Hei!
Minulla tuohon tiputteluun oli syynä pumpun akselin ruostuminen. Se ilmeni satunnaisesta ja paheni ajan kuluessa varsinaiseksi "kuseskeluksi"
Se oli ruostunut siitä välitilan kohdalta, joka erottaa öljy- vesipuolen toisistaan.
Välitilan tarkoitus on estää veden ja öljyn sekoittuminen tiivistevikojen varalta.
Pahaksi onneksi siihen välitilaan pääsee kosteutta ja akselin ruostuminen etenee tiivisteisiin saakka, jonka seurauksena tuo tiputtaminen. Se ilmeni minulla erityisesti silloin jos pyörä oli parijalalla tai sivujalalla keula alaspäin.
Eli syytä varautua koko akseli-tiivistepaketin uusimiseen.
Toisaalta ei se ole juurikaan suurempi työ kuin pelkkien stefojen uusiminen.
Ja joka tapauksessa pienempi työ kuin laatikon korjaaminen
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)