Parikymmentä vuotta Honda-mallisten pyörien (erittäin tyytyväisenä) kuljettajana päädyin kolmisen vuotta sitten K 1200 RS:n kuskiksi ja olen tähänkin pyörään ollut erittäin tyytyväinen. Viisikymppisenä äijänä kun ei enää ole ollut pitkiin aikoihin tarvetta näyttää kenellekään yhtään mitään, olen harkinnut siirtymistä R 1200 RT:n puikkoihin, jos Luoja ja pankkitili suovat.
Aikanaan Hondan Blackbirdin vaihdoin K 1200 RS:ään, kun huomasin, että en aja kolmeasataa kovinkaan usein. Nyt olisin kiinnostunut vielä selkeämmästä matkapyörästä, kun olen huomannut, etten koskaan tarvitse yli 150 km/h nopeuksia ja näitäkin vain jonoa ohittaessa. Muuten ajelen nykyisin ihan rajoituksien mukaan kun ei ole enää mihinkään kiire. Jäämeren suunta on meikäläisen lempimaisemaa ja sinne ei kannata kaahata.
K- tonnikakssatasessa on näköjään huipputehoa parikymmentä ponia enemmän mutta R-mallissa vääntöä vastaavasti enemmän ja vielä alemmalla kierrosluvulla. Teho on tietysti ihan kivaa, mutta vääntö on "kaikki".
Asiaa tuntevia pyydetään kertomaan tosimaailman käytettävyyskokemuksia.
Kiitos ja klops.
K vai R?
- hlpvu8
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Helmi 2006 22:13
- Moottoripyörän malli: R1200GS
- Paikkakunta: Hartola beach residence
Re: K vai R?
Itse customeiden kautta K1200 RS pyöriin siirtyneenä en tykännyt poliisisetien antamista maksumääräyksistä, vaan siirryin (osittain) soralle hankkimalla R1200GS pyörän.
Tänään en vaihtaisi sitä mihinkään edellisistäni.
Matkapyöränä loistava, ei tartte vältellä soraa, ja asfaltilla kelpo ajettava. Olettaen, että kotimaiset nopeusrajoitukset kelpaavat. Mutkateillä tosi namupala.
Koeaja ja harkitse...
ps. RT pyöristä mullei oo kokemusta, sori.
Tänään en vaihtaisi sitä mihinkään edellisistäni.
Matkapyöränä loistava, ei tartte vältellä soraa, ja asfaltilla kelpo ajettava. Olettaen, että kotimaiset nopeusrajoitukset kelpaavat. Mutkateillä tosi namupala.
Koeaja ja harkitse...
ps. RT pyöristä mullei oo kokemusta, sori.
Pertsa, Free Artist of Life
Re: K vai R?
Kiitoksia lisäinfosta. Vein tänään mopon talvisäilytykseen Elimäelle ja katselin paluumatkalla Helsinkiin Expressbussin ikkunasta kateellisina kaikkia vielä tien päällä mopoilevia.
R 1200 GS -kamaa on ainakin torstaisin illalla telkkarissa tarjolla National Geographic -kanavalla. Long Way Down on tosi hyvä dokumentti ajosta mikä alkaa Skotlannin pohjoisasta ja päättyy Kapkaupunkiin. Näköjään tuolla pyörällä pystyy tekemään hyviä etupyörän nostatuksiakin. Tosimiehen pyörä.
R 1200 GS -kamaa on ainakin torstaisin illalla telkkarissa tarjolla National Geographic -kanavalla. Long Way Down on tosi hyvä dokumentti ajosta mikä alkaa Skotlannin pohjoisasta ja päättyy Kapkaupunkiin. Näköjään tuolla pyörällä pystyy tekemään hyviä etupyörän nostatuksiakin. Tosimiehen pyörä.
Re: K vai R?
itse olen ollut myös vannoutunut Honda kuski -80 luvulta lähtien, josta tupla X viimeisin kokemus, tosin joitakin vuosia ilman pyörää mahtuu väliin. Täytyy sanoa, että harvoin oli ko. pyörien kanssa ongelmia. Kokemuksia BMW:stä tuli lähinnä viime vuosina saksassa asuessani ja siellä lähimmät tuttavuudet olivat K1200S ja R1200RT, kummatkin loistavia omalla alueellaan. reilu vuosi sitten muutin takasin pohjolaan ja hommasin nyt viimein "sen oikean" - R1200GSA! Jos tarvii selitellä miksi - en selitä
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: K vai R?
Pystyyhän sillä keulimaan. Vähän pidemmänkin matkan kuin Charley Boorman.Kosa kirjoitti:Näköjään tuolla pyörällä pystyy tekemään hyviä etupyörän nostatuksiakin. Tosimiehen pyörä.
http://www.youtube.com/watch?v=y35n38Hn85w
Pekka