K1100 rs abs:t

K-sarjan pyörät
Avatar
manne
Viestit: 32
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:05
Paikkakunta: NURMES

K1100 rs abs:t

Viesti Kirjoittaja manne »

Kaverin K1100 RS -93 on sellanen ilmiö,että kun virrat panee päälle abs valo sekä jarru/takavalon varoitusvalo palavat jatkuvasti(polttimot ehjät,eikä vaikutusta jarrujen käytöllä) ja kun abs katkaisijasta painaa kyseiset valot rupeaa vilkkumaan.Ismon aikaisemman ohjeen mukaan resetoitu eikä vaikutusta.Molempien abs antureiden vastus 134 ohm.Onko kellään tietoa mikä halavattu vekotinta vaivaa?
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: K1100 rs abs:t

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Aiemmin palstalla on puhuttu hapettuneiden maadoitusten aiheuttamista erikoisista sähköisistä toiminnoista. Kuuluukohan tämäkin siihen sarjaan?
-Kaitsu-
K1600GTL
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K1100 rs abs:t

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

manne kirjoitti:Kaverin K1100 RS -93 on sellanen ilmiö,että kun virrat panee päälle abs valo sekä jarru/takavalon varoitusvalo palavat jatkuvasti(polttimot ehjät,eikä vaikutusta jarrujen käytöllä) ja kun abs katkaisijasta painaa kyseiset valot rupeaa vilkkumaan.Ismon aikaisemman ohjeen mukaan resetoitu eikä vaikutusta.Molempien abs antureiden vastus 134 ohm.Onko kellään tietoa mikä halavattu vekotinta vaivaa?
Meneekö toi varoitusvalojen toiminta just noin päin? Yleensä ABS-valo vilkuttaa häiriötilassa ja palaa jatkuvasti, vartin ajan, kun ABS-nappulasta painaa.

Onko anturien välykset oikeat?
Kokeile resetointia vielä kerran, ja tunge ABS-nappulan väliin vaikka tulitikku. Anna resetoida rauhassa vaikka 20 min.

No enivei, saattaa olla rikkikin. Multa löytyy varaosia.

www.finnbike.com/boxer
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
manne
Viestit: 32
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:05
Paikkakunta: NURMES

Re: K1100 rs abs:t

Viesti Kirjoittaja manne »

Joo,muistin väärin tuon valojen käyttäytymisen,se on just niin päin kuin Ismo kerroit.Pitäs saada selville mitä varaosaa tarvittais vaan ei kai tossa olis kun 3 kohtaa mitkä vois olla vialla,control unit,abs:n rele tai varoitusvalojen rele,en uskois että anturit on vialla kun ne näyttää saman ohmi määrän.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K1100 rs abs:t

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Kumpi sulla on ABS 1 vai 2? Ykkösessä on ne mustat "metallipotikat" vielä siellä jalkatappien levyissä kiinni. Kakkosessa niitä ei enää ole.
BMW:n huollossa käyttäminen ei auta, koska niiden "tietsikka" kertoo aina, että osta uusi control unit, vaikka vanha olisikin ehjä.
Tarkasta nyt ne välykset ja sähköliitokset, varsinkin maajohdot.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Avatar
manne
Viestit: 32
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:05
Paikkakunta: NURMES

Re: K1100 rs abs:t

Viesti Kirjoittaja manne »

Nämä on varmaankin 1 abs:t,motikat on tappien levyissä.Antureiden välys ok,maadoitukset ok.Virran kytkennän jälkeen nyt abs valo vilkkuu ja takavalojen varoitusvalo palaa jatkuvasti,jarrujen käytön jälkeen takavalon varoitus valo rupee vilkkumaan(näin sen vissiinkin pitäs toimia.)Mutta sitten nopeuden noustessa yli 4kmh pitäs molempien sammua mutta paskat.Tuo antureiden vastus ihmetyttää,kun auto maailmassa on ollu yleensä 1000 ohmin luokkaa.Molemmat releet testattiin nekin ok.Paljos sulla Ismo maksas controlli yksikkö?
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: K1100 rs abs:t

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Hintatasohan on kansainvälisesti puolet uuden hinnasta.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin