Kansien vaihto

R-sarjan pyörät
Jokke
Viestit: 30
Liittynyt: 24 Elo 2007 17:16

Kansien vaihto

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Sopiiko myöhempien kaksiventtiilisten sylinterinkannet suoraan aiempiin malleihin? Pähkäilin, että v:n 1987 jälkeiset tonniset kannet 1983:een RS:ään olisi halvin tie lyijytöntä kestäviin seeteihin, vai olenko aivan väärässä? Imuventtiilit taitavat uudemmissa kansissa olla hiukan pienemmät, mutta haitanneeko tuo mitään? (Nykyiset kannet pelittävät kyllä hyvin - toistaiseksi - mutta ovat ulkoisesti siinä kunnossa, ettei oikein viitsisi kunnostuttaa.)
pariktim
Viestit: 20
Liittynyt: 24 Maalis 2006 19:44

Re: Kansien vaihto

Viesti Kirjoittaja pariktim »

Tuosta uudempien kansien sopivuudesta en osaa sanoa, mutta vanhojen kansien lasikuulapuhallus, uudet venttiilien ohjurit ja niiden vaihto sekä pakoventtilien istukoiden vaihto lyjytöntä kestäviksi maksoivat yhteensä n. 170 € viime talvena. Tekijänä oli Olavi Keskitalo Iittalassa (p. 040 7355748). Jos pyörällä on paljon ajettu, kannattanee samalla uusia venttiilit.
Jokke
Viestit: 30
Liittynyt: 24 Elo 2007 17:16

Re: Kansien vaihto

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Kuulostaa kohtuulliselta. Pidetään tämäkin vaihtoehto mielessä. On vaan noista nykyisistä kansista kolme jäähdytysripaa murrettu, kamalan näköiset. Ei viitsisi hitsata.
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: Kansien vaihto

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Olavi korjaa myös jäähdytysrivat. Omista kansista tuli kuin uudet Iittalan retken jälkeen. Suosittelen.
-Kaitsu-
K1600GTL
Jokke
Viestit: 30
Liittynyt: 24 Elo 2007 17:16

Re: Kansien vaihto

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Asiaa tuumiskeltuani on kai se parempi pitää pyörä sellaisena kuin se on hyväksi katsottu saksalaisinsinöörien taholta suunnitella. Eli ei mitään uudempia kansia (jotka kuulemma sopisivat kyllä).
Saattaa olla, että Olaviin ollaan vielä yhteyksissä, arveluttaa vaan ripojen hitsauksesta mahdollisesti aiheutuvat jännitykset.. Sen jälkeen lienee paras uusia kaikki kalut ja jyrsiä vielä kansi suoraksi vai olenko ihan vainoharhainen?
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Kansien vaihto

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Jokke kirjoitti:Asiaa tuumiskeltuani on kai se parempi pitää pyörä sellaisena kuin se on hyväksi katsottu saksalaisinsinöörien taholta suunnitella. Eli ei mitään uudempia kansia (jotka kuulemma sopisivat kyllä).
Saattaa olla, että Olaviin ollaan vielä yhteyksissä, arveluttaa vaan ripojen hitsauksesta mahdollisesti aiheutuvat jännitykset.. Sen jälkeen lienee paras uusia kaikki kalut ja jyrsiä vielä kansi suoraksi vai olenko ihan vainoharhainen?
Ei tarvitse oikaista kansia ripojen hitsauksen jälkeen.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin