Motorrad lehden testin perusteella ABS III:lla jarrutusmatka on satasen vauhdista jarrutettaessa muutaman metrin lyhyempi. No, renkaat / uskallus / keli jne vaikuttavat asiaan. Toisaalta jos pyörä on tuon 2 m esim. kolmion takaa tulleen auton kyljessä niin silloin asialla on merkitystä.
Täysintegraalijarruissa on mielestäni se huono puoli että hitaastiajossa/matelussa ei voi käyttää takajarrua niinkuin pitäisi. Ja sitten huolto on haastavaa . Jarrunesteiden vaihtoa varten on olemassa omat ohjeet. Nesteitä EI siis vaihdeta perinteiseen tyyliin "alhaalta auki ja ylhäältä uutta". Sen jälkeen viet mopon ammattilaiselle.
Iskunvaimentimet pitäisi korvata paremmilla, pari pohjaan lyöntiä taas tänä kesänä. Satula puuduttaa, harkitsen niidenkin upgreidausta. Aina jotakin pientä.
Sumuvalot ovat hyvä turvallisuuslisä. Kerran kävi niin että ajovalo meni rikki mutta sumarit päälle niin ei tarvinnut pysähtyä lampun vaihtoon pimeässä ja sateella.
Tähän kesään asti harkitsin vakavasti jopa pyörästä luopumista. En enää kun sain nykimiset pois.
Toivottavasti jaksoit lukea loppuun asti ja sait apua päätökseesi. Juttunihan on omaa subjektiivista kokemusta ja näkemystä, joku muu on taatusti eri mieltä ja siihenhän meillä on oikeus.
Tv
Tuosta nykimisestä omaa kokemusta. Ostin 4 vuotta sitten 2002 mallisen 1150RT:n. Sytytys yhdellä tulpalla. Tuplasytytys tuli vasta 2003 malliin. Eka kesä meni niiltä kuumilta ja talven aikana tein täyshuollon. Kesän 2005 aikana aloin seuraamaan nykimistä ja loppujen lopuksi aloin säätämään koska nykiminen oli se suurin ärsyttävä piirre (=huono ominaisuus) hienossa pyörässä. Hitaastiajo vaikka kolmosella oli todella ärsyttävää. Säätämisen tein "oppikirjojen" mukaan, siis aluksi venttiilivälysten säätö - kaasuvaijereiden pituuksien tarkastus jne ja lopuksi synkronointi. Eipä muuttunut paremmaksi, mutta ei huonommaksikaan. Hankin Brisk:n ihmetulpat ja KN:n ilmasuodattimen. Niidenkin piti auttaa asiassa mutta enpä huomannut muutosta. Ei niistä haittaakaan ole ollut.
2006 jatkettiin ajoja ja samalla aloin miettimään seuraavia kujeita ja hankkimaan tietoa. Kesä meni ja 2007 meinasin nostaa ruiskutuspainetta mutta eihän siitä ole hyötyä kun lambda-anturi säätää bensan määrän suljetussa piirissä. Lopulta annoin periksi ja tilasin keväällä 2008 jenkeistä Techlusionin TFI Modulin FI-1032. Hintaa tuli kotiintuotuna (ja tuli nopeasti) n. 220eurolaista. Pikaliittimillä paikoilleen ja säädöt ohjeiden mukaan. Sen jälkeen ajo on ollut yhtä juhlaa! Nykimisestä ei tietoakaan, kone surraa tasaisesti ja nautinto jatkuu. Voin suositella boksia lämpimästi! Synkronointiin en ole koskenut sitten vuoden 2005 jälkeen. Techlusionin boksi lisää hiukan ruiskutusta, eri määrä eri tilanteissa. Bensankulutus ei ole noussut, Ylläksen reissulla kului sellaista 5..5,2 satasella, 2 päällä ja täydet laukut. Ja samaa boksia saa myös esim. 1100:lle. Kaikille koneille on omat boksinsa konetyypin mukaan, katilla vai ei jne.
Jarruista sen verran että ne ovat hyvät asfaltilla, kevyet käyttää ja tehokkaat. Soralla absailu on kauheaa, kuin nousisi ilmapatjan päälle. ABSeja ei saa kytkettyä pois = mielestäni puute.
Jarruissa on eroja 1100:n (ABS II) ja 1150:n (ABS III) välillä. Saksalaisen Motorrad lehden testin perusteella ABS III:lla jarrutusmatka on satasen vauhdista jarrutettaessa muutaman metrin lyhyempi. No, renkaat / uskallus / keli jne vaikuttavat asiaan. Toisaalta jos pyörä on tuon 2 m esim. kolmion takaa tulleen auton kyljessä niin silloin asialla on merkitystä.
Täysintegraalijarruissa on mielestäni se huono puoli että hitaastiajossa/matelussa ei voi käyttää takajarrua niinkuin pitäisi. Ja sitten huolto on haastavaa . Jarrunesteiden vaihtoa varten on olemassa omat ohjeet. Nesteitä EI siis vaihdeta perinteiseen tyyliin "alhaalta auki ja ylhäältä uutta". Sen jälkeen viet mopon ammattilaiselle.
Iskunvaimentimet pitäisi korvata paremmilla, pari pohjaan lyöntiä taas tänä kesänä. Satula puuduttaa, harkitsen niidenkin upgreidausta. Aina jotakin pientä.
Sumuvalot ovat hyvä turvallisuuslisä. Kerran kävi niin että ajovalo meni rikki mutta sumarit päälle niin ei tarvinnut pysähtyä lampun vaihtoon pimeässä ja sateella.
Tähän kesään asti harkitsin vakavasti jopa pyörästä luopumista. En enää kun sain nykimiset pois.
Toivottavasti jaksoit lukea loppuun asti ja sait apua päätökseesi. Juttunihan on omaa subjektiivista kokemusta ja näkemystä, joku muu on taatusti eri mieltä ja siihenhän meillä on oikeus.
Tv
Tuomas P.
Re: RT käynti ja ABS
Tuosta paljon puhutusta boxerin nykimisestä,ainakin 1100:sista se poistuu ruiskun läppärunkojen säätämisellä/kalibroinnilla paitsi cruiserista. Itsellä ollut 3 boxseria 1100s ja 2x1100rt, kaikki nykinyt ostettaessa ja "vika" poistunut säädöillä. Pitää olla hyvät mittarit ja tietoa mistä ruuvista pitää kääntää, mutta ei se mitään taikuuttaa ole.
Raikka
K1200RS
HUSGVARNA TE 310
K1200RS
HUSGVARNA TE 310